Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Det anlegget fremstår veldig rart i en slik bil. Slik det er nå vil jeg si det trekker verdien ned snarere enn opp, uansett hvor mye det kostet. Poenget i en slik bil er nemlig ikke mest mulig finesser og best mulig lyd, men tidsriktig/autentisk. I hvertfall i fysisk utseende. Men det hadde ikke stoppet meg fra å kjøpe den om jeg var i moduset.

Bakluken tror jeg man må bytte i sin helhet. Og det hadde jeg sikkert også gjort om det var min bil.

Men hvor mange fine E39 540 er det egentlig igjen i verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, *MrB* skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=312639540 

Tilsynelatende fin E39 540i. Liker ikke US-bakluken, men den ser ut til å være verdt å ta vare på.

Om prisen er rett aner jeg ikke.

9 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja nå skal jo jeg være negativ igjen, men sånn US bakluke er så sykt usexy på en sånn bil. Er det ikke bare å bytte bakplata?(eller var det E60 tro?) Noe annet er den ettermonterte spilleren, når det finnes løsninger som ser originalt ut med både blåtann og Car play/android auto.

Men bortsett fra dette var bilen meget pen :)  

Den 540en er importert fra Japan der den ble solgt ny (utstysrskode S807) :) Er ikke bare USA som fikk denne "US-bakluken." Denne bilen har forøvrig vært til salgs leeeeeeeeeeenge.

Måtte bytte hele bakluken. På E38 og F0x 7-serie kan man bytte kun bakplaten. Kan forsåvidt det på E60 også, men der tror jeg det kun er M5 som har USA spesifikk bakplate. Vanlig hadde vel brei "åpning" uansett.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Daniel. skrev:

Måtte bytte hele bakluken. På E38 og F0x 7-serie kan man bytte kun bakplaten. Kan forsåvidt det på E60 også, men der tror jeg det kun er M5 som har USA spesifikk bakplate. Vanlig hadde vel brei "åpning" uansett.

BMW har faktisk vært smart når det gjelder "alle" 7-seriene. Både E38, E65, F01 og G11 har baklukeinnsats som kan byttes. For E65 og G11 er det for eksempel lekende lett å bygge om til LCI. Genialt! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel. skrev:

Den 540en er importert fra Japan der den ble solgt ny (utstysrskode S807) :) Er ikke bare USA som fikk denne "US-bakluken." Denne bilen har forøvrig vært til salgs leeeeeeeeeeenge.

Måtte bytte hele bakluken. På E38 og F0x 7-serie kan man bytte kun bakplaten. Kan forsåvidt det på E60 også, men der tror jeg det kun er M5 som har USA spesifikk bakplate. Vanlig hadde vel brei "åpning" uansett.

Ja jeg var for så vidt klar over at Japan og noen andre markeder med små slikt fikk denne plata med smal nisje til skilt. Har vel bare blitt kalt "US bakluke" på folkemunne da det er det markedet man forbinder med lite skilt.

Ellers så har du selvsagt rett, kun E60 M5 har denne US bakplata som kan byttes ut. Hvis vi går tilbake til eldre BMW…E36, E34, E46, E32 osv så har man forbausende lite forandringer på US modellene. Går man enda lenger tilbake til E28 og liknende så fikk man jo de fæle støtfangerne 😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/20/2023 at 6:02 PM, Snagg30 said:

Tror F90 M5 vil gå inn som historiens peneste BMW for meg personlig, det er rett og slett en perfekt bil fra start til slutt

Enig, til tross for at jeg er inhabil. Dette er tross alt første M5 med AWD, siste M5 med ren bensinmotor, i tillegg til at F-serien generelt i mine øyne er BMW-design på topp før alt begynte å gå nedover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2023 den 0.21, Daniel. skrev:

Groooooov M55... nei vent, 520d var det.. 🥴

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=325355311

Forøvrig veldig smart som sitter å tar bilder mens han kjører i 80 km/t uten en eneste hånd på rattet 🤓

Eksosrøra bak er ikke like en gang... Ene siden sitter sånn 9cm lenger ut enn den andre. Var nok mye viktigere å align`e M550d merket enn å sette på eksosen riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2023 den 22.56, Lars89 skrev:

Kanskje noko midt i mellom din link og denne gamle volvoen med 171 bilder hadde vært best? 🤣

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=328665877

Endret av GtiGtr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GtiGtr skrev:

Kanskje noko midt i mellom din link og denne gamle volvoen med 171 bilder hadde vært best? 🤣

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=328665877

Jeg personlig synes dette er aaaalt for mange bilder, men må si jeg heller foretrekker dette her en 7 bilder av en nedsnødd bil. Synes og bildene de brukte var informative til neste kjøper, han får jo virkelig sett hva han kjøper. Men travelt å være forhandler om det er nærmer 200 bilder på hver annonse :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Snagg30 skrev:

Jeg personlig synes dette er aaaalt for mange bilder, men må si jeg heller foretrekker dette her en 7 bilder av en nedsnødd bil. Synes og bildene de brukte var informative til neste kjøper, han får jo virkelig sett hva han kjøper. Men travelt å være forhandler om det er nærmer 200 bilder på hver annonse :P

Er er imponert at han hadde med heile bilen på minst eit bilde, sjølv om den var nedsnødd. Sjokkerande mange som ikkje klare å få med heile bilen på bilde. Det beste er dei som skal "skjule" skiltet med å ta bilder kun på hjørnene og av halve bilen 🤣

 

Vi har somregel 25-40 bilder på bilane på jobb, då har dei fleste sett nok av en 2-3 år gammal Volvo før kjøp 🙋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...