Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, mslello said:

Rattet fikk ett bra løft nå! Verdt ekstra jobb for å bli fornøyd 😊 Å ren bil før ferie er viktig ja 👍

Ja det gjorde så, mange år siden det har vært så pent. Det er veldig viktig, er mer stressa over det enn pakking 😅

1 hour ago, M-jakob said:

Strøken og fin bil der ja. Er liksom litt mer moro å starte hjemmefra når det er nyasket. Så dere må nyte ferien videre.

Tusen takk! Det skal vi gjøre. 
Kveldsbilde fra Haukeliseter:

98F9EBC4-E616-402D-8B70-A62C17C99C91.thumb.jpeg.96578caf7d8d6132c023cb5903cda861.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 takk! det var intet mindre enn genialt! Spørs om ikke det blir med neste gang 😬 Tror kona hadde trodd jeg også var gal i så tilfelle. har med den bærbare Swissvax vaskebøtta da om jeg skulle havne i nøden.

@Geir Anders Fenice Steering wheel restoration kit, plukket det opp på den lokale BilXtra. Virket som et mye mer forseggjort produkt enn Colourlock sitt, som jeg aldri fikk helt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også nevnes at den skjelvingen vi har kjent i bilen ved nedbremsing viste seg å være Zimmermann-skivene framme. De ble byttet for ca 3000-5000km siden, men har nok vært noe kast i rett ut fra esken. Jeg trodde det var bakbremser, men verkstedet mente det var frambremser da skjelvingen oppstod i det samme pedalen ble touchet. Så han kastet seg rundt og fikk inn nye Zimmermann-skiver rett før ferien sin, satte de på og problemet borte :) herligt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen i går etter en runde i Sør-Norge. 
Totalen ble snaue 1200km med OK forbruk.9E7A1BDD-9ADE-44AE-B3C8-D50467E395C6.thumb.jpeg.d9d153e9dfff692886876f4761765c7b.jpeg

Søndag: Første stopp Haukeliseter via Åkrafjorden for overnatting. 
Mandag: Til Grünerløkka. Og der stod bilen stort sett parkert i garasjen hele uka :D i hipsterlivet er det beina og trikken som gjelder! 
Ble nok av opplevelser for poden, med springing i Vigelandsparken, masse trikk, is og kos i hovedstaden som glimtet til med nydelig vær. 
Fredag: tok en ballsy avgjørelse og bestemte oss for å kjøre Oslo - Bergen på en dag. Pleier normalt å ha en overnatting på så lange turer så det ikke blir så lang dag i bil for poden. Men gikk ganske bra, stoppet i Flå og strakk på beina og lot mini få gjøre det han liker best i hele verden: handle og betale på matvarebutikk. Så var freden sikra for noen timer til, fram til et kort lunsjstopp på Geilo. 
Videre gikk det i et kjør til Voss der vi tok en stopp. Møtte et hyggelig par i en hyggelig bil, fra Vik i Sogn. Resultatet av det treffet kommer det noe mer håndfast om til helga..:) 

Videre gikk turen til dagens endestasjon; Landås i Bergen. Et par dager på familiebesøk var veldig kjekt, før vi vendte nasen hjemover på E39 i går. 
27AB282D-FB52-4A4F-8E11-7FB4B1BEDD20.thumb.jpeg.31263f663ef781ee2dcf182a71a8bb65.jpeg
 

1-serien ble vasket og ryddet i kveld før våre veier skilles i morgen, fin kveldsyssel :) 

A683DAFF-407E-4A7C-9044-69BD0FAA9263.thumb.jpeg.9b4e5217698a5684098908a6116170f1.jpeg


961B4098-A436-4DD5-9A53-F500757028D8.thumb.jpeg.6558bd2cea8c4f996d53712a8dc53983.jpeg

BF88A12C-79D5-4ED2-8EB4-26ED73C8EB13.thumb.jpeg.8f441cd85029095d6327c4410a802f40.jpeg

26134171-F26F-4424-B033-3750FA83D74C.thumb.jpeg.335edc35cf227449e9bda4b399bc90ad.jpeg

Den har nå vært med meg i 3 + 1 år, og fremstår utrolig bra med masse nye slitedeler. Nydelig å kjøre, så nøytral, fin og sportslig. Kommer til å savne den utrolig mye. Men nå var det tid for forandring, så nyttet muligheten når en lokal bruktbilforhandler ville kjøpe bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snagg30 said:

Du sa jeg linket ny bilen i Finn tråden så nå er jeg veldig spent! Det kan vær en bil med Aliexpress preg eller en flott F11 kanskje? :D 

Mest sannsynlig en bil med Aliexpress-preg, alt etter øynene som ser 🙃

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ut som en lang tur du hadde vært på å bra forbruks tall syntes jeg. Og har alltid tenk som deg når det gjelder unger i bil. Ikke tøy strikken for langt. Ta noen stopp på veien så går det mye lettere neste gang en skal på tur.

 

Har du solgt 1 serien? Spennende å se erstatter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, sveigis said:

Ja dette blir spennende 😊

Alltid gøy med noe annet .👍

Ja gleder meg mer og mer som en unge 😁

12 hours ago, M-jakob said:

Så ut som en lang tur du hadde vært på å bra forbruks tall syntes jeg. Og har alltid tenk som deg når det gjelder unger i bil. Ikke tøy strikken for langt. Ta noen stopp på veien så går det mye lettere neste gang en skal på tur.

 

Har du solgt 1 serien? Spennende å se erstatter.....

Ja ble noen km, men bilen stod stort sett i ro når vi var i Oslo - er jo mer behagelig å gå eller ta trikk rundt så sentrale strøk som Løkka. Var faktisk bare ute én tur i 20min å henta fruen på Frogner. 
Forbruket var slett ikke verst med tanke på at vi på ingen måte kjørte med egg under gasspedalen, og deler av turen både over Hardangervidda og sørover fra Bergen gikk i Sport mode. 

Både jeg og kona misliker stopp når vi er ute på tur - når det var bare oss to var det minst mulig stopp og mest mulig kjøring - kunne kanskje unne oss et 5 minutters stopp med tissepause, så vi måtte begge jobbe med oss selv når det ble barn involvert 😂. Men som @Fredrik 90 skrev her i en annen post - nettbrett og strømmetjenester er gull for å holde tolmodet i sjakk en stund, selv om det er viktig å stoppe for å strekke beina og få ut litt energi. Bedre å komme fram en time senere med humøret i behold enn full skriking :) 

Jepp! Nærmer seg helg og henting av ny brukt bil :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...