Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, Netlandet skrev:

Heldigvis har plassering av motor mye å si, det er derfor de valgte V8 i f. eks M3 GTR. 

Skal veien min når det blir bart på veien , så får vi svaret på hvor tung den er foran og bak:) s62, men en ting som er sikkert er at jeg har gått for åtter any day. 

Trangt og skru ,men det er det jammen verd:) nok of topic på finn tråden nå fra min side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Men en M54 som en 330i gjerne har er vesentlig lettere enn en S62.

Så sett du deg inn i ting før du er spydig….

M54B30: 130 kg

S54: 149 kg

S62: 158 kg
 

Vil tro plassering av motor er viktigere enn noe over 20 kg i vekt, siden M62/S62 er kortere, enn rekkesekseren, kommer den også lenger bak - som balanserer den noe tyngre vekten. 
Men teknisk utenfor min komfortsone å fastslå, men jeg hviler meg på Alpina og GTR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

M54B30: 130 kg

S54: 149 kg

S62: 158 kg
 

Vil tro plassering av motor er viktigere enn noe over 20 kg i vekt, siden M62/S62 er kortere, enn rekkesekseren, kommer den også lenger bak - som balanserer den noe tyngre vekten. 
Men teknisk utenfor min komfortsone å fastslå, men jeg hviler meg på Alpina og GTR.

S62 er veldig enkel å lette 10-20kg for et slikt bygg. S54 er det vanskelig å få noe særlig lettere. Plassering har definitivt mye å si, det merkes godt på firesylindrede kontra sekssylindrede BMW modeller. En 320d (med forholdsvis tung motor) svinger mye lettere enn f. eks 328i.

S54 er en fantastisk motor, men den mangler noen grunnleggende egenskaper som S62 og ikke minst S65 har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Orjan skrev:

Herlig bil! Alpina B6 | FINN.no

178_1677608053.jpg

Rå bil 😎 Lurer på om den har vært til salgs før også, i fjor eller noe. Skal bli spennende å se hvor mange av disse litt eldre Alpinaene som blir i landet når prisene på dem internasjonalt etterhvert stiger ytterligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen på eldre Alpinaer begynner og bli direkte latterlig. Var en tur på Techno Classica i Essen nå i helgen. Der var det en Alpina 02 som man forlange over en million kr. for. Og for ordens skyld så mener jeg ikke en 2002 modell men en bil som er nesten 50 år gammel. Prisen på originale 2002 Turbo er jo bare tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 - du har rett. Den B6n var til salgs i to omganger i fjor, først til 500, så 549. Er nok ikke noe upris i europeisk sammenheng, men kanskje litt i overkant for det norske markedet. Alpina basert på E30 har de par siste årene ligget på 40-60000 €, og det blir færre og færre biler annonsert på mobile, autoscout etc. Jeg tror de fleste bytter eier via bekjentskap.

Og jeg er helt enig med deg @Rune-K - prisnivået er temmelig vilt nå; verstingen etter min mening 😱 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=334909341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Nei dette var ikke mye pent, men prisen er jo det som er mest skremmende. Her hadde jeg strekt budsjett og kjøpt noe skikkelig gromt med digg utstyr 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=250040935

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Prisen på eldre Alpinaer begynner og bli direkte latterlig. Var en tur på Techno Classica i Essen nå i helgen. Der var det en Alpina 02 som man forlange over en million kr. for. Og for ordens skyld så mener jeg ikke en 2002 modell men en bil som er nesten 50 år gammel. Prisen på originale 2002 Turbo er jo bare tullete.

Så artig, da har vi vært der samtidig gitt fordi jeg var der på Lørdagen 😀 Jeg la merke til at alle bilene som sto til salgs på messen sto litt over det dem burde. For meg virker ikke Techno Classica som stedet å handle, alle skrur jo opp prisene litt ekstra på den messa.

29 minutter siden, Orjan skrev:

@Fredrik 90 - du har rett. Den B6n var til salgs i to omganger i fjor, først til 500, så 549. Er nok ikke noe upris i europeisk sammenheng, men kanskje litt i overkant for det norske markedet. Alpina basert på E30 har de par siste årene ligget på 40-60000 €, og det blir færre og færre biler annonsert på mobile, autoscout etc. Jeg tror de fleste bytter eier via bekjentskap.

Og jeg er helt enig med deg @Rune-K - prisnivået er temmelig vilt nå; verstingen etter min mening 😱 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=334909341

Jeg tror nok vi må belage oss på at en del unike biler går ut av landet i årene fremover. Norske selgere vil tjene på å annonsere biler i utlandet, veteranbiler blir mer og mer internasjonal handelsvare. Det er leit, men på samme måte så har jeg forståelse for at man gjør slik når markedet i Norge enten er for lite eller ikke ønsker å gi det bilene er verd. Det som er ekstra synd er at en del biler med norsk historie går ut av landet. I fjor gikk en opprinnelig Norsk solgt 1963 Jaguar E-Type til England, atpåtil vandaliserte de bilen med å bygge den om til høyrestyring 😡

27 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

Nå skal de altså ha samme pengene for en "brukt" M240i som man kunne kjøpe en ny M2 for kun ett par tre år siden. Jeg lurer på hvorfor de har priset denne så høyt, ja vi har hatt en kostnadsøkning i det siste men ikke så grovt. En ny M3/M4 har har kun blitt marginalt dyrere siden F80/82 generasjonen var i salg for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så artig, da har vi vært der samtidig gitt fordi jeg var der på Lørdagen 😀 Jeg la merke til at alle bilene som sto til salgs på messen sto litt over det dem burde. For meg virker ikke Techno Classica som stedet å handle, alle skrur jo opp prisene litt ekstra på den messa.

Vi var 11 stk fra BMWccn som dro nedover inklusiv presidenten så det ble en hyggelig tur, fly ned torsdag ettermidag og opp igjen søndag.

Prisene der har alltid vært høye men samtidig så var mange av bilene solgt allerede på fredag formiddag og mange flere ble solgt utover lørdagen. De hadde nok ikke blitt solgt så tidlig hvis de gikk langt under prisantydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Lars89 skrev:

Hm... Bra prisa M2 Competition.

Trekker selvfølgelig ned at den ikke er norsksolgt mtp garanti, men det gjelder jo de fleste som blir lagt ut av disse. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=252968434

Mangler M-sportsseter, har kun de vanlige setene som absolutt ikke ser bra ut. Alle de andre comp på Finn har M-sportsetene. 

Endret av Jarod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det nå. Uforståelig valg.

Standard M2-seter er jo helt krise.

Heldigvis passer stoler fra M4.

Begynner å nærme seg sesong nå så forventer at utvalget tar seg opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Få den lakkert helt ned/bort med sort folie så synes jeg de er kule. Kunne gjerne hatt en slik i Thundernight metallic eller Melbourne Red. Denne så veldig halvveis ut og høy.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...