Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, lagunilla skrev:

Du gir deg ikke:p

Nope 😀

Det blir også nevnt at F90 M5 er en litt vanskelig bil å launche, og at journalisten i CarWow ikke gjorde dette riktig. Resultatet var at han ikke fikk utnyttet potensialet i bilen og at den da havnet en billenge bak AMGen. 

http://www.bmwblog.com/2018/04/03/video-f90-bmw-m5-vs-mercedes-amg-e63-s-drag-race/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke stor forskjell på xDrive og 4Matic. Jeg har hatt xDrive og har lagt inn de beste ord over systemet sikkert hundrevis av ganger her og vil fortsette med det. Med det sagt er de 4Matic jeg har kjørt like god eller føles slik ut, men Mercedes er ikke like aggresivt(kan jeg si det?) som BMW. Hadde en Audi med tilsvarende ytelser og Quattro vært med på testen på is, RS6?, så hadde nok Audien vunnet. Det er ingen hemmelighet at Quattro er hakket mer fokusert på fremkommeligheten enn xDrive. xDrive tillater seg selv en liten vipp på ræva før den finner ut at bilen skal fram, mer lekent system for å si det overfladisk og enkelt, det er nettopp også derfor jeg foretrekker xDrive :)

Til syvende og sist spiller det igrunn ingen rolle. Det er hurtig og imponerende uansett hvilken man velger. De som vurderer E63 hadde aldri kjøpt en M5 eller enda mindre sjanse en RS6 og vice versa. For min del M5en anyday om den så er tregere og dårligere. Bare kalt inn Saltkjelen for retrofit av blinklyshendler :lol:

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de sier i videoen, så har BMW og Mercedes endt opp med ganske like løsninger i sine sportssedaner, og det tyder kanskje på at det er dette som er den optimale måten å lage denne type biler med dagens teknologi. Fine biler, men det er bare en av dem som er aktuell for meg. M5.

En annen bil jeg synes BMW har truffet godt med, er nye X3. Og nå begynner testene å komme:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en _soleklar_ tjuvstart / tidligere start på M5en... kom an...

Det han mener med "it changes up" er at bilen overstyrer og girer opp veldig tidlig på det ene skiftet. Dette gjør den fordi det er kjappere enn å dra giret helt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...