Ingvaldsen Skrevet August 18 Skrevet August 18 1 time siden, papertiger skrev: Ja vi kjørte forbi før jeg fikk sukk for meg, og det skal mye til for at vi stopper å snur når vi først er på fram. Med mindre noen ser en gårdsbutikk eller utsalg av noe slag, da er det merkelig hvor lett en kan stoppe og snu 😬. det må være blæra som er for stor mr.pingu, papertiger og fupsaker reagerte på dette 1 2
papertiger Skrevet August 22 Forfatter Skrevet August 22 On 8/18/2025 at 9:11 PM, Ingvaldsen said: det må være blæra som er for stor Jeg vil tro at bytte til elbil vil kunne gjøre at slike stopp blir mer obligatoriske, men da kan vi jo kun stoppe på de gårdsbutikkene som har hurtiglader, slik at vi kan lade og handle og spise 🤔. Anyways! Grunnet BMW sin særdeles gode kvalitet på lykter måtte jeg rett før ferien bytte venstre indre baklykt på 5eren da glasset hadde løsna fra selve lykta, og det begynte å komme fukt inn. Det varte i 9 år, ikke akkurat noe å rope hurra for. Fikk heldigvis en såpass god pris fra den fine gjengen hos KOED på en ny original at jeg ikke orka å kjøpe brukt til en tusenlapp mindre når alt av moms og toll og frakt ble regnet inn. God glipe her: Det ene festet på den gamle var allerede brukket så bra å få bytta. Easy peasy jobb med YouTube på hånd å se hvilke deksler som skal av og hva som ikke trengs av for å komme til for demontering-montering. Så nå er det bare å vente på når neste lykt slipper limet ellers venter vi på å få hente bilen fra lakk og fiks, den ble ferdigmeldt i dag så henter den over helga - det gledes! ahj, BimmerFan!, laffe og 6 andre reagerte på dette 9
///M-ini95 Skrevet August 24 Skrevet August 24 Flott reisebrev, Bjørn Blir alltid like imponert over reisebrev som dette. Det norske landskap er uten tvil vakkert, og jaget etter å dra til syden gjør nok at flere i den sørlige delen av Norge går glipp av mye fint (meg selv inkludert). F11'n er stadig like vakker å se på Er noe med blå BMW som jeg finner tiltrekkende, men når man kombinerer det i et av mine favoritt design, blir det 10/10. 11/10 når det attpåtil sitter M5 felger på!
Saltkjelen Skrevet August 25 Skrevet August 25 Ja, kvaliteten på disse baklyktene er kanskje ikke den beste kvaliteten. Hos meg falt det andre lykteglasset av kort tid etter den første, så da fikk jeg likeså til anskaffelse av alle fire nye. Ellers er det smått utrolig å skjønne at F11en din er ti år gammel. Den ser så forbasket bra ut, at den like gjerne kunne vært rullet ut fra fabrikk for få år siden. sveigis reagerte på dette 1
papertiger Skrevet August 26 Forfatter Skrevet August 26 (endret) On 8/24/2025 at 9:04 PM, ///M-ini95 said: Flott reisebrev, Bjørn Blir alltid like imponert over reisebrev som dette. Det norske landskap er uten tvil vakkert, og jaget etter å dra til syden gjør nok at flere i den sørlige delen av Norge går glipp av mye fint (meg selv inkludert). F11'n er stadig like vakker å se på Er noe med blå BMW som jeg finner tiltrekkende, men når man kombinerer det i et av mine favoritt design, blir det 10/10. 11/10 når det attpåtil sitter M5 felger på! Tusen takk Armin! Enig i det, Norge har utrolig mye å by på. Og med dagens kronekurs er det å holde seg innenlands ikke det dummeste heller, spesielt sett opp mot Danmark med 1,6 i vekslingskurs. Ja bilen holder seg forbausende bra til straks å være 10 år, og blå BMW blir liksom aldri feil, samme hvilken modell. M5 felger gjør utrolig mye for stuket, er også veldig fornøyd med komforten på 19". Men skulle gjerne hatt et par millimeter høyere innpress bak. Faktisk kunne jeg gjerne tenkt meg Style 303M fra F01/F07, men det blir nok med tanken. On 8/25/2025 at 7:53 AM, Saltkjelen said: Ja, kvaliteten på disse baklyktene er kanskje ikke den beste kvaliteten. Hos meg falt det andre lykteglasset av kort tid etter den første, så da fikk jeg likeså til anskaffelse av alle fire nye. Ellers er det smått utrolig å skjønne at F11en din er ti år gammel. Den ser så forbasket bra ut, at den like gjerne kunne vært rullet ut fra fabrikk for få år siden. Ja det blir vel høyre side neste gang. Byttet samme lykter av samme grunn på F36, så er vel en gjenganger på BMW. Tusen takk! Det er faktisk ikke få som har vært forbauset over at dette er en 10 år gammel bil, flere som har trodd at den er langt nyere enn det. Så en godt holdt F10/F11 holder seg bra i mylderet av intetsigende og grusomt stygge biler om dagen. Klassisk BMW. Nå har jo F10/F11 kommet i en alder der det er mye ymse klientell som kjører de, med tilsvarende diverse stilarter, så å holde den fin og original med det lille ekstra blir da et mål i seg selv. Hadde vært kjekt å treffe dere en gang for å dokumentere en håndfull 5ere av god årgang, som god årgangsvin! Bilen ble henta hos Bavaria i går, med ny lakk på bakre halvdel, bra nøgd! Også litt andre ting som ble fiksa opp i som de ikke hadde fiksa sist ved viltpåkjørsel og noe som ble glemt sist; slikkelister høyre side, alulister oppe på høyre dører, pianolakklist på B-stolpe høye, kupélys bak som de hadde glemt å koble til, pakning rundt takluke ble byttet da den forrige låg feil. Så blir det folie på terskel bak når lakk har fått luftet seg. Endret August 26 av papertiger Eystein Ose, Ampera, StigJ og 15 andre reagerte på dette 17 1
Saltkjelen Skrevet August 26 Skrevet August 26 Strøkent resultat! Du må si ifra hvis du er på disse kanter, så hadde det vært hyggelig å lage i stand et lite Bimmers-treff. papertiger reagerte på dette 1
E.C. Skrevet August 26 Skrevet August 26 Ble fin den, håper du slipper å dra til lakkavdelingen på en god stund! papertiger reagerte på dette 1
papertiger Skrevet August 26 Forfatter Skrevet August 26 Ja ble veldig fornøyd med resultatet slik jeg har sett det, ikke noe jeg klarer å pirke på sånn sett. De bytta samtidig diffuseren på min kost da den hadde en bulk i seg jeg ikke hadde sett. Fikk en god pris på ny. I tillegg bytta de dampsperra på venstre bakdør som hadde gitt seg. Hadde søkkvått teppe i venstre fotbrønn bak rett før ferie, fikk tørka godt ut med skotørker. Fant lekkasjen og prøvde å varme opp eksisterende butylbånd, men ble aldri helt 100%. Så når bilen allikevel skulle inn så fiksa de det samtidig. Fra demontering, tørking og knoting før ferie, ser tydelig hvor vannet har funnet veien ut fra dampsperra (som etter hva jeg har lest meg til er en god gammeldags designfeil av BMW): fupsaker, Dusy, mslello og 1 annen reagerte på dette 4
E.C. Skrevet August 26 Skrevet August 26 Ja, de butylbånda er nok lurt å ta med ca. 10-års intervall, før de starter å lekke når det minst passer det. papertiger, mr.pingu, Otis og 1 annen reagerte på dette 4
M-jakob Skrevet August 31 Skrevet August 31 Nå tenker jeg det var godt å få bilen tilbake og i så fin stand også. Bare å nyte en flott bil. Ser jo så bra ut i den blåfargen.
sveigis Skrevet August 31 Skrevet August 31 Jeg støtter de fleste her og det er en fryd å se en F11 i en sånn stand fremdeles .😊 Når jeg ser denne så tenker jeg på hvordan de stod linet på utsiden av Bmw butikker som nyere biler . Jaha så F lykter glipper i glasset de og ?Det samme som E61 . Somsagt morro og se hvor fin den er og husker den jo fra Borre og Bjørn .😊
papertiger Skrevet September 2 Forfatter Skrevet September 2 On 8/26/2025 at 11:18 PM, E.C. said: Ja, de butylbånda er nok lurt å ta med ca. 10-års intervall, før de starter å lekke når det minst passer det. Enig, burde nok tatt høyre bak samtidig, men nå får vi se hvor lenge den holder. Om noen her trenger OEM butylbånd (delenummeret som vist på delefilm til bakdør F10/F11), så skal de få kjøpe den rimelig. Best før 03/2026 mener jeg det stod på eska. On 8/31/2025 at 8:23 PM, M-jakob said: Nå tenker jeg det var godt å få bilen tilbake og i så fin stand også. Bare å nyte en flott bil. Ser jo så bra ut i den blåfargen. Takk! Ja deilig å være tilbake i sekser-femmer igjen. Et annet nivå av komfort dette. Når det er sagt, en iX1 er en del mer smidig i bytrafikk. On 8/31/2025 at 9:15 PM, sveigis said: Jeg støtter de fleste her og det er en fryd å se en F11 i en sånn stand fremdeles .😊 Når jeg ser denne så tenker jeg på hvordan de stod linet på utsiden av Bmw butikker som nyere biler . Jaha så F lykter glipper i glasset de og ?Det samme som E61 . Somsagt morro og se hvor fin den er og husker den jo fra Borre og Bjørn .😊 Takk Sveigis! Ja husker det samme. Var en annen tid å gå hos Bavaria på den tiden. Husker når vi bestilte vår F20 ny i oktober 2012, da var det virkelig en snopebutikk å gå å kikke hos Bavaria. 1er, 3er, 5er, X3, X5. Nå er det faktisk kjekkere å gå i bruktbilavdelingen hos Bavaria enn på nybilavdelingen. Og det er litt trist. Gnukkelars, M-jakob og Saltkjelen reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå