Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Selger sier denne er 94ah men jeg får det ikke til å stemme, siden 94ah kom sen sommeren 2016 mener jeg på? Selger sier han har sjekket ut med Bavaria og de har gitt beskjed om 94ah. Finner ikke ut av det i vin decoder heller, tips til en annen måte og se det på?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=245796331

Den fargen forsvant når 94ah kom også. Ble erstattet av i8 blå ;) (Protonic blue)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snagg30 said:

Ja det tror jeg og, men det finnes jo vell fortsatt entusiaster som ønsker sekser bensin. Og det er rimelig stor forskjell fra M340i til G80, er snart halve prisen det. Kom ut en M340i G21 som gikk rimelig fort, den var grå/sort. 

Ja, rekkesekseren er definitivt populær hos entusiaster, og min oppfatning er at BMW sine rekkeseksere er mye mer driftssikre i lengden enn v8erne. Når det kommer til BMW er det ikke ofte man hører om rekkeseksere som må byttes ut fullstendig, mens v8ere som ikke er byttet ut etter 80k+ km er nesten sjokkerende.

G21 M340i  er nok som du nevner mye lettere å få solgt enn G20 M340i, spesielt i riktig/deprimerende fargekombinasjon, da G81 ikke eksisterer (men det ryktes om at den kanskje kommer). Den dagen G81 M3 eventuelt kommer tror jeg at vi vil se flere av dem på veien enn G21 M340i. 

Prisforskjellen er stor nå, siden eldste G80 er 2021 modell. Nesten alle G80 på finn er å regne som demobiler da de stort sett kun har en firesifret km.stand. La det gå noen år så vil prisforskjellen bli markant mindre. Fullverdige M-biler faller mye i verdi de første årene.

For noen år siden husker jeg f.eks. at en 440i med omtrent samme km.stand som en M4 kun hadde ca 150k i prisforskjell. Da hadde begge modellene vært på markedet i 3-4 år. Jeg vil tro at de fleste hadde valgt M4en i det tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, BrokeBoi skrev:

G21 M340i  er nok som du nevner mye lettere å få solgt enn G20 M340i, spesielt i riktig/deprimerende fargekombinasjon, da G81 ikke eksisterer (men det ryktes om at den kanskje kommer). Den dagen G81 M3 eventuelt kommer tror jeg at vi vil se flere av dem på veien enn G21 M340i. 

G81 kommer sent i år eller tidlig neste år, har sjekket ut pris med forhandler etter å ha bygget min egen G80 for å få en liten anelse på pris på G81. 
 

Ellers enig i alt du sier, så klart feil av meg å sammenligne G20 M340i med helt ny G80. Angående pris på 440i og M4 så ser man vell det samme nesten på M240i og M2, ikke mye som skiller de. 
 

Og V8 motoren er jo smått en katastrofe, jeg har postet utallige linker her med biler som har fått ny motor. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Snagg30 said:

G81 kommer sent i år eller tidlig neste år, har sjekket ut pris med forhandler etter å ha bygget min egen G80 for å få en liten anelse på pris på G81. 
 

Ellers enig i alt du sier ellers, så klart feil av meg å sammenligne G20 M340i med helt ny G80. Angående pris på 440i og M4 så ser man vell det samme nesten på M240i og M2, ikke mye som skiller de. 

Du skal være forsiktig med å "få en liten anelse på pris på G81", for vi vet at det da fort ender med at X3Men forsvinner og at det blir en ny bil igjen. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Du skal være forsiktig med å "få en liten anelse på pris på G81", for vi vet at det da fort ender med at X3Men forsvinner og at det blir en ny bil igjen. 😆

Hahah godt poeng! Til mitt forsvar så kommer ikke G81 før om 1 år og da har jeg satt nye rekorder på bilhold ;) Men det blir nok for dyrt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaandref skrev:

Kan noen forklare disse fantasiprisene som blir oppgitt som før priser? 

 

Fullpris enkeltfelg x4 + fullpris dekk x4 = "førpris" 

Jeg vi kalle det villedende markedsføring da de "alltid" selger felger og dekk i pakker til sterkt "rabatterte" priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Olaandref said:

Kan noen forklare disse fantasiprisene som blir oppgitt som før priser? Ikke akkurat finn.no, men.

7F2AEE79-1DF7-44B7-AE7D-E1660241632A.png

Du kan få kjøpe 3 18’’ split av meg for en slikk og ingenting. Kun felg. 🙈😅 

Med de før-prisene der kan man likegodt kjøpe orginale hjul. 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, smashy skrev:

Du kan få kjøpe 3 18’’ split av meg for en slikk og ingenting. Kun felg. 🙈😅 

Med de før-prisene der kan man likegodt kjøpe orginale hjul. 🤷‍♂️

Jeg skal ikke ha felg, men kom tilfeldigvis inn på felgene når jeg gikk inn på siden. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lars89 skrev:

Fullpris enkeltfelg x4 + fullpris dekk x4 = "førpris" 

Jeg vi kalle det villedende markedsføring da de "alltid" selger felger og dekk i pakker til sterkt "rabatterte" priser.

Ja, med på den, men jeg kan ikke huske å ha sett GS felger til slike psyko priser før. Men som du skriver, de er stort sett alltid satt ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...