Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Dusy skrev:

Noen tanker om denne? 
 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=294842215

Har spammet @sveigisnok om bilbytte 😅
 

 

Veldig pen bil med mye utsyr. Og det viktigste den riktige diesel motoren, tenker da på N47 som var før. Den har gått såpass lite at det er enda mulighet å tegne motor å drivverk forsikring i 60.000km til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Snagg30 said:

Veldig pen bil med mye utsyr. Og det viktigste den riktige diesel motoren, tenker da på N47 som var før. Den har gått såpass lite at det er enda mulighet å tegne motor å drivverk forsikring i 60.000km til

Syntes det selv, får sjekke opp i servicehistorikken på den. Leser litt forskjellig vedrørende B47 motoren, at den også er utsatt for registerkjede havari.

Dilemmaet her er jo bruksmønsteret, har relativ kort vei til jobb. Hender jeg jobber mye periodevis andre plasser også, så den får muligheten til å kjøre en del. Kort oppsummert kjenner jeg at jeg er overmoden for mer komfort og muligheten til å kjøre langt uten å tenke på rekkevidde, noe som e-Golfen skorter en del på. Pluss firehjulstrekk og nok bagasjeplass veier opp mye om en skal på langtur på vinterstid.

Tenker å utnytte anledningen med at bilen er nylakkert og alle skavankene som var på bilen fra før nå er fikset opp i.

Flaut å spørre svigers om å bli hentet nede i bakken fordi Golfen ikke kommer seg opp på isete og humpete veier..😂

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Ranger1000 skrev:

Var omtrent kø for å se på den jeg kjøpte forrige uke ifølge selger. Tror faktisk ikke det var salgstriks heller. Vært flere som har blitt tatt fort som du sier. Virker som det går en grense opp mot 900, over det blir de liggende 

Den du linker til er fin, men altfor dyr etter min mening. Ble nylig satt ned fra 999 eller noe sånt.

For øvrig overrasket over pågangen på slike biler (vurderte også Rs4). Trodde renter og øvrig kostnadsøkninger skulle gjøre at slike biler ble mindre aktuelt for folk. 

Jeg er også overrasket over pågangen på G21 M340i når de ligger ute til de prisene. Selv den jeg kikket på her forleden til 799k synes jeg er for dyr kontra alternativene. For all del en morsom bil, men personlig synes jeg man får mye mer bil for pengene i en G31 540i. Og steget er ikke langt opp i pris fra G21 M340i til f.eks. Porsche Panamera Sport Turismo. Så jeg klarer ikke helt forstå hypen rundt M340i, eller hvorfor de holder seg så godt i pris. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt finn, men nesten finn. Må si jeg ble litt lettere sjokkskadet av å se denne summen. Hvordan i villeste helv... havnet vi der at man betaler over trekvart million for en oppreist 2-serie pensjonistbil (den nye 2-serie AT skal ha for at den er penest i klassen, men likevel..)? Det må nesten være en spøk? :blink: 

1387292892_Skjermbilde2023-03-15kl_17_53_56.thumb.png.105329d4c03ea4259bbe3d14bd818b2e.png
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Ikke helt finn, men nesten finn. Må si jeg ble litt lettere sjokkskadet av å se denne summen. Hvordan i villeste helv... havnet vi der at man betaler over trekvart million for en oppreist 2-serie pensjonistbil (den nye 2-serie AT skal ha for at den er penest i klassen, men likevel..)? Det må nesten være en spøk? :blink: 

1387292892_Skjermbilde2023-03-15kl_17_53_56.thumb.png.105329d4c03ea4259bbe3d14bd818b2e.png
 

Det er vel et signal om at BMW ikke ønsker å selge noen slike. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Dusy said:

Noen tanker om denne? 
 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=294842215

Har spammet @sveigisnok om bilbytte 😅
 

 

Synes den såg veldig ryddig ut, ut fra bildene å dømme. Hadde den vært til meg hadde den vært no-go pga den mangler Webasto og 4-soners klima og varme i baksetet, men nå er den ikke til meg, og sett i forhold til pris synes jeg den var svært godt utstyrt. Jeg har samme motor i min 420xd, og den har, bank i bordet, levert over all forventning der. Har vel og merke tatt oljeskift mellom intervallene siden 30000km, men vi har nå kjørte den over 100000km uten problemer motormessig. Ser at du fort må opp 50-60 lapper for å få tilsvarende utstyrt bil, da med lavere km-stand. Så spørs om det er verdt det. Jeg er svært fornøyd med min F11! Kjørt nesten 20 mil i dag i jobbsammenheng med masse kunder i bilen, en ekte milsluker! Kan være lurt å sjekke casterstag og luftbelger, jeg byttet akkurat luftbelg nr 2 nå på 108000km, og casterstag er gåene og skal byttes neste uke (5000kr for deler inkl bytte på verksted). De gikk på samme km-stand på 4-serien. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, papertiger said:

Synes den såg veldig ryddig ut, ut fra bildene å dømme. Hadde den vært til meg hadde den vært no-go pga den mangler Webasto og 4-soners klima og varme i baksetet, men nå er den ikke til meg, og sett i forhold til pris synes jeg den var svært godt utstyrt. Jeg har samme motor i min 420xd, og den har, bank i bordet, levert over all forventning der. Har vel og merke tatt oljeskift mellom intervallene siden 30000km, men vi har nå kjørte den over 100000km uten problemer motormessig. Ser at du fort må opp 50-60 lapper for å få tilsvarende utstyrt bil, da med lavere km-stand. Så spørs om det er verdt det. Jeg er svært fornøyd med min F11! Kjørt nesten 20 mil i dag i jobbsammenheng med masse kunder i bilen, en ekte milsluker! Kan være lurt å sjekke casterstag og luftbelger, jeg byttet akkurat luftbelg nr 2 nå på 108000km, og casterstag er gåene og skal byttes neste uke (5000kr for deler inkl bytte på verksted). De gikk på samme km-stand på 4-serien. 

Tusen takk for utfyllende svar! :)

Selger opplyser i melding om at kompressor til luftbelger bak nylig har blitt byttet. Samt. at fordelingskassen også er nylig byttet ut. Videre har alle servicer blitt fulgt opp hos BMW frem til 79.000 km. Har spurt om dokumentasjon på servicer etter de resterende 60.000 km, og venter i spenning på svar om dette. 

Ser poenget ditt med Webasto, og noe jeg ikke har tenkt over. Dette er vel kanskje et stort minus med tanke på at den må tåle en del småkjøring? 🙄 Kikker litt på F31 også, men syntes mange ligger svært høyt i pris når jeg sammenligner med denne 5 serien. 

 

Endret av Dusy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, fupsaker skrev:

Siden vi er inne på M340i for 'nte gang her, hva tenker dere om en tysk bil med grei km mot en norsk? F.eks. med Merino tartufo, alt utstyr fra hva jeg kan se. Og en pris på i underkant av 740k ferdig inn. Fra tysk BMW-forhandler, så er vel mulig å få med ekstra garanti på bilen også. :) 

Vi kan aldri snakke nok om M340i…en av de beste bilene BMW tilbyr i dag 😀 Så til spørsmålet ditt, jeg tenker at dette ikke er noe problem så lenge kilomterstand ikke er for høy og at det er en 2020 regga eller nyere Touring. Som jeg har vært inne på tidligere, skal man være kresen på bil så kan man ikke sitte å vente på at en norsk bil skal dukke opp. Og de norske bilene er så dørgende kjedelig spekket…sort mot sort interiør.

Med en Eurokurs på 11 kr så er derimot besparelsen liten kontra hva den var før. Det er litt bedre inn fra Sverige men der er utvalget dårlig igjen, Svenskene har virkelig begynt å knipe igjen på fine biler med stor motor. 

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ikke helt finn, men nesten finn. Må si jeg ble litt lettere sjokkskadet av å se denne summen. Hvordan i villeste helv... havnet vi der at man betaler over trekvart million for en oppreist 2-serie pensjonistbil (den nye 2-serie AT skal ha for at den er penest i klassen, men likevel..)? Det må nesten være en spøk? :blink: 

Dette er BMW sin måte å si at denne vil vi ikke selge, de vil selge deg en overprisa iX1 med alt for dårlig rekkevidde kontra pris. Har vel knapt sett nye 2 AT på veien kontra den gamle som er over alt… Litt synd da jeg tror denne nye modellen er en langt bedre bil enn den første, så her går nok mange pensjonister glipp av en bra bil i det dem blir lurt inn i en iX1 som de føler de må velge.  

BMW Norge med flere har forpliktet seg mot fabrikken om å selge ett gitt antall elbiler i Norge. Da kan man ikke ha en haug med bra ladbare hybrider som går i veien, så da må de prises opp slik at kundene "må" velge en elbil. Det er jo merkelig at grunnprisene på fossilbilene er så sykt høye i Norge når man trekker bort moms og avgifter….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Vi kan aldri snakke nok om M340i…en av de beste bilene BMW tilbyr i dag 😀 Så til spørsmålet ditt, jeg tenker at dette ikke er noe problem så lenge kilomterstand ikke er for høy og at det er en 2020 regga eller nyere Touring. Som jeg har vært inne på tidligere, skal man være kresen på bil så kan man ikke sitte å vente på at en norsk bil skal dukke opp. Og de norske bilene er så dørgende kjedelig spekket…sort mot sort interiør.

Med en Eurokurs på 11 kr så er derimot besparelsen liten kontra hva den var før. Det er litt bedre inn fra Sverige men der er utvalget dårlig igjen, Svenskene har virkelig begynt å knipe igjen på fine biler med stor motor. 

Dette er BMW sin måte å si at denne vil vi ikke selge, de vil selge deg en overprisa iX1 med alt for dårlig rekkevidde kontra pris. Har vel knapt sett nye 2 AT på veien kontra den gamle som er over alt… Litt synd da jeg tror denne nye modellen er en langt bedre bil enn den første, så her går nok mange pensjonister glipp av en bra bil i det dem blir lurt inn i en iX1 som de føler de må velge.  

BMW Norge med flere har forpliktet seg mot fabrikken om å selge ett gitt antall elbiler i Norge. Da kan man ikke ha en haug med bra ladbare hybrider som går i veien, så da må de prises opp slik at kundene "må" velge en elbil. Det er jo merkelig at grunnprisene på fossilbilene er så sykt høye i Norge når man trekker bort moms og avgifter….

Men en iX1 til 700k gir lite mening mot iX40 f.eks.
Tilsvarende rekkevidde og effekt, men der stopper det. 

Enkelte biler/modeller blir priset ut av markedet, og det blir færre modeller og motoralternativer enn tidligere.

Så det blir et fattigere/mindre mangfold på et vis.

Men ser frem til i5, håper den ikke blir kunstig høyt priset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dusy skrev:

Tusen takk for utfyllende svar! :)

Selger opplyser i melding om at kompressor til luftbelger bak nylig har blitt byttet. Samt. at fordelingskassen også er nylig byttet ut. Videre har alle servicer blitt fulgt opp hos BMW frem til 79.000 km. Har spurt om dokumentasjon på servicer etter de resterende 60.000 km, og venter i spenning på svar om dette. 

Ser poenget ditt med Webasto, og noe jeg ikke har tenkt over. Dette er vel kanskje et stort minus med tanke på at den må tåle en del småkjøring? 🙄 Kikker litt på F31 også, men syntes mange ligger svært høyt i pris når jeg sammenligner med denne 5 serien. 

 

på euro 6 diesel så går ikke webasto som kjørevarmer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Dusy said:

Tusen takk for utfyllende svar! :)

Selger opplyser i melding om at kompressor til luftbelger bak nylig har blitt byttet. Samt. at fordelingskassen også er nylig byttet ut. Videre har alle servicer blitt fulgt opp hos BMW frem til 79.000 km. Har spurt om dokumentasjon på servicer etter de resterende 60.000 km, og venter i spenning på svar om dette. 

Ser poenget ditt med Webasto, og noe jeg ikke har tenkt over. Dette er vel kanskje et stort minus med tanke på at den må tåle en del småkjøring? 🙄 Kikker litt på F31 også, men syntes mange ligger svært høyt i pris når jeg sammenligner med denne 5 serien. 

 

Bra med kompressorbytte, det hadde blitt gjort på min også ett år før jeg kjøpte den. En kostbar affære som er bra er tatt! Fordelingskassen er jo et annet kapittel, den ble byttet på vår 4-serie også, da under garanti. Her snakker vi en verkstedjobb med deler til fort 50 lapper +. På min var det dog forskjellige dekkdimensjon og rulleomkrets foran/bak som kan forklare, men på F11 er det jo lik dekkdimensjon foran og bak? Det er uansett ikke første F11 der jeg har hørt om dette, en jeg jobbet med tidligere fikk også byttet på sin nyinnkjøpte F11 520xdat - også den med lik dim foran bak. Da burde du jo i utgangspunktet være safe, men tydeligvis ikke. Godt hva som er gjort er det uansett.

Som @Ingvaldsen sier, Webasto går kun som kupévarmer, dvs den varmer ikke motor, så motoren nyter ikke godt av den dessverre. Når det er sagt, mulig det er placebo, men jeg føler at motor blir ørlite raskere varm når jeg har kjørt webasto i forkant. Kan det være at den oppvarmede kretsen bidrar positivt i den kalde kretsen når 2/3-solenoiden switcher om etter oppstart? Langt inni detaljene her nå men.

Helt enig, F31 ligger alt for høyt i pris kontra F11 fra samme årgang. Skjønner ikke helt hvorfor. Hadde samme opplevelse når vi så etter bil. Er glad vi endte opp med 5er, men det er jo ikke til å stikke under en stol at sistnevnte er en mer avansert og mer komplisert bil og dermed generelt dyrere å drifte enn en 3er.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper nå på motortemp å ha kjørt webasto, som min egen test med kjøring i -20 viste så tar kupeoppvarming ikke ubetydelige mengder varme, kanskje særlig på en større stasjonsvogn.

Mangel på webasto er kanskje ikke en dealbreaker for så mange, men trolig et pluss for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...