Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.

awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Saltkjelen skrev:

Nei, hadde det vært opp til den hardeste kjernen, skulle man vel aller helst hatt vindusviskere som gikk på diesel! :D 

Vi har jo kommet til et punkt nå hvor skiller på forum medlemer med lån og de uten, blir noen tøffe krigs feider her inne neste år :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, mslello skrev:

Så psykedelisk folie, dunkel belysning og to løftebukker i veien må til for å gi Neue Klasse håp? Da er det ikke mye håp spør du meg... Her er det akkurat nok forstyrrende elementer til å lure blikket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så psykedelisk folie, dunkel belysning og to løftebukker i veien må til for å gi Neue Klasse håp? Da er det ikke mye håp spør du meg... Her er det akkurat nok forstyrrende elementer til å lure blikket

Det gir litt følelse på størrelse og bredde av bilen samt proposjoner.. De fleste så at G26 med samme folie så bredere og lavere ut og ganske my tøffere.. 
Jeg synes NK konseptet ser tøft ut, så jeg håper produksjonsmodellen frister når den kommer. Det vi har sett så langt har ikke gjort det. Men nå ser det litt tøffere ut. Teknologien virker iallfall spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja…

IMG_5677.thumb.jpeg.3e57c5e35840fee50428d1a01fd373ad.jpeg

IMG_5678.thumb.jpeg.07eb75b6bbcdb4b09a4ba17fd440470e.jpeg

og proporsjoner er nå en ting. Linjeføringen på detaljnivå er noe annet. Bl.a. hekken og vinduslinjen er noe de har klønet til skikkelig i det siste. Fra dønn solid merkeidentitet, til noe som ser ut som «hva som helst». Forandring er ikke alltid synonymt med forbedring…

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mslello skrev:

Det gir litt følelse på størrelse og bredde av bilen samt proposjoner.. De fleste så at G26 med samme folie så bredere og lavere ut og ganske my tøffere.. 
Jeg synes NK konseptet ser tøft ut, så jeg håper produksjonsmodellen frister når den kommer. Det vi har sett så langt har ikke gjort det. Men nå ser det litt tøffere ut. Teknologien virker iallfall spennende..

Jeg tenker at vi får gi dette litt tid og vente til bilen står foran oss. Jeg liker...som dere sikkert har skjønt ikke det vi har sett så langt av Neue klasse. 

Det jeg stusser litt på er at BMW her med en elektrisk M3 bringer en bil til markedet som ingen har bedt om. En biltype som det ikke er etterspørsel etter og som andre heller ikke har hatt noe hell med å få opp volumet på. Eneste som har lykkes litt med elektrisk sportbil/sportsedan er Tesla med sine Performance/Plaid modeller. Porsche har hatt vekslende hell med sin Taycan, Ionig 5 N har fått mye oppmerksomhet men salget uteblir, C63 AMG hybrid flopper totalt...det gjør også XM. Kundene er helt åpenbart ikke så opptatt av elektrifiserte performancebiler. Derfor tenker jeg at dette er mer ett "utstillingsvindu" på hva BMW M kan gjøre med en elektrisk plattform. Det at det også skal lanseres en M3 basert på neste gen 3-serie med ICE motor understreker vel bare mitt resonnement. I følge ryktene vil BMW også holde seg til rekkesekser med mild hybrid i stede for en blytung ladbar hybrid løsning.      

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Kundene er helt åpenbart ikke så opptatt av elektrifiserte performancebiler. Derfor tenker jeg at dette er mer ett "utstillingsvindu" på hva BMW M kan gjøre med en elektrisk plattform. Det at det også skal lanseres en M3 basert på neste gen 3-serie med ICE motor understreker vel bare mitt resonnement. I følge ryktene vil BMW også holde seg til rekkesekser med mild hybrid i stede for en blytung ladbar hybrid løsning.      

Jeg antar BMW har tatt og følt litt på negativiteten rundt G90 M5 når det gjelder valget for kommende M3. Aldri før har vel en M-bil fått så mye tyn i sosiale medier enn det er med denne generasjonen. Ellers synes jeg det er bemerkelsesverdig (bekymringsfullt?) at det vil bli lansert rene M-versjoner av den kommende iX3 og iX4, mens X3 vil beholde sin "M-light" M50 som toppmodell. X3 M er med det lagt død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er spent jeg også. Kan jo ikke la Tesla ta hele kaka tenker jeg. Nå er jo denne bilen noen år fram i tid, så kanskje markedet er mer modent for el performance da? De kan jo ikke sitte å vente på at markedet er der, da er det for sent...

ICE M3 og El M3 må nå være greit det? Det er store forskjeller på markedene og kundene.. Det vokser jo opp en generasjon som er veldig vant til elbiler og ikke har det samme forholdet til lyd og mekaniske girskift som vi har.

Mangla sitering til Fredrik her, fikk ikke med meg at flere hadde svart :) Morsomt med litt fart i tråden og flere meninger da :)

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mslello skrev:

ICE M3 og El M3 må nå være greit det? Det er store forskjeller på markedene og kundene.. Det vokser jo opp en generasjon som er veldig vant til elbiler og ikke har det samme forholdet til lyd og mekaniske girskift som vi har.

Føler Porsche sin fiasko satsning på elektrifisering av sine biler sier deg litt i mot her, Porsche har jo nå snudd i likhet med mange andre og skal fortsette med forbrennings motor nettopp fordi kundene fortsatt vil ha den gode gamle motoren. Selv taycan skal jo få motor nå :D Det blir hel rått. 

Jeg tror og du tar feil på det siste der og vil heller si entusiasten er på høyde med vår tid om ikke mer. Mulig dette har med å gjør at det blir mer og mer sjeldent? Ikke vet jeg, men min erfaring når jeg er ute å kjører med mine biler så er gleden størst hos barna. Vi har 3 unge gutter hjemme og det er ingen der som har noe interesse av el bil. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snagg30 skrev:

Føler Porsche sin fiasko satsning på elektrifisering av sine biler sier deg litt i mot her, Porsche har jo nå snudd i likhet med mange andre og skal fortsette med forbrennings motor nettopp fordi kundene fortsatt vil ha den gode gamle motoren. Selv taycan skal jo få motor nå :D Det blir hel rått. 

Jeg tror og du tar feil på det siste der og vil heller si entusiasten er på høyde med vår tid om ikke mer. Mulig dette har med å gjør at det blir mer og mer sjeldent? Ikke vet jeg, men min erfaring når jeg er ute å kjører med mine biler så er gleden størst hos barna. Vi har 3 unge gutter hjemme og det er ingen der som har noe interesse av el bil. 

Din unger får jo god oppdragelse :) De aller fleste vokser opp i en prompende Tesla uten blinklyshendler.. Noen sitter i en i4 og hører litt Hans Zimmer.. 

Blir spennende å se, jeg har ikke fasiten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Helt riktig! Porsche varslet nå at de kommer til å redesigne noen kommende elbiler de har på tegnebrettet til å ha fossil motor i stede. Dessverre så var nye Boxter kommer for langt i utviklingen til å få samme behandling.

Porsche Ready To Develop Gas Versions Of EVs

Og det er ikke bare Porsche som skrinlegger dette, det samme gjør Aston Martin og Bentley har sagt at de vil utsette overgangen til EV. Ford sjefen gikk ut å sa at de kom til å selge Mustang med V8 så lenge det finnes bensin i pumpene og etterspørsel etter V8, samme hva andre måtte finne på.

Jeg tror @mslello ser dette litt med norske øyne. I Tyskland eller USA så er det svært....svært få barn i dag som vokser opp i elbiler. Og om så hadde vært tenk da hvor eksotisk en fossil performancebil vil være for denne generasjonen, jeg tror det vil få motsatt effekt. Det er jo bare å se hvordan millennials generasjonen (Født mellom 1981 og 1997) har drevet opp prisene på youngtimere fra 90 og inn på 2000 tallet. Folk vil ha lyd og følelser, derfor selger M3 tregangern av nye C63 med hybrid firer. Alle synes det er kult med Ionic 5 N, men når de selv står det med penger i hånda så er det RS3, M2 eller Golf R de velger. Jeg tror ikke dette kommer til å endre seg jeg, slik ting utvikler seg nå så er det kun vi naive nordmenn som tror ICE teknologi er noe vi skal slutte med. Litt som med røyking egentlig, er det liksom noen som fortsatt holder på med det svineriet der? Reis ned til Tyskland eller Italia og ta en gåtur igjennom en gate med mange fortausrestauranter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja @Fredrik 90 jeg ser det med norske øyne. Tror du misforstår min holdning her :) Jeg synes teknologien er spennende. Til mitt bruk er elbil glimrende og jeg håper NK 3 serie kan bli min neste bil. Det vi har sett så langt gjør at jeg er veldig i tvil og infrir ikke den, så vet jeg ikke hva som erstatter i4'n..

Men da nærmer vi seg fort at minstejenta kan kjøre selv og tar over i3'n, så kan jeg kanskje kjøpe med en BMW med rekke 6 til kosekjøring, får i4'n bli med så lenge den klarer.. Jeg koser meg veldig med en bensinmotor og gjerne manuell.. Men til mitt bruk i dag, blir det for dyrt og drifte..

Og det er meget mulig at motorsterke biler får en oppsving som entusiastbiler i kommende generasjoner også. Det er engasjerenede med lyd og lukter. Man sitter litt lavere, bilene er litt lettere og så langt stort sett penere..

BMW var nok lure som ikke flagget at de skulle gå helt elektrisk, det er nok langt fram før det er mulig. Men Jaguar skal vel fremdeles satse kun elektrisk, Maserati skal gå den veien.. De er optimistiske med tanke på hvor mange som "angrer"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, mslello skrev:

8 timer siden, Snagg30 skrev:

Jeg tror og du tar feil på det siste der og vil heller si entusiasten er på høyde med vår tid om ikke mer. Mulig dette har med å gjør at det blir mer og mer sjeldent? Ikke vet jeg,

Her vil jeg si begge to har et poeng og er vel igrunn det som er sant.

Jeg kan jo ta mine opplevelser med dette som har en 19 åring i hus .

Hun har jo endel autofile venner og her er det ja takk begge deler som teller.

De aller fleste foretrekker bensin og diesel ,men det slår meg og hvor opptatt noen av de er av el biler og dagens tekonolpgi og vil heller ha det og .

Men sånn er det nå blitt og sånn vil det vel være og i all fremtid tenker jeg .

Hadde en gjeng med gutter hjemme her i høst og da diskuterte de spreke biler og de nevnte den ene spreke fossilbiler etter den andre og El bil guttene de slo da i bordet med at ingen av de hadde sjans mot Tesla ,I4 osv .

Så der er mange forskjellige meninger blant de unge og ,selv om det tilslutt lander på bensin og diesel på de yngre som er genuint interresert ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi ikke bare si: ja takk begge deler?

Så kan folk velge det de selv ønsker og har behov for?

Pr i dag er dommedag og miljøhysteriet satt på pause, av Trump og negativ vekst i EU osv.

Realismen har hentet inn ambisjonene og med det har elbil revolusjonen blitt utsatt og satsingen bremset.
Tror jeg det er snakk om over og ut for el, nei - men ser ut til at nåværende batteriteknologi holder lenger og investeringene bremses. 
Når det er sagt.. BMW er veldig frempå å skryte av kommende el M3, de er vanligvis svært nøkterne, så de har tro på produktet og teknikken. 
Det gir meg forventninger, om ikke annet…

Så får design og annet vurderes når det foreligger.

Fossil da.. er det over og ut?
Tja, kanskje hybriden lever lenger i det minste?!
Utvilsomt har mange produsenter fått kjempeproblemer med porteføljen, når tallene sier sitt. 

Her har BMW, tross mye negative overskrifter gjort mye riktig.

Av kollegaer og venner som har hoppet på Kina bølgen, vel - jeg er glad jeg ikke gjorde det, men jeg har heller ikke Kinamobil eller Kina støvsuger. 🤣😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Kan vi ikke bare si: ja takk begge deler?

Enig 😊

Er ikke mange årsiden der jeg var totalt fraværende av å eie el bil ,men nå er jeg inne og ser på i3 støtt og stadig her .

Vi kommer til å kjøpe en sånn nå en dag etterhvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...