Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Eystein Ose said:

Ja den har jeg også sett på, dukket opp i forslag på finn. Såg veldig fin ut, bra utstyrt. "Mangler" H/K, men Hifi-anlegget kan enklere oppgraderes. 

 

Ang. bruktbilmarked; når jeg var å prøvde en i3S hos en bruktforhandler i Stavanger sa han at det var et svært godt bruktmarked for dieselbiler i 200-350-tusenkronersklassen for tiden. Mye av disse bilene gikk også på eksport, men for å ikke torpedere sin egen butikk om noen år hadde han unngått å hive seg på eksporttralten slik som mange forhandlere nå gjør, da det kollapsede nybilsalget også ville føre til færre bruktbiler om noen år. Om da alle skulle solgt bilene ut av landet, sitter alle bruktbilforhandlerne igjen å kjemper om å få inn og få selge de samme bruktbilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutes ago, Marius2002 said:

Ja igrunn, men dette er kjentfolk som jeg har tett. Og jeg er ikke i kjøpsmodus :) Så jeg velger å tro på de. Det er kanskje geografiske forskjeller 🤷🏼‍♂️

Det er sikkert en del forskjeller, bruktbil er både 1 år gammel i4 og en 20 år gammel Yaris. Jeg ser for meg at flere bytter til en billigere bil og det genererer en del aktivitet, så det er kanskje sant at attraktive biler i 2-300k området kan gå opp noe hvis hovedgruppen som kjøper disse bytter fra noe som kostet 7-800k, men tilveksten av kunder "derifra" vil nå heller avta etter hvert. Ser egentlig mest for meg at de dyreste "volummodellene" av nyere dato får seg en knekk, mens resten har flatet mer ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, KireS skrev:

Når kjører Sulland kampanje på i4 så mange på Finn som er overpriset:

image.thumb.png.d2db3995d9cf67133e5ed9a9509c3509.png

Nå er dette fra pris da. Så med vinterhjul, soltak osv. Så er du nok passert 700' på denne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, mslello skrev:

Nå er dette fra pris da. Så med vinterhjul, soltak osv. Så er du nok passert 700' på denne også.

Hadde fint klart meg uten orginale overprisa aluminiumsfelger fra BMW. Men soltak ville jeg svært gjerne hatt noe man sikkert kan forhandle seg til i prisen ? Flott utstyrt bil til 599’ da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Hadde fint klart meg uten orginale overprisa aluminiumsfelger fra BMW. Men soltak ville jeg svært gjerne hatt noe man sikkert kan forhandle seg til i prisen ? Flott utstyrt bil til 599’ da 😊

Jada, får absolutt en fin bil. Men det mangler en del utstyr mot en supercharged. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/3/2024 at 8:20 PM, Saltkjelen said:

 

5 timer igjen på auksjonen.no:

2001 BMW 5-serie 530D 2.9 Diesel, Automat, EU OK til 03.2025 (auksjonen.no)  (66000kr)

1991 BMW 5-serie 525I 2.5 (auksjonen.no)     (64000kr)

Men spørs om de blir solgt hvis minstepris ikke er oppnådd, hva nå enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Emilsen said:

Den har jeg møtt på vei til og fra jobb i nå.. 6 år, så lenge han har hatt den. Virkelig en grom bil, med grom lyd. Ingen upris heller, med tanke på den lave km-standen. Om ikke vi hadde hatt planer om ny bolig kunne jeg lett vært troende til å selge 4-serien og legge 100 laks på bordet for å få hendene på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Emilsen skrev:

Overraskende billig i forhold til hva disse pleier å selges for. Altså, prisen på denne er riktig i forhold til hva det er. Det er alle de andre som er overprisa (som vanlig). Men disse blir jo solgt for over 500 000 så markedet er åpenbart villige til å betale det, merkelig da å selge for under 400 000,-. Ender jo bare opp med å selge til en forhandler som legger den ut for 549 000,-

17 timer siden, Marius2002 skrev:

Stilig…vulgær men totalt meningsløs. Dette er elbil tatt for langt…var ikke dette elbil var ment å være. Pga størrelse og vekt så må den ha ett batteri som veier det samme som en 3-serie. Med dagens teknologi er dette håpløse greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Stilig…vulgær men totalt meningsløs. Dette er elbil tatt for langt…var ikke dette elbil var ment å være. Pga størrelse og vekt så må den ha ett batteri som veier det samme som en 3-serie. Med dagens teknologi er dette håpløse greier.

Jaja, jeg er ikke uenig - men likevel artig at en Hummer EV har funnet vei til Norge. Vet ikke hvordan den er, sikkert komfortabel, god og praktisk. Men til 2,2 millioner så er det mye annet som frister. Det står ingenting om vekt, så spørs om Klasse B blir knapt, som på den Ford Pick-up? 🤔 VIN er ikke reg. hos Vegvesenet heller… Fordommer er jeg ikke fri for, så ser for meg en håpløs bil i bybildet med elendig svingradius. Hvis i4, Tesla osv. har dårlig svingradius, så MÅ den der ha fraværende svingradius. Med mindre det er firehjulsstyring og annet greier som jeg ikke har sjekket. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...