Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, mr.pingu skrev:

For 14.500 euro, ikke dårlig :)

170 000,- pluss mva for en E30 med brunt stoff og sveive vinduer var da nok synes jeg. Vi må huske på at Eurokursen er helt dust om dagen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Orjan skrev:

@sveigis - vi heier på deg! :-D Du hadde kledd en slik 

DSC-0025.JPG?fit=fillmax&auto=format,com

Bilde fra 1987 BMW (E30) 325I for sale by auction in Kokkola, Finland (collectingcars.com)

 

Se der du ,nydelig .

Skulle jeg gått løs på en e30 325 i måtte jeg solgt e34 uten tvil .

Men klart at pengemessig hadde nok det lønt seg .

Jeg mener en fin e30 325i er er jo 200/300000 penger og det vil ta laaaaaang tid før en 34 535i er der uansett stand .

Rettelse 200000 for en grisepen og urørt 535i er nok reeelt muligens .

Så om man skulle fikset en sånn så måtte man tenkt ren profitt for sånn er det bare ,e30 som ser bra ut koster og vil alltid gjøre det .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

170 000,- pluss mva for en E30 med brunt stoff og sveive vinduer var da nok synes jeg. Vi må huske på at Eurokursen er helt dust om dagen 😅

Enig men det er det folk betaler lett for m20b25 med sveiv både på vinduer og soltak .😊

Både meg og deg må akseptere fakta at disse er mye mer til bil enn det vi to liker (E34),skjønn det den som kan ..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutes ago, Fredrik 90 said:

170 000,- pluss mva for en E30 med brunt stoff og sveive vinduer var da nok synes jeg. Vi må huske på at Eurokursen er helt dust om dagen 😅

ja ups… jeg regner fortstatt med 10… 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Orjan skrev:

ChatGpt i annonseteksten og ambisiøs prissetting, men absolutt en ryddig Ur-M2 👌

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=345217920

image.jpeg.04bc4743e2bdb6b42c77f240a42feee6.jpeg

Prisene på m biler i f-serien er jo helt sinnsyke. M2 er den værste, koster jo nesten eksakt det samme som ny. Hinsides overprisede biler i mine øyne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skulebollen skrev:

Prisene på m biler i f-serien er jo helt sinnsyke. M2 er den værste, koster jo nesten eksakt det samme som ny. Hinsides overprisede biler i mine øyne

Er egentlig veldig enig med deg her, og det gjelder ikke bare denne, den er for ung til å ha en klassikker verdi, samtidig som den tekniske verdien ikke kan forsvares i mine øyne. Så hva er grunnen da? Jeg har en teori om at tilgjengelighet på lån uten egenkapital kan være med å presse priser opp, markedet er langt bredere siden man kan handle slike uten egenkapital, men da er spørsmålet om det samme gjelder andre biler og andre merker. Uansett, jeg syns disse er langt feitere enn nyere biler med masse unødvendig elektronikk, og det var vel og det store med disse når de kom, at de holdt den klassiske BMW merkevaren i hevd. Men dette er min teori. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Skulebollen said:

Prisene på m biler i f-serien er jo helt sinnsyke. M2 er den værste, koster jo nesten eksakt det samme som ny. Hinsides overprisede biler i mine øyne

Haha, det måtte jo bare gå sånn etter at du delte det trikset ditt her på bimmers om å kjøpe nyere M-biler og alltid legge de ut til salgs for mer enn du selv ga ett år tidligere 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo en interessant beskrivelse på en 318i...

"Her har du nå muligheten til å eie en noe sjelden og fornuftig BMW,, som byr på alle de gode sidene til det tyske merket men til en fortsatt fornuftig pris."
Og lenger nede står det 
"Merk deg at det finnes noen kosmetiske merker på bilen, men hvor det meste er på fremfangeren. Ingen fare for rust, men ikke det peneste. Forsøkt flekklakkert med noe dårlig utførelse, samt subbet litt oppunder. Se bilder. "

Er den sjelden fordi den er blitt forsøkt lakkert med dårlig utførelse? 


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=344700736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/345328204

364 bilder i en annonse for en E87 116d! Sjelden N47 blir omtalt så bra som i denne annonsen 🙂

"Sjelden nesten strøken BMW 1-serie 116D LE Man 2.0l LCI Inline-4 Turbocharged, DUAL VANOS Turbo intercooler DOHC Advantage Package Getrag Sport Tiptronic automatgir EfficientDynamics til salgs! En meget spesiell N47D20 LCI-motor, best i test hos Broom Bilguiden, TV2 Broom, og denne varianten har vunnet flere priser i hele verden, inkludert BMW 2010 Car of the Year. Originalt 90HK, med kun en rolig Stage 1-optimalisering, vil bilen oppnå 180HK! (les videre)

En sjelden 1-serie med en spesiell motor i bruk frem til 2017. Girkassen fra 2010 brukes fortsatt i mange biler i dag!"

Pålitelighet: N47-motorens robusthet og pålitelighet er essensielle kvaliteter for eiere av dyrere BMW-modeller, som forventer en problemfri eierskapserfaring over tid." 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, laffe said:

364 bilder i en annonse for en E87 116d! Sjelden N47 blir omtalt så bra som i denne annonsen 🙂

Det er nok fordi akkurat denne har både dobbel vanos og valvetronic, så det er en ganske spesiell og unik N47!

Også har den en meget sjelden versjon av Tiptronic, som må tippes ganske mye for å få byttet gir:

Spoiler

image.thumb.png.4b301fb5dfc980554e1756d04fbc91ab.png

 

Fra spøk til revolver så begynner dette med AI-genererte annonser å dra i retning av å være en real nedtur, heller enn en teknologisk berikelse. Hvis Finn som plattform tenker at forhandlere skal kunne legge ut AI-generert makkverk på denne måten så kommer nedturen fort, særlig når det allerede er snakk om at andre aktører vil prøve seg i markedet. Problemet er ikke bare det at AI enkelte ganger liker å fremheve ting som om året var 1924 og at vindusheis av typen "sveiv" er en banebrytende teknologisk nyvinning som lar deg åpne sidevinduet i en bil, men heller det at opplistet informasjon om bilens utstyrspakke overhode ikke stemmer overens med det som faktisk sitter på salgsobjektet. Kombinert med absurde mengder av irrelevante bilder og tekst blir det helt umulig å navigere fram til info som kunne være av verdi, samtidig som man blir usikker på om det overhodet er noe i teksten som man faktisk kan stole på. Jeg får umiddelbare vibes til da jeg kjøpte en telefon på "klikk og hent" hos Power for 2 år siden der jeg ved henting av forhåndsbetalt vare måtte takke nei til trygghetsavtale, support, abonnement, tilbehør, strømavtale og Santander-kreditt. Jeg skulle bar hente en liten eske, ikke oppleve at Slim Shady light i kassa kjører en rap-maraton med å påprakke meg en hel haug av elendige varer og tjenester som jeg ikke er interessert i. Der kjøper ikke jeg min neste mobil for å si det sånn. Akkurat sånn føles det å åpne disse annonsene her. Kanskje har forhandleren noe du kunne ha tenkt deg, men når det som faktisk er verdt å vite om bilen drukner hardere i dritt enn Island gjør i lava så velger man pent å stå over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Konghelle hadde en Macao-blå cab inne for et par år siden. 
Tror ikke det står kjøpere i kø for en sånn bil til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...