Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Noen åpenbare grunner til at denne G31 530xd ikke er solgt? 
En framifrå fargekombinasjon med Bluestone og Cognac som var vanskelig å se forbi 👌🏻Men kanskje litt «dårlig» utstyrt. Dårlig i hermetegn for den «mangler» 4-soners klima, H/K, Surround view, adaptive drive, panoramatak, hengerfeste etc. Har dog komfortseter, integral Active steering, EDC. 
 

Den ligger litt under andre 530xd’er med M sport, men med rette. 
 

https://www.finn.no/256594596

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer kanskje an på øyet som ser. Mangler noen vesentlige ting, men det er forskjell på en full-pakke-bil og en "greit utstyrt bil". Interiøret er for oss i alle fall, kona sa "innertier". Problemet er at 95% av alle G31 har svart interiør. og gjerne spacegrey/mineralgrey/svart eksteriør. Ivory/elfenben blir kanskje vel hvitt for en familiebil?

https://www.blocket.se/annons/stockholm/bmw_530_d_265hk_xdrive_m_sport_innovation_edt_aut___drag___3/100102768

Denne ser jo ut til å komme ut på 550k ferdig importert. Ikke ekstremt bra utstyrt den heller, men mer enn godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 @papertiger

Synes den på finn så flott ut med det interiøret og var godt nok utstyrt.  Jeg ville i hvertfall ikke omtalt den som dårlig utstyrt. 

Men litt skeptisk til biler som er chippet om man skal ha maskinskadeforsikring🙄

Og litt skeptisk til intergralstyring etter å lest @Skulebollenerfaringer med 7-serien på vinteren... 

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, papertiger skrev:

Noen åpenbare grunner til at denne G31 530xd ikke er solgt? 
En framifrå fargekombinasjon med Bluestone og Cognac som var vanskelig å se forbi 👌🏻Men kanskje litt «dårlig» utstyrt. Dårlig i hermetegn for den «mangler» 4-soners klima, H/K, Surround view, adaptive drive, panoramatak, hengerfeste etc. Har dog komfortseter, integral Active steering, EDC. 
 

Den ligger litt under andre 530xd’er med M sport, men med rette. 
 

https://www.finn.no/256594596

 

Prisen er nok ett knepp for høy til å mangle noe vesentlig utstyr. Da ville jeg nok heller gått for den svenske, den var pen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2022 den 10.05, Marius2002 skrev:

Noen her som har erfaring med Renault Twizy eller Smart ForTwo(den første elektriske)? 

Me kjøpte oss ein Twizy i haust og det har absolutt vore ein billige "bil". Skifta bremseklossar og girolje i vinter, ellers er det ikkje så mykje vedlikehald som skal til. Sjekk bremser godt. Om klossane ikkje har blitt skifta regelmessig kan dei ha slete godt på skivene. Eg tror dette er ganske vanleg på Twizy då klossane fort blir utsletne - i tillegg er vel ikkje akkurat den typiske Twizy-eigar noko bilkyndig, så dei køyrer til det går sundt. Bakskivene er utruleg vanskelege å få tak i. Du må kjøpa heile navet med hjullager og skive. Hos forhandlar kan dette kosta 20 000-30 000, som er heilt latterleg.

Det som overraska oss godt var kor sinnsykt dårleg han gjekk på vinterstid. Kulda har mykje å seia for akselerasjonen og toppfart. Det er ikkje så festleg å ligga i 69 km/t i slak oppoverbakke på motorvegen, kor dei andre held 90. Med powerbox går det nok mykje betre, då. Me har ein 2012-modell, men eg tror ikkje dei har endra på drivlinja. Merk at dei nyaste ikkje kan chippast med powerbox.

Enkelte av dokker har skreve at Twizy er eit kult framkomstmiddel. Det er eg heilt ueinig i. Eg synest det er ganske flaut å køyra rundt i. Den einaste grunnen til me kjøpte Twizy var fordi me var omringa av bomstasjonar. Nå har me flytta og den skal nok erstattast med ein Zoe eller Leaf så snart privatøkonomien tillét det. Det er ikkje akkurat flotte bilar, dét heller, men ein treng i alle fall ikkje kle seg for å køyra i dårleg vêr. 

Endret av Martin musegutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Martin musegutt Hvis det koster 20000,- for bakbremser så er det uaktuelt. Jeg vet de krever vedlikehold og jevnlig smøring av caliper, samt klosser en gang i sesongen. Men visste ikke at det var så dyrt for skiver. Takk for at du tok deg tid. Jeg synes den er kul og hva andre synes om meg og mitt kjøretøy er likegyldig :) Jeg er litt på vipp om Smart ForTwo, mulig også Fiat 500e, men da må jeg ut å måle litt parkeringsplass, en Twizy kan jeg plassere overalt, men har sett meg ut en perfekt plass. En ForTwo har jeg målt meg fram til akkurat skal gå en helt annen plass. Men steget opp til i3 som jeg aller helst vil ha er kort fra 500e, og den har jeg i utgangspunktet ikke plass til. I tillegg er vi da ca. der i pris at det bikker over til unødvendig:) Mulig jeg skrinlegger det hele også. Har felles oppkjøring til huset og enkelgarasje. Så det er ved oppkjøringen/husveggen jeg må plassere kjøretøyet uten at det kommer i veien for de andre.

E304FA3B-FE73-4476-BF3E-01EF137A4D37.thumb.jpeg.6d9180fe68e170e33241ca11bf39cd90.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...