Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

13 timer siden, Saltkjelen skrev:

Det er alltid trist å se noe man har viet mye tid, energi og kjærlighet i forsvinne fra gårdsplassen, selv om det var en frivillig avgjørelse. Har du gjort deg opp noen tanker om arvtakeren til denne?

Ja for meg som dette er hobbyen så er det litt rart, litt rart å gå ut i garasjen å se at på plassen ved siden av E34en står det en Ford Mondeo... Jeg har tenkt og tenkt veldig på hva som skal erstatte, det som gjør det hele litt kjedelig er jo at jeg ikke har noen erstatter klar. Da jeg solgte E90enm hvilket også sugde så hadde jeg denne bilen å se frem til. Men nå har jeg ikke bestemt meg ennå.

Men, jeg tror jeg har slått fra meg M bil. Jeg vil ha noe som er nyere og føles mer moderne, da er det i såfall F80 M3 som har streifet mine tanker. Men jeg bytter ikke bil ofte og må se litt fremover, tenke litt fornuft i henhold til fremtidig verdi tap osv. Jeg nærmer meg jo også stygt 30 år, har ennå ingen barn men i følge madammen så bør det ikke bli for mange år til vi blir flere. G30 frister veldig, den gjør det meste like bra som F10 og er generelt en bil som tiltaler meg.    

13 timer siden, Daniel. skrev:

Gratulerer/kondolerer med salg :) 👍

Var faktisk ikke klar over at den ikke var original M-Sport.

Takk for det :)  Joda, jeg fikk på M-sport sent på høsten 2014.

7 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer med salg Fredrik, tipper du kommer til å savne denne en stund fremover! Det er rart hvor knyttet en kan bli til biler.

Takk for det, kjenner på savnet hele tiden. Kjenner det hver gang jeg ser en liknende F10 i trafikken, hadde bilen bare gått 70 000 km så hadde jeg beholdt den.

7 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Et lite paradigmeskifte for deg dette Fredrik, fulgt deg og bilen gjennom prosessen. Bilen har fått stell, så den har nok belønnet deg med driftsikkerhet og "love" opp gjennom. En dør er steng, en annen kan åpnes, som nevnt, G30 på gang, eller må du summe deg først? Artig prosess dette, selv har jeg aldri eid en bil så lenge som vår F25 - jakten er det som driver meg, men kommer man over en bil som gjør det man trenger den til, er mye gjort. Lykke til i jakten på fremtidig bil!

Ja det er det. Flere har påpekt at de synes det var synd jeg solgte, de sier at "Den bilen var jo veldig deg". Fredrik var synonymt med blå F10, til og med naboen påpekte det. Jeg tror på at godt vedlikehold er nøkkelen til ett problemfritt bilhold, dette er nå min fjerde BMW som har vært helt driftsikker og god. Beste var E90en, men denne følger ikke langt bak. Måtte bytte setevarme i førerputa, en sensor til parksensoren, membran i bakdøra og dekalene på innstegslista falt av. Men bortsett fra dette, og når det kommer til motor og drivverk så kunne jeg ikke hatt en mer driftsikker bil. Tenker på alle de lange turene vi hadde, bilen svikta aldri. Jeg må nok summe meg litt først, men som jeg nevnte over her så står en G30 høyt opp på lista. Men jeg må være ærlig at jeg synes ikke den helt er verd over det dobbelte av F10, den er ikke dobbelt så god som en F10. Nå er jeg rett og slett i sonderings fasen, prøver å finne ut hva jeg vil ha og lese meg opp. Dette er forøvrig artig :)

 

6 timer siden, Fahad skrev:

Blir det en G30 M550i snart? 🙂 

Ja det skulle det blitt, men jeg må være så ærlig å si at jeg har ikke mulighet til å kjøpe en bil som koster over 1 million. Men M550i er desidert en av mine oppnåelige drømmebiler, for en bil sier jeg bare :wub: 

4 timer siden, fxslin skrev:

Blir spennende å se hva som blir neste! Har fulgt tråden, dog vært lite aktiv med å kommentere. 

Veldig hyggelig at du har fulgt med, det gir mening når man oppdaterer her :) 

4 timer siden, Turbo-HF skrev:

Huff, at jeg ikke var klar over dette, Fredrik, kondolerer på det dypeste, min gode venn! ❤️ 😢 

Takk for det kompis :) 

3 timer siden, Chris A skrev:

Gratulerer med salget. Lykke til med jakten på ny bil når den tid kommer! Er veldig befriende å lete etter ny bil når man ikke har noe man må bytte inn eller bli kvitt ! 

Mange takk for det :D  Ja det er veldig mye lettere når man ikke har en bil å tenke på, står en del friere til å handle da. 

1 time siden, Mr. Erling skrev:

At du kunne 
Dette kommer du til å angre på 🧐

Ja det kan du si, angrer litt hver eneste dag. Men, når det først kom en som ville gi en pris jeg er veldig fornøyd med så måtte jeg bruke huet litt å slå til. De budene jeg fikk var på 20 000 kr lavere eller med innbytte i gamle E60er, hvilket ikke var aktuelt da bilen ble vurdert solgt. Jeg var så heldig å få bestemme prisen selv, det er ikke så vanlig i dagens bruktbilmarked :) Han kunne sikkert funnet en billigere F10 530d, men jeg nekter å tro at han kunne funnet enn som var så godt fulgt opp og så fin som min. Mulig jeg høres selvgodt ut nå, men det står jeg for faktisk.

Også må jeg til sist bare få takke alle dere som har vært så greie å bidra, hjelpe og kommentere i denne tråden. Hadde aldri trodd at vi skulle klare 78 sider på noe som i utgangspunktet er en vanlig 530d uten noe form for styling eller bygging. Dere, forumet og resten av BMW miljøet gjør det veldig mye bedre å være BMW entusiast. Takk til dere alle sammen, så blir det spennende å se hva fremtiden vil bringe :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Takk for det, kjenner på savnet hele tiden. Kjenner det hver gang jeg ser en liknende F10 i trafikken, hadde bilen bare gått 70 000 km så hadde jeg beholdt den.

Høres ut som meg når vi solgte E91’en, og savner den enda, snart et år etter salget. Ettersom vi kjører svært mye, var det kun km-standen som gjorde at vi solgte den. Hadde garantert beholdt den om km-standen var lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gratulerer med salg, selv om en kan kjenne på litt ulike følelser når en god bil forsvinner 😐

Sier som andre her: skal bli spennende å se hva du ender opp med. Håper uansett at du fortsetter med å skrive løst og fast om bilene dine. Veldig kjekt å lese og se bilder fra turer etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, cityhopper skrev:

Gratulerer med salg, selv om en kan kjenne på litt ulike følelser når en god bil forsvinner 😐

Sier som andre her: skal bli spennende å se hva du ender opp med. Håper uansett at du fortsetter med å skrive løst og fast om bilene dine. Veldig kjekt å lese og se bilder fra turer etc. 

Takk for hyggelige ord 😀

Jeg skal fortsette å skrive, blir nok mer aktiv i E34 tråden min ettersom det er den eneste BMWen jeg eier nå. Men er ikke noe sånn Facebook menneske så jeg liker meg på forum :) 

 

7 timer siden, bmwgreg90 skrev:

Nå må du slutte å være så gubbete. Fornuftig og kjedlig kan du være når du har bikka 50. Du sier du ikk har unger eller er gift, høres ut som perfekt timing for en M-bil i noen år før ungen kommer. Tenk å sitte som pensjonist og angre på at man ikke levde i sin beste alder.

Hehe, du har helt rett og er heller ikke den eneste som har sagt akkurat det der. Jeg har fryktelig lyst på en M bil, og tenker også at man lever kun en gang og må kose seg mens man kan. Men for meg så er det litt flere faktorer som spiller inn som krasjer litt med å eie en ganske ny M bil. Det første er økonomien, samtidig til å kjøpe inn og drifte noe av det dyreste BMW leverer så skal jeg også betale for ett romslig hus med garasje på en bra adresse i området her. Da jeg kjøpte bil sist (530en) bodde vi i ett mindre hus i ett rimeligere strøk. Ett annet aspekt er at jeg er lidenskapelig båtmann og tilbringer mye tid i båten om sommeren, dette koster penger. Bare full tank med diesel koster 5000 kr, så kommer båtplass, vedlikehold, havneavgifter og uforutsette ting. Ikke er jeg gift, men jeg lever sammen med ett kvinnfolk jeg trives godt med så for min del er det akkurat det samme som å være gift. Hun legger forøvrig ingen føringer på hva slags bil jeg kjøper, men hun begynner å ymte frempå at vi snart må utvide familien litt. Så jeg er enn så lenge barnløs, men jeg regner med at det endrer seg de nærmeste årene. Så det må tas høyde for når bil skal handles, og det er kanskje akkurat dette som ødelegger mest for M bil mulighetene. M4/M3 blir da for lite, F10 M5 for gammelt og F90 M5 for dyrt. Så kompromisset for min del er en G30 540i xDrive eller M550i, og det synes ikke jeg er kjedelige biler iallfall 😀

Men vi får se hva det blir, kanskje kjører jeg en enda mer fornuftig linje og går for enda en 530d 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med salget av en veldig fin bil. Jeg er litt enig med en av de andre kommentarene her om at den 5-serien var veldig deg her inne iom. at du er så aktiv i forumet. Hvis jeg var deg ville jeg nå ha satset på en bil som kan bli vanskelig å ha senere i livet nesten uansett hvordan man ser på det - nemlig en 2 seter eller 2+2. Tiden er inne for en 4-serie coupé eller cabriolet. Du går naturligvis for en 430d xDrive eller løper hele linen ut med en 435d xDrive... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Takk for hyggelige ord 😀

Jeg skal fortsette å skrive, blir nok mer aktiv i E34 tråden min ettersom det er den eneste BMWen jeg eier nå. Men er ikke noe sånn Facebook menneske så jeg liker meg på forum :) 

 

Hehe, du har helt rett og er heller ikke den eneste som har sagt akkurat det der. Jeg har fryktelig lyst på en M bil, og tenker også at man lever kun en gang og må kose seg mens man kan. Men for meg så er det litt flere faktorer som spiller inn som krasjer litt med å eie en ganske ny M bil. Det første er økonomien, samtidig til å kjøpe inn og drifte noe av det dyreste BMW leverer så skal jeg også betale for ett romslig hus med garasje på en bra adresse i området her. Da jeg kjøpte bil sist (530en) bodde vi i ett mindre hus i ett rimeligere strøk. Ett annet aspekt er at jeg er lidenskapelig båtmann og tilbringer mye tid i båten om sommeren, dette koster penger. Bare full tank med diesel koster 5000 kr, så kommer båtplass, vedlikehold, havneavgifter og uforutsette ting. Ikke er jeg gift, men jeg lever sammen med ett kvinnfolk jeg trives godt med så for min del er det akkurat det samme som å være gift. Hun legger forøvrig ingen føringer på hva slags bil jeg kjøper, men hun begynner å ymte frempå at vi snart må utvide familien litt. Så jeg er enn så lenge barnløs, men jeg regner med at det endrer seg de nærmeste årene. Så det må tas høyde for når bil skal handles, og det er kanskje akkurat dette som ødelegger mest for M bil mulighetene. M4/M3 blir da for lite, F10 M5 for gammelt og F90 M5 for dyrt. Så kompromisset for min del er en G30 540i xDrive eller M550i, og det synes ikke jeg er kjedelige biler iallfall 😀

Men vi får se hva det blir, kanskje kjører jeg en enda mer fornuftig linje og går for enda en 530d 😉

Eg skjønner det at flere hobbyer som båt kombinert med dyr bil kan bli for mye. Hvertfall om du har et stort hus i tillegg. 550i/d eller g31 540 må være et fint kompromiss ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Takk for hyggelige ord 😀

Jeg skal fortsette å skrive, blir nok mer aktiv i E34 tråden min ettersom det er den eneste BMWen jeg eier nå. Men er ikke noe sånn Facebook menneske så jeg liker meg på forum :) 

 

Hehe, du har helt rett og er heller ikke den eneste som har sagt akkurat det der. Jeg har fryktelig lyst på en M bil, og tenker også at man lever kun en gang og må kose seg mens man kan. Men for meg så er det litt flere faktorer som spiller inn som krasjer litt med å eie en ganske ny M bil. Det første er økonomien, samtidig til å kjøpe inn og drifte noe av det dyreste BMW leverer så skal jeg også betale for ett romslig hus med garasje på en bra adresse i området her. Da jeg kjøpte bil sist (530en) bodde vi i ett mindre hus i ett rimeligere strøk. Ett annet aspekt er at jeg er lidenskapelig båtmann og tilbringer mye tid i båten om sommeren, dette koster penger. Bare full tank med diesel koster 5000 kr, så kommer båtplass, vedlikehold, havneavgifter og uforutsette ting. Ikke er jeg gift, men jeg lever sammen med ett kvinnfolk jeg trives godt med så for min del er det akkurat det samme som å være gift. Hun legger forøvrig ingen føringer på hva slags bil jeg kjøper, men hun begynner å ymte frempå at vi snart må utvide familien litt. Så jeg er enn så lenge barnløs, men jeg regner med at det endrer seg de nærmeste årene. Så det må tas høyde for når bil skal handles, og det er kanskje akkurat dette som ødelegger mest for M bil mulighetene. M4/M3 blir da for lite, F10 M5 for gammelt og F90 M5 for dyrt. Så kompromisset for min del er en G30 540i xDrive eller M550i, og det synes ikke jeg er kjedelige biler iallfall 😀

Men vi får se hva det blir, kanskje kjører jeg en enda mer fornuftig linje og går for enda en 530d 😉

Funker helt fint med F80 M3 og én unge i hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fredrik skrev:

Lykke til med salget av en veldig fin bil. Jeg er litt enig med en av de andre kommentarene her om at den 5-serien var veldig deg her inne iom. at du er så aktiv i forumet. Hvis jeg var deg ville jeg nå ha satset på en bil som kan bli vanskelig å ha senere i livet nesten uansett hvordan man ser på det - nemlig en 2 seter eller 2+2. Tiden er inne for en 4-serie coupé eller cabriolet. Du går naturligvis for en 430d xDrive eller løper hele linen ut med en 435d xDrive... :)

Enig der, både i det først og det siste. Vi kjøpte oss en 4 Gran Coupé, dog med 2-liter diesel, men dette er også en forholdsvis «upraktisk» bil om en kan kalle en kombikupé det. Lavt under taket bak, og kompakt kupé. Men den har det lille ekstra vi (som ennå kun er 2) var på jakt etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...