Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, E.C. skrev:

Her er jeg i utgangspunktet helt enig med deg, men det påståtte konseptet deres med outlet er at bilene er priset gunstig "i forhold til markedet". Er de egentlig det? Jeg mener at prisen på den E39-en må ned til 20-30k for å være noe i nærheten av gunstig. Dealen her blir at du betaler markedspris og vel så det til en forhandler som fraskriver seg alle forhandlerplikter. Så outlet betyr ikke en rimeligere bil, det betyr bare at kjøpere ikke kan reklamere på bilen. Dessverre ikke første gangen jeg ser slikt heller.

Absolutt, jeg er helt enig i at skal man kjøre outlet metoden så skal også prisen på bilen være deretter 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, E.C. skrev:

Her er jeg i utgangspunktet helt enig med deg, men det påståtte konseptet deres med outlet er at bilene er priset gunstig "i forhold til markedet". Er de egentlig det? Jeg mener at prisen på den E39-en må ned til 20-30k for å være noe i nærheten av gunstig. Dealen her blir at du betaler markedspris og vel så det til en forhandler som fraskriver seg alle forhandlerplikter. Så outlet betyr ikke en rimeligere bil, det betyr bare at kjøpere ikke kan reklamere på bilen. Dessverre ikke første gangen jeg ser slikt heller.

Ser flere og flere kjører denne type bilsalg, jeg har og kryssjekket tilsvarende biler på markedet og det er intet annet et triks for å slippe unna all reklamasjon. Håper ikke folk er dum nok til å gå på dette her, for det er bare enda et skittent spill fra bruktbil selgere. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Snagg30 skrev:

Ser flere og flere kjører denne type bilsalg, jeg har og kryssjekket tilsvarende biler på markedet og det er intet annet et triks for å slippe unna all reklamasjon. Håper ikke folk er dum nok til å gå på dette her, for det er bare enda et skittent spill fra bruktbil selgere. 

Men uansett hva man skriver så kan man vel ikke komme utenom kjøpsloven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde styrt unna en bil bare på grunn av den teksten der, ikke at jeg hadde forventet all verden av en såpass gammel bil til en slik pris, men det er noe med ansvarsfraskrivelsen selger prøver på her.

I tillegg er det jo litt selvmotsigende til resten av annonseteksten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rune-K skrev:

Nei, det tror jeg ikke. Men å være en privat kunde som prøver å reklamere i etter tid mot større selskap tror jeg blir svært vanskelig. Og jeg tipper de aller fleste kundene gir seg med en gang da kampen virker for stor og man får slengt i tryne man har kjøpt en outletbil og tatt den «risikoen». 

Ellers sa @Olaandref det godt, kjøpe bil hvor forhandler allerede første linje har fraskrevet seg alt ansvar er nok aldri lurt, og et greit varsel tegn.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.12.2022 den 3.35, Rune-K skrev:

Kjøpsloven kommer man seg unna (den er i hovedsak fravikelig), men forbrukskjøpsloven er i det store og hele ufravikelig. Så der kan egentlig den profesjonelle part skrive hva de vil i en annonse, men det blir ikke gyldig ettersom man ikke kan avtale seg bort fra vilkår som gir forbruker dårligere beskyttelse enn minimumsvilkårene i forbrukerkjøpsloven. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Snagg30 said:

Spesiell outlet bil for salg… :) D6705159-7DFB-4EF2-9642-6136F46C4ECC.thumb.jpeg.d0be0b85f85c9024b7e3d84402b841fe.jpeg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=285436285

Greit å merke seg at forhandler her tilbyr 100% finans, så her bør det være gode muligheter for alle og enhver til å sikre seg en fremtidig klassiker. E46 M3 fanger har den også. Du verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, papertiger skrev:

Greit å merke seg at forhandler her tilbyr 100% finans, så her bør det være gode muligheter for alle og enhver til å sikre seg en fremtidig klassiker. E46 M3 fanger har den også. Du verden. 

Bra med ekstrautstyr da, er på jakt etter en slik, men da med den kombinerte snøskuff/panserholderen..

Endret av Olaandref
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snagg30 skrev:

En så unik bil fortjener et bilde eller to 3ED3C658-88CB-44DE-A342-85A56E9B005E.thumb.jpeg.8a071b65db313d10982aefb3a6076444.jpeg52EF6B88-4148-4FC1-9113-67F765189143.thumb.jpeg.742b8cdc61ee532b28cb447d6fab9b25.jpeg

Må si denne bilen imponerer meg litt egentlig. Ser ut som hele budsjettet ble brukt opp i understell og foliering, mens resterende er en kombinasjon av wish, diy og kjappe løsninger. Isolert sett så ser understells-jobben ganske grei ut, men alt annet derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...