Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, ///M-ini95 skrev:

@Skulebollen Selve PAW er i seg selv veldig rimelig, men slik jeg skjønte det, så var den gyldig kun ved bruk av merkeverksted på så og si alt. Hvis PC påpeker at bremser må byttes, og man sender bilen til Mekonomen for bremseskift, så gjelder ikke PAW. 

Er slik jeg fikk det forklart hvertfall. Og når prisene hos PC er som du sier, så blir det fort jævla dyrt. Alternativene fra BMW og opp er ikke så mange, så man må vel sånn sett forstå at prisen blir som den blir :P

 

Det må være originale deler som blir brukt. Du kan fullt ut feks. Bytte bremser selv... Eller bruke uautorisert verksted. Men alle deler på bilen må være originale. I tillegg til at servicer må tas hos PC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Walkabout skrev:

Ja, han som fant det nevnte at den ikke lå der den skulle i kabelføringen. Så det er nok årsaken. Er ikke utført noe jobb rundt der så vidt jeg vet, men mulig Bavaria var innom området da de byttet turbo, høytrykkspumpe og registerkjede på denne i 2019? I så fall irriterende at det skal skape problemer og ekstrakostnader. Noen må iallfall ikke ha gjort dette skikkelig en eller annen gang tidligere. 

Det er når man ser slikt noe at man blir oppgitt på verkstedene og det kan likeså godt være merkeverksted. En bekjent har en M5 som er en 12-15 år gammel og den trengte han og bytte clutch på og siden det trengtes noe spesial verktøy for det så fant han ut at merkeverksted var det riktige. Der presterte de og klemme fast ledningene mellom motor og girkasse. Tror det gikk 2 dager før alt gikk i nødmodus og man måtte bytte komplett ledningsnett på motoren. Verkstedet gikk nok i kraftig underskudd på den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt annen sak, men jeg fikk utført full flush på kassen til syveren og der hadde de fullt for lite olje på kassen så den sluret og masse greier. Dette var på Bilia.
Dukker stadig opp noe fra merkeverksteder...

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bonussystemer og østeuropeisk arbeidskraft kan være en uheldig kombinasjon. Arbeideren premieres av å ta snarveier og yrkesstoltheten er ingen bremse når de ikke har noe forhold til kunden eller til lokalsamfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare mennesker som jobber der uavhengig av hvilken logo det er på verksted veggen.

når det er sagt skal det være nok olje på kassen og ledninger skal ligge der de skal uansett verksted. 
men det som er viktigste er jo at når feilen skjer er jo at det blir ordnet opp og de tar ansvar uten at man må bruke tid på advokat og halve fritiden sin på å få ting i orden. 

 

BTW de som aldri gjør feil gjør ikke noe heller:) hehe 

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med både innspill og diskusjon her! Får ikke svart på alt, men hovedårsaken til at jeg vurderer Porsche er PAW. Jeg er en kar som blir glad i bilene mine, og da er det fint å ha muligheten til å utvide garantien uten å måtte leve i det uvisse med potensielt dyre feil. På denne her er det enten 21k, 38k eller 56k for henholdsvis ett, to eller tre år PAW. Kostbart ja, men hadde aldri vurdert Porsche uten. 

Hørte også på pris på bytte av bremseskiver og -klosser foran og bak ettersom denne her har gått 80k km og det da sikkert bør gjøres innen ett år eller to, og det koster 53k. Så billig er det ikke akkurat. Men var greit å få det utført hos autorisert Porsche-forhandler i utlandet med tanke på PAW, så ser for meg man får ordnet dette for ned mot 30k i Tyskland.

Jeg synes Porsche Panamera Sport Turismo er nydelig og interiøret er mye bedre (og finere) enn noe av det BMW klarer å pushe ut om dagen. Den skjermen er og forblir en lite vellykket løsning, og midtkonsollen er heller ikke pen. 

1346357642_BMWinterior.thumb.jpg.a1cd58aed6eafad258dc650fbdb489ae.jpg

176427076_Porscheinterior.thumb.jpg.83b9a38707427d610c6aba5314005cab.jpg

Er heller ikke så imponert over kvaliteten på BMW, så hadde vært interessant å prøve ut noe nytt en periode for å faktisk kunne sammenligne heller enn bare anta. At det er høye priser og høyere verdifall på disse er noe en bare må ta med i beregningen også får en heller konkludere etterpå om det var verdt det eller ikke. 

Hadde BMW levert F11 M5 eller F91 M5 (eller F81 M3 for så vidt) hadde ikke valget vært vanskelig, men BMW klarer jo f*en ikke produsere den bilen jeg ønsker. Når de endelig kommer med M3 touring er det med den styggeste fronten siden F20 pre-LCI Sportline med halogenlys. Og jeg gidder ikke betale over to millioner for en ny G61 M5 med en tullete skjermplanke som neglisjerer hele førermiljøet. 

får håpe G31 540i kan leve opp til forventningene, ellers blir det overgang fra BMW til Porsche :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at BMW sin skjerm sitter i mer riktig høyde, mens Porsche sin er bedre integrert i dash. Sånn sett føler jeg at skjermen i min E61 sitter bedre til enn i begge de over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Artig med både innspill og diskusjon her! Får ikke svart på alt, men hovedårsaken til at jeg vurderer Porsche er PAW. Jeg er en kar som blir glad i bilene mine, og da er det fint å ha muligheten til å utvide garantien uten å måtte leve i det uvisse med potensielt dyre feil. På denne her er det enten 21k, 38k eller 56k for henholdsvis ett, to eller tre år PAW. Kostbart ja, men hadde aldri vurdert Porsche uten. 

Hørte også på pris på bytte av bremseskiver og -klosser foran og bak ettersom denne her har gått 80k km og det da sikkert bør gjøres innen ett år eller to, og det koster 53k. Så billig er det ikke akkurat. Men var greit å få det utført hos autorisert Porsche-forhandler i utlandet med tanke på PAW, så ser for meg man får ordnet dette for ned mot 30k i Tyskland.

Jeg synes Porsche Panamera Sport Turismo er nydelig og interiøret er mye bedre (og finere) enn noe av det BMW klarer å pushe ut om dagen. Den skjermen er og forblir en lite vellykket løsning, og midtkonsollen er heller ikke pen. 

1346357642_BMWinterior.thumb.jpg.a1cd58aed6eafad258dc650fbdb489ae.jpg

176427076_Porscheinterior.thumb.jpg.83b9a38707427d610c6aba5314005cab.jpg

Er heller ikke så imponert over kvaliteten på BMW, så hadde vært interessant å prøve ut noe nytt en periode for å faktisk kunne sammenligne heller enn bare anta. At det er høye priser og høyere verdifall på disse er noe en bare må ta med i beregningen også får en heller konkludere etterpå om det var verdt det eller ikke. 

Hadde BMW levert F11 M5 eller F91 M5 (eller F81 M3 for så vidt) hadde ikke valget vært vanskelig, men BMW klarer jo f*en ikke produsere den bilen jeg ønsker. Når de endelig kommer med M3 touring er det med den styggeste fronten siden F20 pre-LCI Sportline med halogenlys. Og jeg gidder ikke betale over to millioner for en ny G61 M5 med en tullete skjermplanke som neglisjerer hele førermiljøet. 

får håpe G31 540i kan leve opp til forventningene, ellers blir det overgang fra BMW til Porsche :) 

Hva med Alpina G21? Det er jo en riktig M3 i G21-forpakning. Selv om jeg helst slår et slag for Porsche. ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Artig med både innspill og diskusjon her! Får ikke svart på alt, men hovedårsaken til at jeg vurderer Porsche er PAW. Jeg er en kar som blir glad i bilene mine, og da er det fint å ha muligheten til å utvide garantien uten å måtte leve i det uvisse med potensielt dyre feil. På denne her er det enten 21k, 38k eller 56k for henholdsvis ett, to eller tre år PAW. Kostbart ja, men hadde aldri vurdert Porsche uten. 

Hørte også på pris på bytte av bremseskiver og -klosser foran og bak ettersom denne her har gått 80k km og det da sikkert bør gjøres innen ett år eller to, og det koster 53k. Så billig er det ikke akkurat. Men var greit å få det utført hos autorisert Porsche-forhandler i utlandet med tanke på PAW, så ser for meg man får ordnet dette for ned mot 30k i Tyskland.

Jeg synes Porsche Panamera Sport Turismo er nydelig og interiøret er mye bedre (og finere) enn noe av det BMW klarer å pushe ut om dagen. Den skjermen er og forblir en lite vellykket løsning, og midtkonsollen er heller ikke pen. 

1346357642_BMWinterior.thumb.jpg.a1cd58aed6eafad258dc650fbdb489ae.jpg

176427076_Porscheinterior.thumb.jpg.83b9a38707427d610c6aba5314005cab.jpg

Er heller ikke så imponert over kvaliteten på BMW, så hadde vært interessant å prøve ut noe nytt en periode for å faktisk kunne sammenligne heller enn bare anta. At det er høye priser og høyere verdifall på disse er noe en bare må ta med i beregningen også får en heller konkludere etterpå om det var verdt det eller ikke. 

Hadde BMW levert F11 M5 eller F91 M5 (eller F81 M3 for så vidt) hadde ikke valget vært vanskelig, men BMW klarer jo f*en ikke produsere den bilen jeg ønsker. Når de endelig kommer med M3 touring er det med den styggeste fronten siden F20 pre-LCI Sportline med halogenlys. Og jeg gidder ikke betale over to millioner for en ny G61 M5 med en tullete skjermplanke som neglisjerer hele førermiljøet. 

får håpe G31 540i kan leve opp til forventningene, ellers blir det overgang fra BMW til Porsche :) 

Bilen du skulle hatt er Alpina b5s g31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Blir det for lenge å vente til eletrisk Macan ? Kanskje ikke riktig biltype og drivlinje ? 

Ja, SUV tiltaler meg ikke ettersom jeg både liker fasongen på en touring bedre, ikke har behov for noe bakkeklaring og liker å sitte nærmere bakken. Følger ikke jeg vil ta steget ut i elektrisk helt enda heller. Og å betale noe som helst over en million for en ny elbil er uaktuelt, når man kan få morsommere bensinutgaver som er to-tre år gamle billigere. Det er én elbil som frister og det er Audi A6 Avant e-tron, blir spennende å se når Audi omsider får somlet seg til å lansere denne. Ellers blir det jo også spennende å se i5 touring, men tipper prisen for en godt utstyrt utgave passerer en to-tre år gammel G31 LCI 540i med god margin, og da ser jeg ikke helt poenget med å velge elektrisk lengre. 

A6etron.jpg.018c92efe6e9eb384ee0cc8dd1c2ef8f.jpg

13 minutter siden, E.C. skrev:

Vil si at BMW sin skjerm sitter i mer riktig høyde, mens Porsche sin er bedre integrert i dash. Sånn sett føler jeg at skjermen i min E61 sitter bedre til enn i begge de over.

Det er jeg enig i, føler mange av de gamle løsningene var bedre enn de vi ser nå, hvor enten skjermen er plassert for lavt eller ser ut som en ettermontert iPad. F1X har fortsatt et helt nydelig interiør som er mye bedre enn noe av det BMW leverer i dag. 

f10interior.thumb.jpg.96142214f3a504e88169d32a9359e558.jpg

7 minutter siden, fupsaker skrev:

Hva med Alpina G21? Det er jo en riktig M3 i G21-forpakning. Selv om jeg helst slår et slag for Porsche. ;)  

G21 faller dessverre gjennom for meg når man snakker prisnivå opp mot (og over) en Porsche Panamera Sport Turismo. Har heller aldri vært spesielt fan av Alpina og synes det er opphauset - selv om de omsider har gjort noe riktig nå som de baserer seg på M-sportutgavene istedenfor de kjipe standardfangerne :) 

5 minutter siden, Evopower skrev:

Bilen du skulle hatt er Alpina b5s g31

I pre-LCI ser Alpina G31 trist ut, men er enig i at det har kommet seg etter LCI og Alpina endelig har tatt til vett og basert seg på M-sportutgavene :) Vi snakker vel priser opp mot/over Audi RS6 her, og da er RS6 foretrukken for min del. Og om det er verdt en million over en en pre-LCI G31 540i har jeg mine tvil til. Alpina kunne sikkert vært gøy å eie, men føler de er tungsolgte og at verditapet på disse gjerne er enda heftigere enn vanlig om man ikke kjøper eldre utgaver. 

1756078813_AlpinaB5.thumb.jpg.22e5407d9f6f6d5ef334a6036ab99e7e.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Walkabout skrev:

Ja, SUV tiltaler meg ikke ettersom jeg både liker fasongen på en touring bedre, ikke har behov for noe bakkeklaring og liker å sitte nærmere bakken. Følger ikke jeg vil ta steget ut i elektrisk helt enda heller. Og å betale noe som helst over en million for en ny elbil er uaktuelt, når man kan få morsommere bensinutgaver som er to-tre år gamle billigere. Det er én elbil som frister og det er Audi A6 Avant e-tron, blir spennende å se når Audi omsider får somlet seg til å lansere denne. Ellers blir det jo også spennende å se i5 touring, men tipper prisen for en godt utstyrt utgave passerer en to-tre år gammel G31 LCI 540i med god margin, og da ser jeg ikke helt poenget med å velge elektrisk lengre. 

A6etron.jpg.018c92efe6e9eb384ee0cc8dd1c2ef8f.jpg

Det er jeg enig i, føler mange av de gamle løsningene var bedre enn de vi ser nå, hvor enten skjermen er plassert for lavt eller ser ut som en ettermontert iPad. F1X har fortsatt et helt nydelig interiør som er mye bedre enn noe av det BMW leverer i dag. 

f10interior.thumb.jpg.96142214f3a504e88169d32a9359e558.jpg

G21 faller dessverre gjennom for meg når man snakker prisnivå opp mot (og over) en Porsche Panamera Sport Turismo. Har heller aldri vært spesielt fan av Alpina og synes det er opphauset - selv om de omsider har gjort noe riktig nå som de baserer seg på M-sportutgavene istedenfor de kjipe standardfangerne :) 

I pre-LCI ser Alpina G31 trist ut, men er enig i at det har kommet seg etter LCI og Alpina endelig har tatt til vett og basert seg på M-sportutgavene :) Vi snakker vel priser opp mot/over Audi RS6 her, og da er RS6 foretrukken for min del. Og om det er verdt en million over en en pre-LCI G31 540i har jeg mine tvil til. Alpina kunne sikkert vært gøy å eie, men føler de er tungsolgte og at verditapet på disse gjerne er enda heftigere enn vanlig om man ikke kjøper eldre utgaver. 

1756078813_AlpinaB5.thumb.jpg.22e5407d9f6f6d5ef334a6036ab99e7e.jpg

Er ikke helt uenig, men du får jo en S-motor i det minste i B3 nå. G31 B5 er basert på motoren i 550i/750i/850i men løftet til 605hk og 800nm. Du kan nok alltids kaste på en M-fanger foran på Pre-LCI, antakelig kan du nok få fronten fra G31 LCI B5 på. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på hvordan du liker G31 540i. Hadde jo selv G30 540i i en liten periode og er du ute etter å nyte sekser bensin så vil du bli skuffet over lyden, for den er ikke tilstede med det originale eksosanlegget. Jeg ble hvert fall veldig skuffet over dette når vi hentet bilen

Drar den så langt jeg, at for meg så vil en nyere BMW (uten om M biler) med sekser bensin med OPF være fullstendig meningsløst og eie om man går inn med tanken om å eie en grom bil med mye innlevelse. En i4 vil ha like mye innlevelse på lyd, og girkassa er så silkemyk man merker ikke noe av den.

Men B58 med ordentlig eksosanlegg er for meg noe av det aller beste å eie. Finner du en godt utstyrt pre lci G31 og setter på AC Schnitzer bakre eksos så får du en fantastisk total pakke. Ordentlig snerr ved up shift og en motor med helt «ok» punch. Noe fart maskin er det langt i fra med sine 340HK men det holder :) Nevnte eksos er heller ikke kostbar 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det største ankepunktet på innsiden av G30/31 er den store skjermen som stikke rett opp av dashbordet. Syns rett og slett det ser dumt ut.  Da er det mye penere slik som i G20/21/05 osv. hvor speedometer infoskjerm flyter i lag. Faktisk kan man dra litt kjennskap til det når vi ser tilbake på F10/11. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...