Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 minutter siden, KireS skrev:

Sliter litt med grillen på GLC, men synes dette er overlegent BMW:

Personlig hadde jeg likt en mindre skjerm og mere treverk på dashboard. Mulig dette kommer som et billigere option etterhvert

4145111.webp?imageId=4145111&width=960&height=640&format=jpg

Ja når interiøret først skal være så mye skjerm og minimalisme så synes jeg også dette er total utklassing. Dette ser å ut som en premiumbil og ikke en fransk MPV som nevnt tidligere.

IMG_4281.thumb.jpeg.498bed99778b38acb65a84cca6160b30.jpeg

IMG_4282.thumb.jpeg.b044ca82f034b771d4955a15912ac81c.jpeg

Grillen er ikke noe pen, blir litt mindre fremtreden på lyse farger/sølv. Mulig det er det at dette faktisk ikke er en BMW som gjør at jeg synes designet er mer spiselig, at jeg rett og slett forventer mer av BMW. Synes uansett at GLC ser mer eksklusiv og premium ut enn både X3 og iX3. Dessuten så er jo ikke stor grill noe nytt på Mercedes, det har jo vært ett design element som strekker seg så langt tilbake som 1930 tallet..

IMG_4284.thumb.jpeg.df4a5551ebe181fa1b560121583e76d9.jpeg

IMG_4285.thumb.jpeg.f962799ad9db8a17c86fe730eb05f863.jpeg

IMG_4283.thumb.jpeg.c4bf97bfbfcccef74c5e98459f242f7d.jpeg

Skrevet
3 timer siden, papertiger skrev:

img_20250905_111151-1.jpg

Denne Neue Klasse suv’en ser jo ikke så ille ut faktisk. Men om designet på denne nye m3 ev’n stemmer, var ikke den fronten i nærheten like fin uten de horisontale nyrene😅 IMG_2619.thumb.png.af57fe4004d8a10fcfe14116aae9c2e8.png

Skrevet
1 time siden, GtiGtr skrev:

Før kopierte Kina tyske biler, nå prøver dei tyske produsentane å være likest mulig Kinabilene som vi lo av for kun få år siden.  

Med andre ord så kopierer Tyskerene seg selv da.. Siden Kineserne i alle år har kopiert tyskerne 

Skrevet
2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Med andre ord så kopierer Tyskerene seg selv da.. Siden Kineserne i alle år har kopiert tyskerne 

Er det flere enn meg som savner den tiden man kunne se på en bil om den var fransk, tysk, italiensk eller amerikansk?

Skrevet
37 minutter siden, Rune-K skrev:

Er det flere enn meg som savner den tiden man kunne se på en bil om den var fransk, tysk, italiensk eller amerikansk?

Det var iallfall mer særpreg over bilene før i tiden, en BMW hadde sin form, Mercedes sin og Volvo var umiskjennelige i sin fasong. Amerikanere var vel de som skilte seg mest ut ettersom disse bilene stort sett var stikk i strid med biler fra Europa på denne tiden. Amerikanerne er vel de eneste som fortsatt lager biler med noe amerikansk særpreg, ellers er alt annet likt. 

Skrevet

Jeg er helt enig i at Mercedesen fremstår som overlegen interiøret i iX3en. Eksteriøret til iX3 og interiøret til GLC (pluss en iDrive-kontroller) ville vært en bil jeg lett kunne bestilt.

Skrevet (endret)

Fordi jeg har en knapp på iX3 så vil det ikke si at jeg synes GLC er stygg. GLC har et klassisk Mercedes uttrykk og fremstår som en bra bil. Jeg synes stort sett Mercedes er flotte biler, minus noen EQ*. Jeg har også ytret en gang at min gamle W202 var mye mer bil enn min gamle E36. Det står jeg for enda. Jeg hadde likevel valgt E36 10/10 ganger om jeg skulle kjøpt noe igjen. BMW er litt mer sportslig og litt mer bølle, mens Mercedes er mer, tja, mer bare… Jeg gjentar historien fra min tid i E91,  fikk tydelig beskjed fra en pensjonist som parkerte rett bortom meg i MB at jeg måtte ikke finne på å kjøpe Mercedes, det var kun for pensjonister. Så måtte holde meg til BMW frem til jeg passerte 60 iallefall. Det har jo forøvrig gått sånn passe. Men men. Med nye GLC så kan man jo trekke 2400kg og den har kanskje et mer luksuriøst interiør. Likevel vil jeg ha det sportslig og hadde også her 10/10 ganger gått for iX3 med M-Sport interiør. Jeg fikk rattet litt G05 X5 idag, jeg hadde glemt hvor deilig denne var. En herlig kjøremaskin ut av dimensjoner. Med luftfjøringer og det meste annet var dette en behagelig tur. Jeg liker det egentlig litt mer sportslig så en femmer eller 3/4-serie er nok mere meg. Uansett har både X5 og iX3 funnet plass i horisonten sammen med 3-serie NK og i4. Trenger ikke helt ny bil. Det var mega nedtur å sette seg i Teslaen igjen, men det er jo to vidt forskjellige biler som ikke må sammenlignes. Det eneste jeg kunne tatt med meg videre fra Tesla er "Dog Mode". :)  Ungen på 9 har litt forståelse og liker alt tullet Teslaen har, ungen på straks 4 derimot "den bilen er bedre enn vår" 🤷‍♂️😂 

Endret av Marius2002
Skrevet
On 9/6/2025 at 11:10 AM, *MrB* said:

Så først nå at den har pop out håndtak. Av alle oppfinnelser verden ikke trengte…

Jaja. De holder vel de foreskrevne 5 garantiårene

Jeg tar en del taxi i Stor-Oslo, og gruer meg hver gang jeg nærmer meg bilen.   

"Hvor er dørhåndtaket denne gang?  Hvordan kan jeg komme meg inn i denne bilen uten å se ut som jeg har Downs syndrom?" tenker jeg inni meg. 

Det er like spennende hver gang, og helt ærlig er ikke dette en spenning jeg føler jeg trenger i hverdagen. 

Hvorfor kunne man ikke bare beholdt normale, enkle og intuitive dørhåndtak på biler?

Skrevet
9 timer siden, Werther skrev:

Jeg tar en del taxi i Stor-Oslo, og gruer meg hver gang jeg nærmer meg bilen.   

"Hvor er dørhåndtaket denne gang?  Hvordan kan jeg komme meg inn i denne bilen uten å se ut som jeg har Downs syndrom?" tenker jeg inni meg. 

Det er like spennende hver gang, og helt ærlig er ikke dette en spenning jeg føler jeg trenger i hverdagen. 

Hvorfor kunne man ikke bare beholdt normale, enkle og intuitive dørhåndtak på biler?

Det går noen Mustang Mach-e drosjer her i byen, ene har faktisk rulla 380 000 km med samme batteri og motor så gode biler for øvrig. Men de har "Trykk her" med pil mot en knapp på B og C stolpen for at folk skal finne veien inn i bilen. Ser ikke bra ut og jeg håper vi kan erkjenne at dette var en blindgate i iveren etter å endre ting for endringens skyld.  

Skrevet

Da har jeg vært innom Bilia.

Btw, den Temu Benz'en (GLC (EQ powered)) er helt krise, salgstallene er dårlige og uansett hvor hyper og stor den skjermen blir, så ser det ikke bra ut!

Nuvel, iX3.

Vi drodlet litt om bilen, leveringstider, pris og fremtidig utstyr.

Bl.a så var det et manko som BMW ikke hadde nevnt, det er mangel på V2L og V2G.

Slik at de som ønsker dette, vel de må vente - da dette også er en Mars 26' lansering.

Samtidig fra det denne datoen, blir flere farger, Rød, matt sølv + en til.

Det blir kjøling i setene foran, varme i seter bak osv osv.

Prisen trodde han at ville øke fra 01.01.26, mottakelsen var rett og slett for bra, samtidig var det en ny fabrikk og mye skulle gå seg til.

Så her kan det bli mye venting, allerede nå snakker vi Juni-August levering hvis jeg signerer nå.

Vår nåværende leasing var bare å komme med, så skulle det la seg løse, noe jeg forventet.

Så planen nå er å ta en tur i Desember for så å se an prisnivået.

Skrevet

Jeg frykter litt at Neue Klasse blir litt generisk og kjedelig ettersom det er begrenset hvor varierende designspråket kan være når man er såpass låst, men en Z4 ala dette i NK-drakt ville jeg virkelig sett frem til. Denne var skikkelig snadder!

2027-BMW-Z4-Neue-Klasse-Roadster-Luca-Se

Skrevet
1 hour ago, Ron Jeremy said:

Da har jeg vært innom Bilia.

Btw, den Temu Benz'en (GLC (EQ powered)) er helt krise, salgstallene er dårlige og uansett hvor hyper og stor den skjermen blir, så ser det ikke bra ut!

Nuvel, iX3.

Vi drodlet litt om bilen, leveringstider, pris og fremtidig utstyr.

Bl.a så var det et manko som BMW ikke hadde nevnt, det er mangel på V2L og V2G.

Slik at de som ønsker dette, vel de må vente - da dette også er en Mars 26' lansering.

Samtidig fra det denne datoen, blir flere farger, Rød, matt sølv + en til.

Det blir kjøling i setene foran, varme i seter bak osv osv.

Prisen trodde han at ville øke fra 01.01.26, mottakelsen var rett og slett for bra, samtidig var det en ny fabrikk og mye skulle gå seg til.

Så her kan det bli mye venting, allerede nå snakker vi Juni-August levering hvis jeg signerer nå.

Vår nåværende leasing var bare å komme med, så skulle det la seg løse, noe jeg forventet.

Så planen nå er å ta en tur i Desember for så å se an prisnivået.

Har også vært i dialog med selger hos Bavaria. Key take-aways:

-Demobil ikke klar før etter lansering 7. mars 2026.
-Rabatter som vanlig dersom man kvalifiserer for det (storkunderabatter etc).
-Har solgt masse bil til nå så levering usikkert. Kan være mulig med bil før neste sommer men mest sannsynlig høst.

Ifølge BMW.no kommer disse fargene 26. mars 2026:

image.thumb.png.17bb622346378fb79a866480be715aec.png

image.thumb.png.198652d4d8a354b3cf55bf374b5e7102.png

Går an å håpe på flere interiørfarger også til den datoen.

Tipper av en eller annen grunn at denne kommer til å selge bedre enn GLC. Får av en eller annen grunn G3-vibes av bakenden på GLC:

image.thumb.png.c06ae6fce12134bf7661c0700ec0533b.png

image.thumb.png.0a46527f5fab32f31c68c2ade8ed9b54.png

Sobert interiør, men den enorme skjermen blir rett og slett for mye. Tar over hele interiøret. Totalt mangel på behov for dashboard, former og materialer foran der når det eneste du ser er en skjerm. Har mer trua på BMW der du kan velge mer info som kommer opp i Panoramic display foran, og ha "need to know" basis på info. 

Skrevet

Kommer nok en 40 modell også med litt lavere rekkevidde etterhvert. Kan bli spennende å se på prisingen av den. Veldig mange som greier seg med 60-65 mil rekkevidde og ikke trenger 75-80

Skrevet (endret)
2 timer siden, KireS skrev:

Kommer nok en 40 modell også med litt lavere rekkevidde etterhvert. Kan bli spennende å se på prisingen av den. Veldig mange som greier seg med 60-65 mil rekkevidde og ikke trenger 75-80

De aller fleste klarer seg med 40-50 mil også. Men bruken utvider seg med 80 mil. Da kan man dra vogn og henger bak og fortsatt ha ca. 40 mil rekkevidde(vær, vind, utstyr, dekk og felg ++), kontra 20-25 mil ettersom rekkevidden erfaringsmessig halvveres med tung henger bak. Vi er på vei dit at elektrisk kan etterhvert brukes av firma som må dra med seg henger over lengre strekker også, ikke bare privat. Da kommer vel regelen om hviletid uansett inn, men likevel. Med 40 mil rekkevidde med henger/vogn på så åpner det seg mange muligheter. Problemet sånn sett idag er ikke det å måtte lade hver 25. mil, men laderne er plassert slik at vogn/henger må av før bilen kan lades. Det kan være litt utfordrende. Ofte er også ladere plassert på krøkete plasser, slik at vogn/henger må settes av et stykke unna. Har man 40 mil, så kan man velge friere hvilke ladere man ønsker å ta, eventuelt litt andre kjøreruter. Med bil uten henger har ikke dette vært et problem på flere år :) 

Har man god tid og er på campingtur, så kan man jo kjøre å lade bilen etter vogn er plassert på campingplassen selvfølgelig. Med kaldt batteri så tar det ekstra tid, men en får se på det som egentid :D 

Endret av Marius2002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...