Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mil etter mil gutta var vel på tur med taycan i alpene nå nylig. Og de hadde kjørt hardt og sa at de nesten ikke hadde måtte lade på dagene.

så ser jo ut som det er håp når det gjelder rekkevidde, men kjøreglede….mer skeptisk

Skrevet
1 time siden, Marius2002 skrev:

Det er helt klart viktig å skille X5 og X3. X3 er i korte trekk en 3-serie på stylter. Den er ikke like luksus innredet som en X5. For de som finner denne lite luksuriøs så kommer det en iX5 om noen år. Så noen finesser/finish man finner i 5-serie eller X5  kan man ikke regne med å finne her. Det sier seg selv.

Jeg tviler på at neste generasjon X5 blir noe å rope hurra for med tanke på det vi har sett fra BMW. Den får dette futuristiske interiøret denne også. Men det som er verd å merke seg, i motsetning til iX3 og X3 som selges som separate modeller så skal neste X5 være en og samme modell. Videre blir det den første bilen som tilbys med hele fem drivalternativer. Det er bekreftet at den kommer til å kunne fås som elektrisk, ladbar hybrid, bensin, diesel og hydrogen. V8 og R6 diesel lever altså videre i X5 på tross av de nye drivlinjene.

2027 BMW X5: Next-Gen G65 SUV Brings First iX5 EV, Hybrids, and Neue Klasse Tech

1 time siden, flobben skrev:

Mil etter mil gutta var vel på tur med taycan i alpene nå nylig. Og de hadde kjørt hardt og sa at de nesten ikke hadde måtte lade på dagene.

så ser jo ut som det er håp når det gjelder rekkevidde, men kjøreglede….mer skeptisk

Akkurat hva norske biljournalister sier om elbiler har jeg ca null tillit til. Når man gang på gang leser tester hvor europeisk bilpesse kan kritisere en elbil mens norsk bilpresse skryter den opp i himmelen så mister de all troverdighet i mine øyne. Det er gøy å høre på Gutta i mil etter mil, men når de tester elbiler så tar de på seg de samme brillene som alle andre.  

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke umiddelbart at det var klaff, men det har litt å si med farger ser jeg. Litt justering i konfigurator med farger og felger så ble det riktig så tøft. Ingen tvil om at fronten er BMW i mine øyne. Baklyktene stemte meget bra.

De skulle hatt en mørkere blå lik Mediterranean eller Imperialblå. Ocean Wave Blue som lanseringsfarge fremstår noe blass. Jeg synes Space Silver fremstår meget skarp, og med Castanea interiør (samme som iX?) ser dette ikke verst ut. Men de skulle hatt inne en cognac-versjon, og M sport setene er kun i sort?

Men hvorfor ligger ikke Style 1054M inne i norsk konfigurator? Dette er jo felgene fra konseptet, og ser absolutt best ut, men kniver godt med Style 1053 om førsteplassen. Førstnevnte ligger imidlertid inne i tysk konfigurator:

IMG_8496.thumb.jpeg.762c1032f32592c2d10f41d9a6967bc0.jpeg

IMG_8497.thumb.jpeg.f00a22f14793b63e7bb0558ac03ce6e8.jpeg

IMG_8498.thumb.jpeg.b084563ee47f0fef5d2227c62e161f88.jpeg

IMG_8499.thumb.jpeg.bb5757e752b04ed6ae139a72a121ad12.jpeg

IMG_8500.thumb.jpeg.6971fd915ec0d795aea958d7eeaef732.jpeg

Proporsjonene synes jeg stemmer bra, og harde data imponerer med rekkevidde, ladehastighet og bagasjeplass. Faktisk en bil jeg kunne tenkt meg, om en tar bort elementet med kjøreglede i form av motorlyd og kraftleveransen til en fossilmotor. Her kommer elbil til kort uansett. Men elbil til hverdags fungerer bra etter å ha hatt både iX1 og iX3 som leiebil på forsikring i flere perioder dette året, så jeg ser fordelene. Og når da rekkevidde og ladehastighet tikker boksene for meg og kona som sliter med slike tøysestopp når en er på tur, tror jeg dette kan bli meget bra. Bare håper kjøreegenskapene står til bestått+ og lever opp til forventningene.

Det jeg sliter mest med er kanskje interiøret og skjermbasert operasjon, det sliter jeg med på de leiebilene jeg har hatt også, jeg liker dårlig å måtte ta fokus bort fra trafikk for å operere - her er iDrive-hjulet klasseledende. Men mulig en må omstille seg og bruke mer stemmekommandoer. 
Og attraktiv pris. Fullt utstyrt bil til rundt 800k med vinterdekk, langt lavere enn jeg hadde trodd på forhånd.

Endret av papertiger
Skrevet

@papertiger hjelper mye med farger og felger👍 Den lanseringsfargen hjalp ikke på designet i mine øyne. 

Angående interiøret sliter jeg med den skjeve skjermen, føler den bare blir et uro-element i dashboardet. Samme med rattet egentlig. Kanskje det vil oppleves annerledes etter å prøvd det.

Skrevet

Noen som vet hva hengervekten er? Sist jeg grublet på kjøp av ny bil var når jeg oppdaget i4 via denne tråden. Da bestilte jeg en uten og tenke spesielt langt.. Den tjente jeg 140.000 på så alt tyder jo på at det bare er og dure på en gang til😅

Skrevet
57 minutter siden, Skulebollen skrev:

I den fargen der så fristet det jo faktisk og bestille en.. Men denne blir vel alt for trang for en familie med 3 barn? 🤔

Den har innvendig plass som en G05 ble det nevnt fra BMW.

Samtidig er det mye detaljer rundt denne bilen.

Eksempelvis kommer det ventilerte seter. 
Dette er ikke tilgjengelig pr i dag hørte jeg.

Det vil komme flere farger våren 2026, 3 stk.

Pr nå syns jeg dette var langt mer lovende enn man kunne frykte.

Interiøret og kvaliteten/finish i nye iX3 er bedre enn i nye X3.

Syns også prisen var på rett nivå, trekker 2 tonn på kula - som holder for (kanskje) de fleste?

Nei, denne skal jeg jaggu meg ha!

Men må dykke litt i materien først, seter, 3 ulike ratt, hva med iX3 40?

Later til å bli lang leveringstid på disse, men de vil kanskje få opp produksjonstallene etterhvert? 

Skrevet
4 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Den har innvendig plass som en G05 ble det nevnt fra BMW.

Samtidig er det mye detaljer rundt denne bilen.

Eksempelvis kommer det ventilerte seter. 
Dette er ikke tilgjengelig pr i dag hørte jeg.

Det vil komme flere farger våren 2026, 3 stk.

Pr nå syns jeg dette var langt mer lovende enn man kunne frykte.

Interiøret og kvaliteten/finish i nye iX3 er bedre enn i nye X3.

Syns også prisen var på rett nivå, trekker 2 tonn på kula - som holder for (kanskje) de fleste?

Nei, denne skal jeg jaggu meg ha!

Men må dykke litt i materien først, seter, 3 ulike ratt, hva med iX3 40?

Later til å bli lang leveringstid på disse, men de vil kanskje få opp produksjonstallene etterhvert? 

Blir den virkelig så stor alså?  frister fælt.

Fruen syns dog fronten såg helt jævlig ut, når hun er så kritisk til ett fornuftig kjøp er jeg kanskje bare litt blendet av Bmw skylapper 🤔

2 tonn holder. Og med 805km rekkevidde kan man jaggu reise på camping og

Skrevet
1 hour ago, Marius2002 said:

@papertiger ser ikke ut som det er uttrekkbar lårstøtte på de setene? 🤔 M-Sport derimot ser slik ut 🤷‍♂️

IMG_6867.thumb.jpeg.e682e374c190417f0859cd28df5de19a.jpeg

Nei, Sport-Komfortsitze (standard) har ikke det. Men M Sportsitze har uttrekkbar ser jeg. Ifølge konfigurator er skinnet Merino på M Sportseter. Men jeg klarer ikke å se valg om ventilerte seter med massasje i tysk konfigurator som du nevner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...