Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
2 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Sånn! 😬

Men ja, det er ingen tvil om at bilverdenen var noe helt annet for 20 år siden. Jeg har fått prøve MK4 R32 et par ganger, og lyden fra en sånn med aftermarket eksos har brent seg godt i minnet. Ikke en super rask bil på noe måte, men lydbilde fra en VR6 gjør at man gjerne girer unødvendig... og jeg elsker biler som gir slik kjøreglede. 

Phaeton er også en bilmodell som alltid har fascinert meg, iallefall mer enn en A8. Trolig pga hvor sjeldne de er iforhold. Første møtet mitt med en Phaeton er vel nærmere 20 år siden det også, og det var ikke i Norge vel og merke. Klarte aldri helt å skjønne hva det var for noe, men selv som barn var jeg såpass opplyst at jeg skjønte at det var noe "spesielt. 

Muuligens litt partisk siden eg hadde en Mk4 R32 i 8 år med miltek-eksos, men det er få/ingen motorer som har kulere lyd en den!   @Dusty E46 M3 er litt meir sporty å kjøre en R32.  Vil påstå at E46 M3 og 996 C2 oppleves ganske "like" , mens mk4 er litt meir lettkjørt og litt for lett på rattet. 

Amatør-video med fattern bak rattet som ikkje kom på han kunne bruke fleire gir; 

Endret av GtiGtr
Skrevet
13 timer siden, GtiGtr skrev:

Muuligens litt partisk siden eg hadde en Mk4 R32 i 8 år med miltek-eksos, men det er få/ingen motorer som har kulere lyd en den!   @Dusty E46 M3 er litt meir sporty å kjøre en R32.  Vil påstå at E46 M3 og 996 C2 oppleves ganske "like" , mens mk4 er litt meir lettkjørt og litt for lett på rattet. 

Amatør-video med fattern bak rattet som ikkje kom på han kunne bruke fleire gir; 

Rå bil @GtiGtr.😊

Du må gjerne legge ut mer av disse golfene du har / hatt ,stortsett alle autofile har et godt forhold til disse .🥳

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Gunstig leasingavtale? I forhold til hva da lurer jeg på da. Du går inn med 150 000,- også skal du betale 15 000,- i måneden… Ran på høylys dag kaller jeg dette 😬

https://www.finn.no/mobility/item/398801898

Billigere en en X5 i det minste 😛   https://finn.bmw.no/r/G05-X5/X5-xDrive50e-WBA41EU0XR9X49321

Men leasing av hybrid har jo blitt krise, er vel en grunn til at Explorer har krympet til en annen bil med annen drivlinje f.eks. 

Skrevet
6 minutter siden, GtiGtr skrev:

Billigere en en X5 i det minste 😛   https://finn.bmw.no/r/G05-X5/X5-xDrive50e-WBA41EU0XR9X49321

Men leasing av hybrid har jo blitt krise, er vel en grunn til at Explorer har krympet til en annen bil med annen drivlinje f.eks. 

Så er det jo 0,- i startleie på den X5en da. Hiv inn 150 000,- der også å se hva det blir. Ikke tvil om hvilken bil 11 av 10 hadde valgt da…

Grunnen til at den store Explorer ladbare hybriden er borte er fordi amerikanerene sluttet å lage den som ladbar hybrid på faceliften som kom i 2024. Har ingenting med norske avgifter å gjøre… Og for å være ærlig…hvor stor blir den avgiftsøkningen? I snitt 40-50 000,- på biler som fra før koster 1,2 mill. Er ikke dette som velter lasset. 

Skrevet
8 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Så er det jo 0,- i startleie på den X5en da. Hiv inn 150 000,- der også å se hva det blir. Ikke tvil om hvilken bil 11 av 10 hadde valgt da…

Grunnen til at den store Explorer ladbare hybriden er borte er fordi amerikanerene sluttet å lage den som ladbar hybrid på faceliften som kom i 2024. Har ingenting med norske avgifter å gjøre… Og for å være ærlig…hvor stor blir den avgiftsøkningen? I snitt 40-50 000,- på biler som fra før koster 1,2 mill. Er ikke dette som velter lasset. 

Volvoen: 14.900 * 36mnd + 150.000 cash = 686.400 ( sikkert pluss etablering)
BMW:  19.900 * 36mnd = 716.400 ( sikkert pluss etablering) 

Ikkje så mykje ekstra for å kjøre 6er sjølvsagt :) og hiver en inn 150 på BMW så blir det jo mindre å rente på over 3 år.   Men vi kan være enige om at det er jo en heilt hinsides pris!!  Betale rundt 700k for å leige en vanlig familiebil i 3 år! Husker på toppåret for leasing så var vel samla pris på 3 år for en XC90 rundt 300.000. XC60 rett over 250 og V60 rundt 200 på 3 år.  

Med dagens priser og avgifter så kan du jo kjøpe en 4 år gammel XC90 og kjøre den i 3 år for så å vrake den, og det blir likevel billigere en å lease den i 3 år.  Galskap!   Seier seg sjølv at det er omtrent fraværende salg av hybrid/diesel når det har blitt slike priser. 

Skrevet

Hva tenker folk om denne?

https://www.finn.no/mobility/item/397344045

jeg er litt der at jeg har lyst på en kosebil. E53 og e65 er konge biler det, men savner bensin og manuellgir. De få gangene jeg kjører en av de, er det som regel bare småturer rundt i kommunen uansett, og til slik kjøring passer en e34 bedre🤓

pluss at jeg har vel egentlig ikke bruk for to. Den var noget dyr, men mye var riktig med den også. Men disse holder seg nok bra i pris fremover vil jeg tro

(mulig den har vært linka her inne før?)

Skrevet
12 minutes ago, ehaugsnes said:

(mulig den har vært linka her inne før?)

Haha, ja. Ett minutt før du postet :P 

Skrevet
På 21.3.2025 den 16.31, HenrikSolberg skrev:

Bud på 125.000 sålangt.  Kjøper får vel sjokk når han får tilsendt bildene av skaden pluss speedometer etter kjøp 😛

https://auksjonen.no/auksjon/bruktbil/1996_BMW_3-serie_328i_193HK_EU_GODKJENT_TIL_02.2026/481654?utm_source=finn.no&utm_medium=bruktbil&utm_content=lenke1&utm_campaign=481654

Skrevet
3 timer siden, GtiGtr skrev:

Bud på 125.000 sålangt.  Kjøper får vel sjokk når han får tilsendt bildene av skaden pluss speedometer etter kjøp 😛

https://auksjonen.no/auksjon/bruktbil/1996_BMW_3-serie_328i_193HK_EU_GODKJENT_TIL_02.2026/481654?utm_source=finn.no&utm_medium=bruktbil&utm_content=lenke1&utm_campaign=481654

Skulle tro bilauksjoner gjorde skikkelig research.

Skrevet

Den "Alpina"en er ikke helt etter min smak, men det går sikkert an å rydde opp litt. Bort med side- og hekkskjørt og fake Alpina-striper. På med senk og ekte Alpina-felger, så er jo utseendet der. Interiøret med sorte stoler og beige matte er en rar kombo, og så automat da...

Fake

f9b86a07-346e-4ce4-be61-0d9c2b75c3bc

Ekte (Til salgs Alpina B6 3,5 2-dörrars – Auto Classica of Sweden AB )

4a3442fc-62a1-4cca-aa25-1c4a3dc9ffd6?rul

Skrevet
On 3/21/2025 at 12:10 AM, Peak said:

Vanskelig med å forstå prisene på pre-lci i4.
Får en helt ny i4 Supercharged for 659 000,- Om det er ytterligere å gå på hos forhandlere kan jeg ikke si noe om, men det skiller altså «kun» 100 000kr. Men det skiller også 50 000km som i dette tilfellet, i favør av ny.

Kan ikke forstå at pre-LCI i4 med 50000km eller mer skal kunne gå for over 500k. Om den så er supercharged herfra til månen. Kona må ha ny bil snart, og jeg er motvillig dratt i retning i4, ettersom alt jeg egentlig vil ha er enten gammelt eller hinsides dyrt. Jeg tenkte på brukt, men ikke til disse prisene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...