Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, Skulebollen skrev:

Ser ut som hele Bimmers har glemt at man kun får xc90 med 2 liters 4er. Ikke nok med det får man den kun med fake skinn 😱 Eller hva sier du @GtiGtr🤭

 

En dag uten Volvo-hate frå deg er en dag uten mening 😆  Ekte skinn i XC90, "bærekraftig skinn" i EX90. Må tenke på miljøet vettuuuu 😛  

 

Fredrik: XC90 med nyeste facelift kjem til Norge, vi får inn demobil sendt ut fra importøren, men det er jo klart at når XC90 vil koste 200k meir en EX90 i Norge så blir det jo marginalt salg vil eg tru :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som i dag har xc90 d5 (2021) modell som banker på 60k i året, han ser med skrekk og gru på livet med ex90 og all lading. Han hadde vurdert T8, men med forbruket hybrider får med masse langkjøring så blir det mye fylling. Så det at alle skal dyttes over på el er bare trist.

har selv en xc60 t8 med polestar tuning, det river godt i rattet når man gir gass, så drivlinje med mellomaksel som diesel variantene eller type x5 45e hadde vært gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, flobben skrev:

Har en kompis som i dag har xc90 d5 (2021) modell som banker på 60k i året, han ser med skrekk og gru på livet med ex90 og all lading. Han hadde vurdert T8, men med forbruket hybrider får med masse langkjøring så blir det mye fylling. Så det at alle skal dyttes over på el er bare trist.

har selv en xc60 t8 med polestar tuning, det river godt i rattet når man gir gass, så drivlinje med mellomaksel som diesel variantene eller type x5 45e hadde vært gull.

Er bare å høre på siste Mil etter Mil, de diskuterer akkurat det. De beste får elmotor integrert i girkasse/transmisjonstunell og da får du det distribuert ut til alle fire hjul som på "vanlige" utgaver med ICE. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Marius2002 skrev:

Da er det åpnet for i5 Touring xDrive 40. I konfiguratoren på BMW.no er det ikke oppdatert, men Bavaria har lagt ut at det er salgsstart idag og kjører kampanje:

IMG_4708.thumb.jpeg.64a5259388c02a512ec40f92b6dd96ed.jpeg

Det må jo være en god pris på en premium stasjonsvogn?

Rettet opp skrivefeilen din over. :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marius2002 skrev:

Hva er det der?
S-klasse eller E-klasse? 🤔

Sorry, men fikk Temu-vibber av ambientlysene. Her mener jeg BMW har løst det bedre. Samtidig er alt mer førerrettet.

IMG_4709.jpeg.0281be36c211c921ff5fe4328d8286a7.jpeg

Forventet ikke mer av en moldenser 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Nei, jeg står jo i det nå da med å synes i5 og iX er lekker, i4 M50 er drømmebilen... og ellers eier jeg Tesla Model Y. Jeg er vel dømt...

Ja de to første der er helt på tryne for å vær ærlig! Men i4 M50 er en fantastisk bil som jeg håper du realiserer :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

Haha! :lol: 

Men ja, hva annet er mer premium idag? 🤔 

Nye E-klasse som @Snagg30 viser til er mer premium. Jeg har sittet i en og den er helt der 5-serien burde være. Audi A6 som nå kom i facelift er mer premium, men værst av alt…nye Skoda Superb i L&K utgave opplevde jeg også som mer premium enn nye 5ern. G60/61 er ikke lenger en premiumbil i mine øyne…dessverre. 

IMG_1414.thumb.jpeg.291cba11ad9dc58f08859c8d33d0279f.jpeg

IMG_0266.thumb.jpeg.4c4754144e0702941cb52199571dc302.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at MB sin elbilsatsing har vært særdeles svak, hvertfall salgsmessig.

Så å dra frem denne drivlinjen ville jeg vært forsiktig med.

Jeg har ikke sittet i nye E klasse, men så lite premium MB har prestert å bli, er nesten sjokkerende.

Audi sine løsninger har heller ikke blåst noen (utover vekt og energi ineffektivitet) av banen.
At de får Porsche sin plattform bør bedre noe, men det er heller ikke slik at P sine elbiler har vært bekymringsløse og feilfrie heller…

i5 40 X-drive er kanskje salgbar med denne prislappen, M60 er det ikke. 
Men at bransjen må spare penger med potensielle 15 milliarder Euro i bøter fra EU, så skjønner jeg noe må kjipes ned på.

Se bare på VAG, er de det nye Nokia? Skal stenge 2 fabrikker i Tyskland, eieformen er ikke akkurat lettbeint og snar mtp omstilling heller. 
Vi vil se mye rart fra bilbransjen fremover, at Volvo drar frem 10 år gamle XC90 og fremstiller den som ny viser litt hvor desperate man er. 
Men bilen, tross alderen - så er den lekker, så kanskje fint at designeren har hoppet til BMW og kan kreere noe nytt og spiselig fra 2029?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...