Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, ogee1 skrev:

Ser såpass bra ut at jeg gruer meg til å se hva de gjør med fronten.😀

Om fronten blir som G22/23/24 så har jeg troen - når det er en sammenhengende grill så passer det bedre å plassere skiltet i midten. Skiller seg også litt fra de eldre BMW'ene da og det er jo gjerne formålet med noe nytt.

Om det derimot er som G81/81/82 (M3/M4) så er det verre, men basert på spionbildene så ser det ut som grillen er sammenhengende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ahj skrev:

Spent om BMW kommer med noe som kan konkurrere med Etron GT. Bilen ser vanvittig bra ut! 

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-gt-concept.html 

Enig, den ser vanvittig bra ut! Den er vel tiltenkt å konkurrere med Taycan heller enn i4, som vil være romsligere og ikke så sportspreget? Virker ikke som BMW har noen helelektrisk konkurrent å komme med til e-tron GT de neste årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, ahj skrev:

Spent om BMW kommer med noe som kan konkurrere med Etron GT. Bilen ser vanvittig bra ut! 

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron-gt-concept.html 

Svaret er sannsynligvis ingen ting. BMW sitter nok helt sikkert på sin høye hest og sier "en slik bil trenger vi ikke, vi har 6-serie GT.." :D

Må for øvrig tilføye at jeg tror jeg synes e-tron GT ser bedre ut Taycan, og det skal i utgangspunktet svært mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Svaret er sannsynligvis ingen ting. BMW sitter nok helt sikkert på sin høye hest og sier "en slik bil trenger vi ikke, vi har 6-serie GT.." :D

Må for øvrig tilføye at jeg tror jeg synes e-tron GT ser bedre ut Taycan, og det skal i utgangspunktet svært mye til.

Helt enig. BMW: Vi trenger da ikke slikt vi. 

Den ser helt fantastisk ut. Den er vell basert på Taycan chassis og batteri. BMW har litt å jobbe med når den kommer. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Svaret er sannsynligvis ingen ting. BMW sitter nok helt sikkert på sin høye hest og sier "en slik bil trenger vi ikke, vi har 6-serie GT.." :D

Må for øvrig tilføye at jeg tror jeg synes e-tron GT ser bedre ut Taycan, og det skal i utgangspunktet svært mye til.

Next-Gen BMW M5 will be Electrified and Have 1,000 HP

https://www.bmwblog.com/2020/08/07/next-gen-bmw-m5-1000-hp-electric/

De andre blir vel hybrider?

 

BMW-Power-BEV-5-Series-9-of-26.jpg

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Må for øvrig tilføye at jeg tror jeg synes e-tron GT ser bedre ut Taycan, og det skal i utgangspunktet svært mye til.

Der må jeg si meg uenig gitt 🙂
Tror og dessverre ikke e-tron GT kommer til å se like bra ut når den settes i produksjon. (Som de fleste audier)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

BMW sitter nok helt sikkert på sin høye hest og sier "en slik bil trenger vi ikke, vi har 6-serie GT.." :D

6-serie GT konkurrerer da ikke i dette segmentet, det håper jeg BMW forstår. De har jo 8-serie Gran Coupe, på design så utklasser jo den både Taycan og E tron GT (som mest sannsynlig blir en fattigmanns Taycan) 8-serien er iallfall ekte vare og ikke noe rebadget skit 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

6-serie GT konkurrerer da ikke i dette segmentet, det håper jeg BMW forstår. De har jo 8-serie Gran Coupe, på design så utklasser jo den både Taycan og E tron GT (som mest sannsynlig blir en fattigmanns Taycan) 8-serien er iallfall ekte vare og ikke noe rebadget skit 😅

Det er jo akkurat dette konseptet BMW mangler, men ikke har kapasitet til. Det geniale med VAG er nettopp at hvis du ikke har råd til (eller lyst til å betale så mye) for en Porsche eller Audi finnes det alltid andre billigere alternativer innen VAG gruppen. Hvis Ferdinand Piëch virkelig bør minnes for noe så er det nettopp konseptet med economy of scale på et massivt plan.

BMW gjør litt av det samme med Rolls-Royce og Mini, men på et helt annet og mye mindre nivå. Selvfølgelig både bør og kan Taycans drivverk, batterier, motorer og teknikk (med evt. endringer) brukes i andre modeller. På den måten både tjener man mer penger og sparer mange penger.

En liten sidenote: Franske PSA har forstått dette og kjøper opp andre bilprodusenter som passer til deres profil (senest Opel og Fiat/Chrysler - de kaller det en sammenslåing med Fiat/Chrysler, men PSA er den definitivt sterke partneren og Fiat/Chrysler ville ha gått konkurs hvis ikke PSA hadde kommet inn i bildet). Med elektrisk drivverk blir det rent teknisk mye enklere å spre teknikken på flere modeller når de modulære chassisene først er konstruert. Economy of scale har aldri gitt mer mening enn det gjør nå.    

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener @Fredrik, og jeg er forsåvidt enig med deg ut fra ett forretningsmessig perspektiv. Men med dette konseptet så forsvinner jo hele eksklusiviteten ut vinduet. BMW er vannet ut nok som det er fra før, om man ikke skulle begynt som Audi på toppen av det hele. Utfordringen til Audi er at det skinner så veldig igjennom at det er en Volkswagen som ligger under. Nå er ikke Porsche noe galt merke å ha en bil basert på, men det vil jo alltid være den billigvarianten av den ekte. 

Dette er noe jeg er veldig fornøyd med BMW på, iallfall de modellene jeg anser som aktuelle for meg. BMW er stort sett 100 prosent BMW, bortsett fra Z4 og fwd modellene.😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er mer BMW enn de to eksemplene der ;)

Det at Toyota fans ikke ønsker å befinne seg i en vrikelighet der selve ikonet Supra rett og slett er kjøpt av BMW gjør det ikke noe mindre sant. Før dagens z4, og før Toyota samarbeidet var jo rammene rundt z4 et uttalt problem. For lavt volum/fortjeneste til at modellen kunne forsvares. Dette har de forsøkt å gjøre noe ved lenge, helt tilbake til når de tvang gjennom e86 Z4 VLN som erstatning for M3 (e46) i motorsport for å styrke z4z posisjon i markedet. Dette havarerte samarbeidet med PTG, og det var ikke akkurat bare lovord å høste her i europa heller. Så kom z4 GT3 hvor man i det minste fikk kjøre v8 ved hjelp av noe unntakt og noe greier.

 

"Problemet z4" har vært der lenge, og løsninga ble å selge biler til Toyota. Dette muliggjorde både Z4s levedyktighet for BMW, og ikke minst det helt utenkelige fra Toyota, gjensyn med Supra.

 

edit:

Dette er utelukkende positivt både for BMW og Toyota. Ikke minst for oss BMW folk da japse markedet nå vil gå bananas og trimme B58 til det ugjenkejnnelige, som vil gi god tilgang på rimelige deler for BMW folk som også vil ha mye effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...