Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan! Kjøpte min første BMW fra en autorisert BMW-forhandler for en ukes tid siden. Fikk den fraktet til Bergen etter å ha forhørt meg om at alt var ok med bilen, tidligere skader, servicer etc.

Mottok bilen i går og ser da at siste sevice (der b.la.oljeskift skulle gjøres), er markert med Oransje OK.

Casen er at forhandleren har hatt bilen stående hos seg siden august. Servicen skulle vært gjort i september, og/eller innen 5000km. I servicehistorikken står det at servicen har blitt gjort 2 mnd forsinket, altså den har blitt gjort i november. 
Bilen har stått hos merke-forhandleren i hele denne perioden, så kilometerstanden på 5k er ikke overskredet.
Vil dette bryte med garantien hos BMW? Litt rart om en autorisert BMW forhandler gjør dette, hvis det skulle bryte med garanti når servicen har vært på deres ansvar. Typ vil 2 mnd delay, på en stillestående avskiltet bil, bryte med garanti?

Litt skeptisk akkurat nå og lurer på om jeg burde rekalmere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bmw tillater 10% overskridelse med tanke på service så dette er potensielt helt i grenseland da serviceintervall er 24 mnd. 

Ville forhørt meg med lokal forhandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god! Da skal jeg ta kontakt med de i morgen :)

Så 10% av 24 mnd da, siden det var sist gang det var olje-service hvis jeg forstod rikitg (uavhengig av bremsevæske servicen som var i 2022 typ?)

Lurer litt på dette med at det vises en Oransje OK også; betyr ikke dette at den fortsatt er "good" på et vis, det skulle vel kanskje vært en Rød OK hvis det er i strid med garantien? Litt forvirret av de fargekodene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt merke til at flere og flere bruktbilselgere på finn forsøker seg på auksjon/høystbydende det siste året.  Ganske irriterende da finn etterhvert flyter over av biler med lav annonsert pris som ikke stemmer med hva selger egentlig vil ha (eller hva kjøper faktisk betaler). Man vet rett og slett ikke hva man kan forholde seg til, og usikkerheten gjør at man sjekker andre biler da "auksjonsobjektene" ikke er relevante. 

Personlig tenker jeg at folk som selger bruktbiler på auksjon/høystbydende er lite stabile, og jeg ønsker ikke kjøpe bil av folk som vil melke hver minste krone ut av salget.  Det fremstår som useriøst, spesielt da biler annonsert via auksjonen.no oftest har en minstepris, men minsteprisen er ikke synlig for potensielle kjøpere.  

Jeg ser skrotbiler til 15 000kr som blir annonsert til høystbydende innen x dato, gjerne om 2 uker eller 1 mnd. Mistenker da at mange potensielle kjøpere gir beng og søker videre. Bruktbilmarkedet er drevet av nyhetsinteressen siden vi alle sitter på gjerdet og venter på et nytt kupp, så derfor er det viktig å prise bilen såpass fornuftig at den selges mens den er ferskvare. Skal man drøye salget i en mnd for å vente på høystbydende mister bilen nyhetsverdien og potensielle kjøpere forsvinner....Denne dynamikken er det mange som ikke forstår. Som da gjør at mange av disse drittbilene til høystbydende over 15 000kr blir liggende på finn i evigheter. 

Det er godt mulig at auksjon/høystbydende er god butikk for finn/Schibsted Media og deres samarbeidspartner auksjonen.no (samt diger og xbid), men for selgere og kjøpere ser jeg ingen fordeler her. 

Er jeg gammeldags og utdatert? Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auksjoner for hverdagslige ting på bruktmarkedet er bare tull. Jeg er med på at man kan bruke auksjon som salgsform for sjeldne gjenstander der det ikke finnes noe særlig å sammenligne med. Alternativt når noe skal selges grisebillig og fort. Dessverre så tror enkelte at denne salgsmodellen kan overføres til alt mulig rart. Vrakbil med 20 kjente og 35 ukjente feil, oppskrapa felger som det til enhver tid finnes 20 sett av til salgs på finn eller et opprusta verktøysett fra Kina som ser "vintage" ut og som kun mangler pipe på 8, 10 og 13 mm. Kjør bud folkens!

Bare det å skrive "HBO x" på ting som har ligget ute i månedsvis er jo å lure seg selv. For biler i skrotbilklassen blir det dessuten noen % eller et par tusenlapper ekstra til auksjonshuset, uten at de akkurat tilfører noe av verdi, annet enn et langt papir der de fraskriver seg alt mulig ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt med en 750iL som har originalmontert Webasto. Skjønner nesten ikke hvordan de fikk plass i motorrommet til den.

Men kan det stemme at en ambasadebil har gått så lite selv om den har stått lagret i 10 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Denne likte jeg, ikke gal pris heller når man ser hva disse begynner å gå for i utlandet. Får en ganske shitty E30 for samme prisen, ikke i tvil om hva jeg ville hatt. 

Bruktbil til salgs: BMW 7-serie - 1989 - Grå - 300 Hk - Sedan | FINN.no

Det der er bil Fredrik ,fytte katta 😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...