Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, awt skrev:

Der er vi inne på et annet tema; det er jammen ikke mange produsenter av cabrioléter lengre, om man ser bort fra superbiler fra Italia.

Uten å vite sikkert så tror jeg dette er en utilsiktet følge av overgangen til batteribiler. Når de store merkene nå bruker mesteparten av ressursene på utvikling av el.motorer så kommer nok en ny cab langt ned på prioriteringslisten. vi som liker å kjøre toppløst må nok belage oss på noen kjedelige år framover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Fredrik 90 said:

@Ove67

Bilen for deg finnes den…G11 745e LCI 👍 Eventuelt nye S-klassen, den er virkelig classy og lekker 😀

Jeg skal skifte bil tidligst i 2026. Da blir nok G11 745e LCI litt for gammel. S-klasse er nyydelig bil, men er det noe som er stor, brautende og dyr så er det den ;-) 

Så er jeg faktisk klar for helelektrisk neste gang. Synes hybrid blir hverken fugl eller fisk. Hater f.eks. småkjøring med tomt batteri med en bensinmotor som slår seg av og på "hele tiden" - og det kan man ikke slå av :-( Tviler på at det kan slås av på nyere hybrider heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt Mercedes-Benz SL kommer vel nå også kun som AMG modell og jeg antar med et saftig prispåslag. AMG SL43 som er innstegsmodellen har forøvrig en 2,0 liter rekkefirer som yter 381 HK og 480 Nm inkl. mild hybrid teknikk på 14 HK. Effekten er ok, men helt ærlig... en toliter rekkefirer i en MB SL? Hvor er den stolte tradisjonen fra R129 med en selvpustende AMG V12 motor på 7,3 liter som ytet 525 HK og 750 Nm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser dessverre ut som grunnleggeren av Alpina, Burkard Bovensiepen er død. Han ble 87 år gammel!

Eneste media som har omtalt dette er en nederlandsk artikkel. Ble derimot gjort kjent i Alpina gruppa på Facebook.

https://www.autoblog.nl/nieuws/in-memoriam-alpina-oprichter-burkard-bovensiepen-3558525

IMG_0305.jpeg.85d11e4091e80aedb80437dec9ba6ec9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

@MagnusAG99 X2 ble vel først offentliggjort i spillet "Fortnite", så antar dette er en figur/animasjon derfra. Det er sikkert et forsøk på å markedsføre bilen mot kidsa/ungdommen.

Da tror jeg BMW blir skuffa, ække mange 12 åringer som har råd til ny bil hahaha.

Fortnite "skins" er jo for det meste allerede eksisterende karakterer fra serier, filmer, spill OSV og jeg kjenner ikke igjen den figuren fra noen serier eller andre spill. Men det kan jo hende at siden Fortnite er eid av Epic Games som også eier Unreal engine, at Epic hadde en eller annen avtale med BMW at de skulle bruke nye Metahuman og unreal for hoved reklamen til iX2. Unreal Engine er jo allerede brukt til ekstremt mye "kommersielt", den er mye mer enn bare en spill motor nå. Men så synes jeg den 3D modellen er for dårlig til å være Metahuman også, ser nesten mer ut som 3D modellene brukt i den ekstremt kritiserte "Polar Express" fra 2004... Bare merkelig hele greine.

EDIT: Ahkey så det er en eller annen influencer... "Lil Miquela" https://www.instagram.com/p/CyQWL9TIwPm/

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette et bilmerke inn i et spill kan være artig og kult for spilleren. Jeg spiller ikke Fortnite, men fått med meg halvveis hva det er da mine onkelunger spiller dette og gaver er koblet opp mot dette ofte. Jeg tenker derimot dette er et kosept for Mini og ikke BMW. Mini skal være den gøyale outsideren i BMW-organisasjonen. Gøyalt at man kan konfigurere bilen i spillet på mange mulige måter, men igjen Mini-materiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud å malplasert 😂 Dette er så i tråd med den stereotypiske "eldre folk prøver å gjøre slik ungdommen liker". De er helt i usynk med sitt publikum. Å skulle begynne å markedsføre en liten SUV i ett spill for stort sett tenåringer er vel en solid bommert. BMW tror de er kule, men blir egentlig kun sett på som tullinger. Litt som da pappa forsøkte seg på breakdance da vi gikk i 8. klasse og han skulle være kul…satan som jeg gremmes selv den dag i dag 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Market launch of the new BMW 5 Series Sedan and the first BMW i5. BMW 5 Series Touring available from spring 2024 with identical range of drives.IMG_2418.jpeg.f86c1ac3ce6897125c85b171829197c2.jpeg

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0437753EN/market-launch-of-the-new-bmw-5-series-sedan-and-the-first-bmw-i5-bmw-5-series-touring-available-from-spring-2024-with-identical-range-of-drives

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...