papertiger Skrevet November 15, 2020 Share Skrevet November 15, 2020 Imponerende på absolutt alle måter! Ned til hvor rent du har det rundt deg. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 3, 2021 Share Skrevet Januar 3, 2021 Her var det mye lekkert, både i deler og arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Januar 9, 2021 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2021 (endret) Jo, takk Skjer ikke al verdens, men litt fremgang er det. X60001 kontakta mellom bil og motor ferdigkoblet: Laget adapter til map-sensor: Måtte finne på noe til å holde VAG coilene på plass, så da tegnet jeg denne og fikk 3stk skjært ut i laserbord: Å få dynamoen til å lade med uorg. motorstyring var ikke så lett, siden den blir styrt av BSD (Bit Serial Data) fra ecu. Så da prøver jeg å bygge om laderegulatoren med en gammel type regulator. Gjenstår å se om det virker: Vibrant klemme som skal sveises på spjeld: Revshift motor- og girkassefester: Endelig kom pakken som ble kjøpt på Black Friday-tilbud: Litt prøvemontering og planlegging av plassering av EGT sensorer: Endret Januar 9, 2021 av bmwe30is ///M-ini95, Ingvaldsen, HenrikSolberg og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Februar 6, 2021 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2021 (endret) Litt fremgang igjen. Etter å ha studert grenrøret fra Docrace, så kan jeg ikke si jeg er veldig imponert over kvaliteten. Her ser man tydelig hvor mye røret bommer på eksosporten: Så her var det bare å finne frem vinkelsliperen. Da ble det sånn: Fikk sveist på fester til EGT-sensorer også: Spjeldhuset har jeg hatt en del arbeid med. Det startet med at jeg ville demontere det da jeg skulle sveise på Vibrant klemma. Det er vist ikke mulig å demontere det uten å ødelegge det. Så da endte det sånn: Dette ble fylt med sveis. Deretter måtte jeg maskinere det på nytt siden det slo seg såpass mye. Først retta jeg av baksiden i fres. Deretter laget jeg en jigg i dreiebenken for å kunne maskinere resten der: Nå måtte jeg lage nytt spjeld også, siden diameteren ble noe større en org. Etter hva jeg kunne måle på det originale spjeldet, så er dette dreid rundt når det står med en vinkel på 8 grader. Så da laget jeg en jigg med 8 grader og hull til å spenne fast det nye spjeldet: Nytt vs gammelt: Klar til å monteres med nye lager og pakninger: Siden det er plastikk innsug på denne originalt, så tenkte jeg det var lurt å montere en såkalt "phenolic spacer" mellom innsug å topp, for å hindre varme fra blokk/topp å strømme ut i alu-innsuget. Hvor mye hjelp det er i denne er usikkert, men det kan vel ikke bli verre: Laget sveiseplugger for dyser i innsuget. Dysene er FIC 1440cc: Gromt toppdeksel i billet alu har også kommet på plass. Må visst lage nye holdere til coilene nå, siden vinkelen endret seg på coilene når toppdekselet kom på plass. Ny kjøler kom også her om dagen. Dette er en 7,5" VRSF kjøler. Ikke beste kvaliteten, men den duger nok: Til slutt, en morsom sammenligning mellom elendige innsugsporter på N54 kontra portene i bruksbilen (E90 320si). Det er lagt ned noe mer arbeid i portene på 320si motoren. N54: N45 (320si): Endret Februar 6, 2021 av bmwe30is Weltzin, KKME30, ahj og 12 andre reagerte på dette 15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Mars 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Mars 20, 2021 Noen nye bilder. Har frest hull i innsug og sveist inn portene til dysene: Prøvemontert innsug med fuelrail i bil for planlegging av bensinrør/slanger, plassering av bensintrykkregulator, servotank og olje-catch can: Den nye motoren kommer nok ikke i bilen denne sesongen, men satser på å få brukt bilen en del likevel. Så da tenkte jeg å ta en gjennomgang av understell. Nye stabstag, H&R 27mm foran, 20mm bak: Bakstilling nede: Ikke mange E9X traverser som fortsatt har maling og strekkode på seg. Men denne var ikke så verst. Den hadde begynt å ruste noen steder i sveisene. Dette ble fjernet. Gamle foringer ute: For å gjøre bilen mest mulig stabil og presis, så bytter jeg ut alle gummiforinger med kuler. Til info, hvis noen andre tenker å gjøre det samme: Den innerste foringa i den øvre bærearmen er en kule. Denne har jeg kjøpt 12stk av. Den kan erstatte gummiforinger i toe-armer, trailing-armer og ytre foringer control-armene. Skal man bruke dem i control-armene så må man lage en skive med kon, siden spindlene er koniske i innfestningen. Skiven ser cirka sånn ut: Her er kula. Med delenummer for de som er interessert: Bytter ut org control-armer i stål med M3 control-armer i alu: Ut med nye foringer: Toe-armer og control-armer ferdig med nye kuler: Kule for trailing-arm og ny "knirkeforing" presset på plass: Fin detalj med utsparing til M-en i holderen til ABS-kabel: I påvente av pakke fra Millway i Sverige med foringer til travers, diff og camber-armer + div, så står det sånn: mathiseeen, papertiger, Bendik Kjellevold og 12 andre reagerte på dette 15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet April 25, 2021 Forfatter Share Skrevet April 25, 2021 (endret) Det passet jo bra at det dukket opp en E92 M3 DCT med 55000km på telleren hos en hugger i nærheten nå som jeg hadde nede bakstillinga: Fikk kjøpt mellomaksel, diff og høyre stikkaksling fra denne. Venstre aksling var knekt. Fikk tak i en venstre aksling fra Tyskland som kun hadde gått 7000km. Ser tydelig at M3 akslingene er noe kraftigere enn 335i akslingene: Kjøleribbene på diffen hadde fått seg en smell. Fikk lappa det sammen på et vis: Mellomakslingen er sendt til Powertrain for innkorting og bytte av flens mot girkasse. Flensen stammer fra E34 540i som har samme boltsirkel som 335i. Måtte lage noen hysler for at den skulle passe 100% på hardykoblinga: Etter over 1 måned i posten, kom endelig pakken fra Millway i Sverige. Her er casterarm foringer, topplager, subframe foringer, camberarm foringer og diff foringer: Presset inn noen foringer: Diff, akslinger, armer og stabstag på plass: Påbegynt eksos som skal på når den nye motoren kommer i. 4" burde vel holde: Måtte lage ny denne "traversen" for å få plass til eksos: Så vidt begynt på forstillinga: Endret April 25, 2021 av bmwe30is papertiger, laffe, Orjan og 16 andre reagerte på dette 19 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 25, 2021 Share Skrevet April 25, 2021 Dæsken det er mye selvproduksjon for å få alt sammen til! Godt jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet April 25, 2021 Forfatter Share Skrevet April 25, 2021 8 timer siden, Otis skrev: Dæsken det er mye selvproduksjon for å få alt sammen til! Godt jobba! Det er/blir litt jobb ja. Men det er jo halve moroa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Juni 4, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2021 Mellomaksling tilbake fra Powertrain og montert med original alu hardykobling: Eksos ferdig heftet. Noen timer med sveising igjen bare: Ellers så har jeg bøyd noen alurør til veivhusventilasjon og retur bensin: Da er bilen på veien igjen med "ny" bakstilling og drivlinje. Meget godt fornøyd. Fast og fin. KKME30, Snagg30, laffe og 21 andre reagerte på dette 24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 5, 2021 Share Skrevet Juni 5, 2021 Vakkert! Herlig oppdatering her. bmwe30is reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orjan Skrevet Juni 7, 2021 Share Skrevet Juni 7, 2021 Et imponerende stykke arbeid du har lagt ned i denne! Grom vogn! 👍 bmwe30is reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 18, 2021 Share Skrevet Oktober 18, 2021 No skjønna eg skrytet du fekk i den andre tråden din om kor bra 335'en din er 😄 Ke e da du jobba med igrunn? Ser du har tilgang på greit maskineringsutsyr 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwe30is Skrevet Oktober 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 20, 2021 På 18.10.2021 den 16.27, RF91 skrev: No skjønna eg skrytet du fekk i den andre tråden din om kor bra 335'en din er 😄 Ke e da du jobba med igrunn? Ser du har tilgang på greit maskineringsutsyr 😅 Jobber med maskinering. Derav tilgang til maskiner😀 Fin jobb å ha når man har dette som hobby😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juni 22 Share Skrevet Juni 22 kommer det noen flere oppdateringer her ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå