Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nesten 700 000 laks for en X1???😳Atpåtil el varianten som burde vært gunstig…det er bare for mye 😅

Med de prisene der på nybil så blir det 400.000 km på F11 og beholde F82 som kosebil de neste ti årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Med de prisene der på nybil så blir det 400.000 km på F11 og beholde F82 som kosebil de neste ti årene...

Ja nybil begynner å bli veldig uaktuelt for meg også. Denne prisgaloppen gidder ikke jeg å være med på iallfall. 

Synes det er utrolig merkelig prising på nye X1. Billigste alternativ er bensinvarianten sDrive 18i til rett over 500 000,-. Hvorfor denne er så dyr vet ikke jeg, avgiften er ikke så stor på denne så her er det importøren som tar seg godt betalt. Noe annet som er merkelig er at iX1 koster det samme som xDrive 25e varianten, altså den ladbare hybriden. Vi har jo alltid vært vandt til at den elektriske utgaven har vært den billigste, men hos BMW tenker man nå annerledes. Med moms så kryper altså en bra utstyrt iX1 opp mot 750 000,-…. Det er ikke mange åra siden man fikk en ganske bra X3 for de pengene der, og nå er dette farlig nærme en i4 M50.

Jeg synes ikke elbil er billig lenger, se bare på prisingen på iX3. Startet som en kjempedeal, ikke særlig gunstig nå lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Ja nybil begynner å bli veldig uaktuelt for meg også. Denne prisgaloppen gidder ikke jeg å være med på iallfall. 

Synes det er utrolig merkelig prising på nye X1. Billigste alternativ er bensinvarianten sDrive 18i til rett over 500 000,-. Hvorfor denne er så dyr vet ikke jeg, avgiften er ikke så stor på denne så her er det importøren som tar seg godt betalt. Noe annet som er merkelig er at iX1 koster det samme som xDrive 25e varianten, altså den ladbare hybriden. Vi har jo alltid vært vandt til at den elektriske utgaven har vært den billigste, men hos BMW tenker man nå annerledes. Med moms så kryper altså en bra utstyrt iX1 opp mot 750 000,-…. Det er ikke mange åra siden man fikk en ganske bra X3 for de pengene der, og nå er dette farlig nærme en i4 M50.

Jeg synes ikke elbil er billig lenger, se bare på prisingen på iX3. Startet som en kjempedeal, ikke særlig gunstig nå lengre.

Prisgaloppen er jo ikke dedikert mot iX1 eller elbil generelt. 
Dessverre eller heldigvis, kan man si - alt er betydelig dyrere - elbil over 500.000.- får jo også en moms belønning av avgiftskameratene.
A/S Norge går jo dårlig om dagen, så skjønner de må kreve inn både her og der om dagen…

Bilsalget går jo ikke strålende om dagen, får se hva som skjer med både iX1 og andre modeller.

Det er jo resesjon og generelt mye usikkerhet globalt.
Så hvor balansen går mellom økt pris på alt og folk har det trangere og pengene ikke sitter like løst blir spennende å se.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg skal være tilbøyelig til å si at den ble litt bedre i sort, med alt av detaljer også i sort. Og den ser bedre ut enn iX…men det skal vel ikke så mye til 😅

1C181923-ED55-40F5-9F42-85D9180C5CBC.thumb.jpeg.c84489cfa6837762b4b4399013cbd801.jpeg

Det er vel desverre slik det har vært på noen av de siste bilene til BMW. Sleng på full shadowline og mest mulig sort så ser de ok ut, for da skjuler man flest mulig detaljer. Ikke helt et godt tegn i mine øyne. Nye 7 serien er samme, blir ok med alt sort, litt samme med iX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg nesten over å si det, men av en eller annen grunn har faktisk bilen truffet meg litt. Den er ikke pen og den mangler dessverre umisgjenkjennelige BMW-elementer,  men den er så vulgært gjennomført at det går over i kategorien kult. Litt som med G-wagen. Det BMW dog virkelig må slutte med er knallrøde reflekser når baklyktene er shadowline/mørke. Det ser virkelig ikke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den ser ut som en blanding av en land cruiser ( bakskjerm) og en power ranger. Ikke har jeg forståelse for hvorfor lyktene skal omtrent bort, når nyrene bare blir større og større heller. Det begynner nesten å ligne en karikatur. Har ett håp på at dem tar seg ei ekstra runde i paint før dem ruller ut siste runde på nye 5 serien. E39n må ha seg en avlaster etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, hsd skrev:

Syns den ser ut som en blanding av en land cruiser ( bakskjerm)

Jeg synes det Toyota-produktet den minner meg mest om er den nye Rav4-en. Midtre delen av bilen ser tilnærmet lik ut på de to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For litt siden så lettet BMW litt på sløret om hva deres intensjoner med Alpina var. BMW har en plan om at Alpina skal fylle hullet mellom BMW og Rolls Royce, for så vidt ganske logisk. Men når jeg nå leser at det foreligger ingen planer om en B7 variant av G70 så blir jeg litt forvirret 😅

https://www.topgear.com/car-news/alpina-b7-no-more

B7 har jo lenge vært en del av ryggraden i Alpina sitt modellsortiment. Er det noen modell som er bedre egnet i dette luksus segmentet så er det jo 7-serien/B7. Denne har også hatt stor suksess i de store markedene i USA og Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en kan jo lure. Jeg antar Alpina ikke kommer med en ny B7 (eller andre modeller av nye utgaver for den saks skyld) som følge av at det er relativt kort tid til BMWs eierskap tar over. Et annet (litt spøkefullt, men med ramme alvor) moment kan være at Alpina synes G70 7-serie er så stygg at de ikke finner noen måte å gjøre den fin på - og der er jeg for så vidt enig. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...