Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg liker siluetten til kommende 2-serie Coupe. Definitivt mye finere med en skikkelig "coupe-form" fremfor fastback-trenden som herjer om dagen.

G42%20BMW%202%20Coupe%208.jpg?w=1370&h=5

Kunne ikke vært mer enig!

iX3 blir lansert imorgen, spent på prisen, den bør bli svært, svært lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at de holder seg til den 2 dørs Coupe formen, det er jo nettopp derfor dagens 2-serie har hatt suksess. Den er en moderene E30 😉

Jeg tror IX3 flopper uansett jeg, det er for mange konkurrenter som er bedre. Som sagt, den bør bli veldig billig for å ha en sjanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt offisielle tall på Ix3 i dag. 

BMW kaller den nå den første elektriske crossoveren. Ikke en suv altså. Det er jo en suv, så det er litt merkelig hvordan de bare finner på ting. X1 og x2 det er crossovere, til nøds også 225xe. Ix3 er en suv i likhet med x3 mener nå jeg. 

Den får ok rekkevidde, samme-ish som machen til ford, Tesla 3 og i pace. 

Samme drivlinje blir å finne i i4. Og bmw er blitt som volvo; produsert i Kina og selg det som om det kom fra hjemlandet. 

Jeg tviler dog ikke på at det blir en god bil :) om man kan avse awd noe jeg tror mange kan etter antall model 3, kona og elgolf å dømme, så tror jeg en elbil i suv form med bedre sitteposisjon tiltaler mange. Det store spørsmålet har hele tiden vært prisingen. Denne bør ikke starte på mer enn 450k.

 

https://www.autoevolution.com/news/2021-bmw-ix3-goes-official-with-2wd-and-a-range-of-459-km-285-miles-146029.html

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modell:

Pris:

Rekkevidde, WLTP:

Forbruk:

BMW iX3 Charged

Fra kr 559.000

Opptil 459 km

18,6 kWh/100 km

BMW iX3 Charged Plus

Fra kr 615.000

Opptil 453 km

18,9 kWh/100 km

BMW iX3 Fully Charged

Fra kr 631.800

Opptil 450 km

19,0 kWh/100 km

 

Men slike priser er det jo bare å glemme iX3.

Dealbreaker som bakhjulsdrift er vanskelig å svelge, når prisen blir såvidt høyt, er det bare trist.

Mer info her: https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=53707

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den artikkelen var mye bedre enn den jeg linket til. Her kaller bmw importøren bilen for en suv. Så det er litt sprikende lanseringsbegrep ute å går..

Og med priser også :) 150k for mye på bunnlinjen ja. Det var synd for bmw

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den koster altså mer enn Mustang Mach-e som er fullstappa med utstyr, AWD og 600 km rekkevidde. Eller bittelitt mindre enn Jaguar I pace, Polestar og e-tron som alle har samme rekkevidde og firehjulstrekk 😂 

BMW er best på fossile biler ser jeg...elbil har de ikke noe troa på ser der ut som. Iallfall ikke når det er dette de klarer å komme opp med etter så mange års utvikling. Jaguar har klart det, Audi har klart det, Mercedes har klart det....mens BMW kommer med en halvhjertet elbil bassert på en fossil plattform. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er jo rett og slett litt pinlig. Bilen er i mine øyne 100.000-150.000 kr for dyr. Det er skuffende å se at RWD ble en realitet og at bilen ikke har noen 400-hesters utgave slik e-tron og resten er/har. Ellers liker jeg innpakningen som er en vanlig X3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeen, satt folk på samme måten i feks. 2005? Når Audi hadde awd og Bmw stortsett rwd? Er enig i at det blir litt ekstra spesielt siden dette er en suv. Men likevel smått utrolig hvor avhengig alle er blitt av 4*4.. Selvom vinterne virker til og bli mer og mer snøfattige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Skulebollen skrev:

Meeen, satt folk på samme måten i feks. 2005? Når Audi hadde awd og Bmw stortsett rwd? Er enig i at det blir litt ekstra spesielt siden dette er en suv. Men likevel smått utrolig hvor avhengig alle er blitt av 4*4.. Selvom vinterne virker til og bli mer og mer snøfattige

Er vel ikke så mange som trenger 4x4, men det er blitt litt status å ha det fordi man kan komme seg opp en bakke de to ganger man trenger det hver vinter, og det er kult å skryte av på arbeidsplassen. Og at det tilsynelatende påvirker annenhåndsverdien. Selv vil jeg helst ikke ha 4x4 - mer problemer/kostnader enn fordeler for meg som bor på Vestlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Meeen, satt folk på samme måten i feks. 2005? Når Audi hadde awd og Bmw stortsett rwd? Er enig i at det blir litt ekstra spesielt siden dette er en suv. Men likevel smått utrolig hvor avhengig alle er blitt av 4*4.. Selvom vinterne virker til og bli mer og mer snøfattige

Man snakker vel på vegne av Norges kjøpere og hva som skal til for at bmw sine biler skal selge kontra konkurrentenes. Nordmenn må jo ha 4x4 i dag pga status og den ene bakken de skal opp. Personlig vil jeg ha rwd bmw. Og mange bmw purister tenker nok likt. Men bmw som vi vet har jo lagt puristenes ønsker bort, og satser heller på mainstream kundene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...