sveigis Skrevet Onsdag kl. 06:41 Skrevet Onsdag kl. 06:41 Knallbra jobbet her Bjørn 😊 Jeg liker godt det at du bruker bilene dine som de skal brukes ,samtidig som at det ser nytt ut . Tenker det var saker når du var ferdig med all f11 styret og kunne bruke den igjen. Og den Fenice alt i et flasken skal jeg kjøpe for den må jo være genial som sånn type refresh jobb😊 Nydelig f11 du har . Rett høyde ,fine felg og farge 🙌
papertiger Skrevet i går, 07:08 Forfatter Skrevet i går, 07:08 On 11/11/2025 at 10:27 PM, Skulebollen said: Imponerende vinterklargjøring 😊 Jeg bruker dessverre stortsett ende på fylla når jeg får alenetid 🤔 Bruker du fuktig klut til å buffe Fusso? Jeg også foretrekker Fusso, men ser at den har en tildens til og legge igjen småå striper med voks her og der, sikkert takket vere stress og slurv. Takker! Skal sies at det er første gang jeg har gått så grundig til verks foran vinteren. Tida har normalt sett blitt prioritert på andre ting, men denne gang la jeg inn søknad en god stund i forveien, og med ny lakk over stort sett hele bilen var det vært å gjøre en innsats. Kan av og til høres kjekkere ut med fylla, men jeg har kommet i til et punkt i livet og i en alder der fylla fra lørdags morgen til søndags kveld ikke lengre er aktuelt Ang. Fusso, nei jeg bruker tørr klut for buffing. Men litt fuktig pad for å legge på skader ikke, bare et par dusj med vannspray hjelper for å få bedre gli. Kan være en idé å ha på seg hodelykt, så ser du enklere hvor du har vært? On 11/11/2025 at 10:50 PM, Ingvaldsen said: imponerende godt bilhold, det er vell slike som deg man kan kjøpe bruktbil av. Takk! Prøver å holde de i sjakk. Litt for å minimere verditap, litt for å redusere fremtidige potensielle utgifter, litt for egen mental helse. Og selvsagt litt for å ha en presentabel bilpark. Noen SoMe-profiler ønsker å gjøre et poeng av at så sant du har barn så kan bilene gjerne se ut som tredje verdenskrig både inni og utenpå, bare fordi "peace at mind" og "bruk tiden på det som er viktig i livet osv". Jeg hadde definitivt hatt alt annet enn "peace at mind" om bilene våre hadde sett ut som takras, samme hvilken bil det er. Så er det noe fantastisk tilfredsstillende å sette seg inn i en nyvasket bil å dure avgårde. On 11/12/2025 at 6:42 AM, KireS said: Imponerende arbeid! Takker! On 11/12/2025 at 7:41 AM, sveigis said: Knallbra jobbet her Bjørn 😊 Jeg liker godt det at du bruker bilene dine som de skal brukes ,samtidig som at det ser nytt ut . Tenker det var saker når du var ferdig med all f11 styret og kunne bruke den igjen. Og den Fenice alt i et flasken skal jeg kjøpe for den må jo være genial som sånn type refresh jobb😊 Nydelig f11 du har . Rett høyde ,fine felg og farge 🙌 Takker for fine ord! Ser gjerne nytt ut på avstand, men 10 år på veien med 5-serie fører jo uunngåelig til bruksslitasje på en bil som ruller 20 000 km i året på all slags føre og forhold. Blant annet kunne godt kanalskjørtene hatt godt av en opplakkering, men det er først når en går inn å gjør en sånn jobb som dette, med voksing og inspeksjon av alle små krinkelkroker en oppdager småting. Når det er sagt, så synes jeg BMW generelt holder seg utrolig bra om en tar vare på de, sammenlignet om en ser på tilsvarende "vanlige" biler fra andre merker som jeg synes taper seg mer på generell basis, både kosmetisk og teknisk - og i pris. Så om det er noen biler jeg tenker det er verdt å bruke litt innsats på å holde, så er det gjerne BMW. Fenice sine produkter er veldig gode, men jeg synes ikke de er særlig drøye i bruk om en sammenligner med Swissvax. De brukes rett og slett veldig fort opp. Så kommer til å vurdere andre merker neste gang, f.eks. Carpro som jeg synes gir god verdi for pengene. Nå er det bare rattet som må gjøres noe med etterhvert. sveigis, eivi91, mr.pingu og 3 andre reagerte på dette 5 1
///M-ini95 Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden Må innrømme at når jeg ser denne bilen, kjenner jeg litt på den "må ha" følelsen jeg kjente for mange år siden da disse enda stod i salgsavdelingen. Er noe som er utrolig tiltrekkende med dette karroseriet for min del, og iallefall når denne bilen er så riktig på så mange måter. Vet ikke hva du skal erstatte denne med, men for min del kunne jeg lett hatt en sånn bil i sikkert 20 år og fortsatt ikke blitt lei fupsaker, Otis, sveigis og 3 andre reagerte på dette 6
sveigis Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 3 timer siden, ///M-ini95 skrev: Vet ikke hva du skal erstatte denne med, men for min del kunne jeg lett hatt en sånn bil i sikkert 20 år og fortsatt ikke blitt lei E9 med deg 😊😊 ///M-ini95 og papertiger reagerte på dette 2
papertiger Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden Takk, er selv meget fornøyd med hvordan bilen tar seg ut, spesielt med små grep gjort i forhold til senk og hjul. Som nevnt tidligere, eneste jeg hadde sett annerledes var farge på interiøret - Amarobrunt f.eks., hadde vært innertier. Bilen bikka i dag 162000 km og har lenge vurdert hva som blir neste bil. Bilen holder seg veldig godt i verdi, men jeg klarer ikke å se hva som kan bringe like mye kjøreglede, komfort, lyd og karakter til bordet uten å måtte legge på mange hundre tusen. Så får vi ta en ny vurdering når den nærmer seg 200 000 km. Det kommer jo en dag der det kan bli en rimelig kostbar bil å holde når en ikke skrur noe særlig selv på biler en er avhengig av at skal fungere i hverdagen. I dag møttes Mediterranean Blau og Galvanic Gold til lunsj ved stranden. skoglund, mr.pingu, Marius2002 og 4 andre reagerte på dette 6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå