Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Moses for en pris det har blitt på X5 hybrid nå. Dette er ikke lenger en bil for vanlige folk…

Ja tenkte akkurat det samme, for halvparten kan du få en brukt en som har gått knapt nok 50k.

mercedes er ikke noe bedre, start pris på en glc 220d er rundt 940k om jeg husker før utstyr, for en 2L diesel😩

Edit: før utstyr er valgt
C27784C4-5CFB-408A-8B9E-6402EDFF3E5F.thumb.png.edfe1a2e4d50e3b6e66cdbb42f2f7519.png

Endret av Larsen4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årsaken til at det er sånn er kort fortalt at importørene ønsker ikke å selge fossilbiler i Norge. Norge er ett viktig ledd for bilprodusentene for å få ned gjennomsnittlig CO2 utslipp, derfor har importører og produsenter begynt å subsidiere elbiler i de markedene hvor dette er lett å selge. Skal bli spennende å se hvordan dette blir fremover nå som det norske markedet har stoppa opp. Er jo bare å se på de råe kampanjene som kjøres nå, kun på de elektriske bilene selvsagt. Importørene får svære kickbacks fra produsentene for å selge elbiler, Norge er ett viktig marked.  

Med knallbra andrehåndsverdi og etterspørsel på kurrante brukte fossilbiler så begynner nå folk og eksperter å spekulere i om det kan være lurt å kjøpe ny fossilbil. Dette kveles med å prise kurrante fossilbiler svært høyt i prislistene, produsenten kan ikke ha noe av at folk i ett av deres viktigste elbilmarkeder begynner å kjøpe fossilbiler igjen. Det er ille nok med resesjon i Tyskland og VW som må stenge ned produksjonen av ID4 i to uker pga lav etterspørsel (Produksjonen av Golf og Passat går som normalt) MB GLC 220d er ett godt eksempel på kunstig høy pris, samme med Skoda Kodiaq med 190 hk diesel. En riktig utgave av denne må du ut med over 800 000,- for ferdig utstyr. G31 530d kommer på 1,2 mill….helt sykehus 😂

Det er sikkert ikke slik for alle merker, men jeg har kontakt med såpass mange i bransjen at dette er ett bilde som tegner seg ganske tydelig.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Kodiaq til over 800’ ? :o  Man får jo en pent brukt iX50 Fully Charged til under 900’ nå, som er en bedre bil på alle punkt. En kan diskutere iX og utseende, men smak er individuelt - så alle andre punkt da. Jeg liker jo iX også da, så mulig inhabil🫣

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313479648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Marius2002 skrev:

En Kodiaq til over 800’ ? :o  Man får jo en pent brukt iX50 Fully Charged til under 900’ nå, som er en bedre bil på alle punkt. En kan diskutere iX og utseende, men smak er individuelt - så alle andre punkt da. Jeg liker jo iX også da, så mulig inhabil🫣

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313479648

Hadde betalt 2 mill for den Skodan om IX50 var eneste andre alternativ 😅 IX er kanskje den styggeste bilen som er i salg nå synes jeg. Det å gi så mye penger for en bil som ser sånn når man får X5 45e til samme pris er galskap i mine øyne. Og må det på død og liv være radiobil så kjøp nå for guds skyld en EQE SUV eller Q8 e-tron… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Hadde betalt 2 mill for den Skodan om IX50 var eneste andre alternativ 😅 IX er kanskje den styggeste bilen som er i salg nå synes jeg. Det å gi så mye penger for en bil som ser sånn når man får X5 45e til samme pris er galskap i mine øyne. Og må det på død og liv være radiobil så kjøp nå for guds skyld en EQE SUV eller Q8 e-tron… 

Hehe, good one , faren til en kompis hadde flett ny x5 Diesel , solgt den kjøpte seg ix, solgt ix og kjøper x5 hybrid nå , men er ikke mulig å spec den i nærheten av x5 som han hadde først med tanke på utstyr :) så er dårlige tider for bil int gutter nå:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fredrik 90 skrev:

…EQE SUV eller Q8 e-tron… 

Det fine er at man er forskjellig, en EQE SUV er i mine øyne mindre pen. iX går den en høy gang. En Q8 E-Tron er fin, men jeg er ikke helt der likevel annet enn at jeg kan si at den er fin. Samme som du og mange andre ikke liker iX. Og det er greit. :) 
Neida, må ikke være radiobil, men det var et eksempel på hva man fikk for omtrent samme prisen, som var omtrent helt ny. Jada, man får en 2021 X5 også, og jeg fant denne som hadde edruelig kilometerstand og omtrent samme pris https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313567229 

og for all del, nydelig bil og mye mer BMW enn en iX. Kjør på!! Jeg har ikke studert utstyrslisten på den der. Likevel kan ingen ta fra iX50 at det er mye bil, mye komfort og mye BMW for pengene. Selv om den for mange ikke minner om BMW eller som du sier "styggeste bilen". :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, *MrB* said:

Sitter og tråler Finn om dagen, og bet meg merke i denne. Klarer ikke å bli enig med meg selv om det er noe å satse på eller ikke. Jeg er ikke så opptatt av M sport, og xDrive har jeg ingen behov for. Ser primært på G30, så jeg vet ikke om prisen er rett heller. N57 i disse vel. Litt sjelden spekket bil i hvertfall. 

https://www.finn.no/312579573

 

Såg ut som en velholdt bil med en god del utstyr, ganske likt satt opp som min F11 (med noen utstyrsmessige plusser og minuser). Merk deg at bilen også har Adaptive Drive, noe som gjør den til en vanvittig komfortabel bil men som samtidig krenger utrolig lite. I tillegg har den IAS. 

https://mdecoder.com/decode/wba5d11010d326314

Spørs hvilken utgave av G30 du ser på, men tror neppe du trår feil med noe slikt som dette. N57'en er et smykke av en motor. Nydelig lydbilde og leverer uanstrengt, lineær akselerasjon. Om det skulle bli aktuelt; jeg bor ganske i nærheten av denne om du trenger noen til å ta en innledende kikk på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, papertiger said:

Såg ut som en velholdt bil med en god del utstyr, ganske likt satt opp som min F11 (med noen utstyrsmessige plusser og minuser). Merk deg at bilen også har Adaptive Drive, noe som gjør den til en vanvittig komfortabel bil men som samtidig krenger utrolig lite. I tillegg har den IAS. 

https://mdecoder.com/decode/wba5d11010d326314

Spørs hvilken utgave av G30 du ser på, men tror neppe du trår feil med noe slikt som dette. N57'en er et smykke av en motor. Nydelig lydbilde og leverer uanstrengt, lineær akselerasjon. Om det skulle bli aktuelt; jeg bor ganske i nærheten av denne om du trenger noen til å ta en innledende kikk på den. 

Takk for det. G30 med mine preferanser blir fort 500k eller mer. F10 vil jeg (selvsagt) gi mindre for. Eldre bil, utenfor garanti osv. Ser den har adaptive drive. Det er vel utelukkende aktive stabstag? EDC er vel noe eget, slik at denne går med standard dempere(?) Er jo litt å tenke på når deler er utslitt også....

Vi kan ta det på pm om det skulle bli aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*MrB* Mulig jeg husker feil, men du får ikke aktive stab.stag uten EDC dempere. EDC får du alene uten aktive stab.stag.

Husk å teste at IAS systemet fungerer som det skal, eventuelt forhøre om den har blitt byttet tidligere. Mange som har hatt problemer med denne etter at bilene har fått noen år på baken. 

Så man må stålsette seg på visse rep.kostnader hvis bilen skal beholdes en stund. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@*MrB* @///M-ini95

Adaptive Drive er essensielt EDC + ARS (Active Roll Stabilization = aktive stab stag). Ergo disse systemene fungerer sammen med hverandre.

I følge mitt lokale uavhengige BMW-verksted holder disse EDC-demperne (og Adaptive Drive systemet) ganske lenge. Lengre enn 150 000km som ofte er målestokk for en vanlig demper. Aktive stab stag hadde han sjeldent noe jobb med.

IAS er det vel en tråd og to om her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ser ut som en velholdt 6-serie GT. Med særdeles lav kilometerstand.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313397516

Samme pris omtrent som for de som har gått det tredobbelte. :) Jeg liker disse jeg.

Var denne jeg sendte melding på, veldig hyggelig og kjekk selger :) Men må si jeg er veldig glad det ble 7 serien, penere seter og bedre skinn kvalitet på dashboard/dører osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ser ut som en velholdt 6-serie GT. Med særdeles lav kilometerstand.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=313397516

Samme pris omtrent som for de som har gått det tredobbelte. :) Jeg liker disse jeg.

Har og litt sansen for disse. Prøvesatt baksetet i en slik og det var kanskje det beste baksetet jeg har sittet i. Og må være det nærmeste man kommer 7-serie stasjonsvogn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Lars89 said:

799k for en E30 med WBA understellsnummer...

Utrolig pen bil som jeg gjerne kunne hatt selv, men er ikke dette altfor mye for en uoriginal M3?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=314056880

Alt det arbeidet på motor og karosseri, 800 løk i utropspris og så greier man ikke å plugge igjen hull i dørene etter å ha fjerna sveiv 🥴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...