Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Slik jeg skjønte det er all interiørbelysning LED. De lysstripene i dash/dør kan også endre farge og når døren en åpen vil lyset i døren pulsere for å vise bilister som kommer bak i mørket at en dør er åpen. Mulig jeg tolket det feil med at alt var LED, men det får tiden vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2018 den 10.20, Saltkjelen skrev:

Sorry mac, 2-serie sedan/GC blir en heidundranes flott FWD. :D 

Er du helt sikker på det? 2-serie Coupe blir i allfall bakhjulsdreven, rart om ikke en Gran Coupe blir bassert på denne slik som de andre GC utgavene i utvalget.

https://www.bmwblog.com/2018/10/05/next-gen-bmw-2-series-nicknamed-drift-machine-internally/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Er du helt sikker på det? 2-serie Coupe blir i allfall bakhjulsdreven, rart om ikke en Gran Coupe blir bassert på denne slik som de andre GC utgavene i utvalget.

https://www.bmwblog.com/2018/10/05/next-gen-bmw-2-series-nicknamed-drift-machine-internally/

F40 1-serie, F41 1-serie 3-dørs, G42 2-serie coupe, G43 2-serie cabriolet og F44 2-serie Gran Coupe, der G symboliserer RWD og F symboliserer FWD.

Sitat fra BMW-insider:

Sitat

RWD lives on for the 2er in the Coupe/Cabrio only.

Why the GC is not RWD is due to its positioning in the market and its need to be competitive amongst its erstwhile competitors.
Driving dynamics is not enough in the highly contested compact segment. Whilst I do not agree with the decision. I do understand their reasons for it.

So a flagship xDrive M35i is on the cards to join other UKL based BMW models that will Be offered under the M Performance umbrella.
We see the first UKL based M Performance model later this year underneath the bonnet of the all new BMW X2 which I have been driving the current at launch top line model in Lisbon.
But under embargo at the current time.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en fin forklaring @Saltkjelen 👍 Godt i det minste 2er Coupe blir bakhjulsdreven. Men når alle disse modellene kommer på markedet så er det nesten like mange BMW med fremhjulstrekk som med bakhjulstrekk. 

Synd 8 serie ikke får V12, det burde den hatt. Da bør iallfall BMW kjenne sin besøkelsestid å putte inn en heidundranes V8er i M8. Ikke bare gjøre det enkelt å ta V8ern fra M5 Competition på 625 hk... Hestekrefter selger som aldri før, folk fleste gir faen i kjøredynamikk bare bilen har nok hester. Det skal AMG ha for å ha forstått 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Klarte de ikke å få på større nyrer? 😂 Neida, dette synes jeg var bedre enn fryktet. Veldig elegant bil, tror nok dette designet vokser på oss selv om det er litt uvant i starten. Synes dog den ser veldig amerikansk ut, vet den er laget i USA og at USA blir hovedmarkedet. Men særlig i profil så synes jeg den er til forveksling lik Lincoln Navigator... Her er GLS mer europeisk i linjeføringen synes jeg, ellers så ser jo denne veldig gammel ut innvendig nå.

Tror dette blir bra, bare å få på plass noen skikkelige motoralternativer nå. I dette segmentet er det hestekrefter og volum som selger 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Geir Anders skrev:

Syns jeg plukket opp ett sted for noen dager siden at G20 kommer uten runflats på xdrive. Noen som har funnet noe info om hva slags dekk den nye 3 serien eventuelt blir levert med.

Dersom du ser på bildene (jeg vet ikke om det er xdrive-utgave vi ser) fra lanseringen har den blå M sport utgaven 19” felger og 225/40-19 foran og jeg antar at har det er 255/35-19 bak (se på Tech specs under bimmerpost lanseringsposten). Hvilket betyr F3x dimensjoner. Dekkene er på denne er Michelin PS4S i stjernemerket versjon - uten RFT merking på! I Tech specs på bimmerpost står det også disse dimensjonene for xdrive, og «perf» som suffix, noe som vi jo kan håpe og tro PS4S dekkene i NON-RFT utgave, stjernemerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Walkabout skrev:

Snodig med "høye" takrails, dette får den til å se høyere ut enn nødvendig. Mye bedre med takrails som på F11 kontra E61 for eksempel. Ellers synes jeg det er spennende med noe nytt.

Ja, lave takrails kunne de godt spandert på seg. Ellers er jeg helt enig i at det er spennende med noe nytt, men gud så trist at interiøret (som for øvrig er veldig fint) er tilnærmet identisk som det man finner i den nye X5en. Forskjellen, så langt jeg har sett, er annen utforming på dashbord- og midtkonsollist, samt litt mer skinn - ellers er alt annet helt likt. Trist for X7-eieren, men positivt for X5-eieren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.10.2018 den 1.22, Saltkjelen skrev:

Det blir visstnok ingen V12er i den nye 8-serien om vi skal tro denne kilden. Om så er tilfellet, er det i hvert fall veldig trist at BMW nok engang simplifiserer "high-end" modellen sin.

https://www.bmwblog.com/2018/10/06/bmw-says-no-v12-or-hybrid-planned-for-the-8-series-range/ 

He he dette har jeg egentlig vist hele tiden. Spådde det faktisk i en post i mai 2018 

Grunnen de gir er nøyaktig det ja sa også. En V12 motor vil gi for mye tyngde foran. Det som står igjen nå er å se hva Alpina får lov til å gjøre med 8 serien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man betrakter de siste lanserte modellene så er det spennende å se likheten og kanskje ennå mer spesielt, at nye 3 serien får såvidt mye utstyr - som tidligere er å finne blandt 5 og 7 serien, f.eks laserlys. X7 trodde jeg kanskje ble ennå mer posh, men BMW ønsker vel å selge endel av disse, så lagt seg på et delvis moderat nivå. Syns X7 var vellykket i det store og hele, den har egenart og størrelsen lar seg ikke trylle med. Kudos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...