Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Kommer den med hengerfeste kjøper jeg den på flekken. Men kjenner jeg BMW rett - er hybrid ikke akkurat pri nr 1 med slike praktiske aspekter. Veldig hyggelig tilskudd uansett!

 

Stadig flere hybrider kommer med hengerfeste, så det kan godt være 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Kommer den med hengerfeste kjøper jeg den på flekken. Men kjenner jeg BMW rett - er hybrid ikke akkurat pri nr 1 med slike praktiske aspekter. Veldig hyggelig tilskudd uansett!

Er du villig til å ofre 4x4? Eller skulle denne komme med 4x4? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Marius2002 skrev:

Er du villig til å ofre 4x4? Eller skulle denne komme med 4x4? :)

 

Hva er galt med RWD? Billigere i innkjøp, mindre som kan gå i stykker, slipper tenke på stjernemerking. XDrive er flott det, men veldig få trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig litt gammelt nytt men alle bør sjekke sin bil med BMW Norge om de ikke har blitt kontaktet.  Dette er en ny tilbakekalling på toppen av den som var før og gjelder enda flere modeller! Tilbakekalling av 480000 biler på verdensbasis med ikke standard ratt (e.g M ratt). 

E39 - 09.2000 - 09.2004

E53 - 04.2000 - 09.2003

I Tyskland er det snakk om 95000 biler og noen ruller helt sikkert på norske veier også.

Airbag kan skyte ut metalldeler om den går av i en kollisjon og kan potensielt føre til livstruende skader. 

Kontakt BMW Norge for å høre om de har fått retningslinjer fra BMW sentralt

 

https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/bmw-rueckruf-airbag-x5-5er-takata/

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, *MrB* skrev:

Hva er galt med RWD? Billigere i innkjøp, mindre som kan gå i stykker, slipper tenke på stjernemerking. XDrive er flott det, men veldig få trenger det.

Jeg har til nå klart meg helt ypperlig med kun RWD. Faktisk så foretrekker jeg RWD fremfor fremhjulstrekk, mye mer forutsigbart når hekken slipper. Ellers så er nøkkelordet gode dekk, uten dette så sliter man med bakhjulstrekk. 

Men min neste BMW blir med xDrive, fordi den stort sett kun kommer med dette 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, *MrB* skrev:

Hva er galt med RWD? Billigere i innkjøp, mindre som kan gå i stykker, slipper tenke på stjernemerking. XDrive er flott det, men veldig få trenger det.

@Ron Jeremy som jeg siterte har xDrive på sin F25 idag. Han uttrykte også på forrige side at han har sett utallige fwd/rwd stående i kryss og spinne og ikke komme seg kjapt nok avgårde (til å f.eks. rekke en luke). Litt helling bakover og det skal ikke mye til før man blir stående om føret er deretter. Ved fine vinterveier er det selvsagt ingen problem. Få virkelig trenger xDrive, men det er kjekt å ha :) Jeg kjører så og si kun i bakhjulsdrift idag og føler den kommer seg godt frem likevel. Det ligger riktignok en tung batteripakke over bakakselen og jeg vet ikke hvordan elmotor fungerer kontra en låst/åpen differensial. :) Gode dekk er også et nøkkelord. Jeg foretrekker derimot en RWD kontra FWD.

G20 kommer nå med LSD som ekstrautstyr og det hjelper på rwd-opplevelsen :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Ser ut til at nye X3M og X4M har blitt lekket, resultatet ser unektelig bra ut. 

473 hk fra S58, men competition modellen leverer like over 500 hk, 503 for å være presis.

B0B2C839-F3FC-43A7-AA42-9144700CDE28.jpeg

FCC1A643-2D8C-4A3A-B852-F4B0D6E5439B.jpeg

3B31E290-5C8C-4D2E-9B69-C3E396B8EC79.jpeg

F3D5C7DC-2FDB-4595-8BBD-E3006F4F4F96.jpeg

510hk, helt sykt. En helt ny rekke6, spesielt de lanserer den for X serien og ikke nye M3 som kommer nå til høsten. 510hk fra en 3 liter R6, imponerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om BMW er litt beskjedene med tallene som vanlig. Ser de oppgir 0-100 for Competition med 510 hk til 4,1 sek. Det er noe bak Stelvio Quadrifoglio og GLC 63 AMG som begge ligger under 4 sek med samme effekt. Ikke at noen hundredeler betyr noe, men i dette segmentet så er det to ting som selger...0-100 tider og hester. De to viktigste skryte faktorene som finnes i dette segmentet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...