Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

@Fredrik 90 Jeg synes bilen er veldig spesiell, fantastisk pen eldre 5-serie med manuell kasse og hyggelig motor. Men er enig at prisen er alt for høy og finner det selv rart at servicehefte mangler, men tilstanden på bilen samsvarer jo med at den er tatt godt vare på og har lav km. M3’n min med 180.000km ser man fort er gått den distansen, i motorrommet feks ser man slitasje av reprasjoner og lignende. E34’n her ser jo helt strøken ut i alle kanter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Fredrik.

Det er veldig spesielt at man har "mistet" serviceheftet på en slik bil nettopp fordi den er i såpass bra stand med lav km og få eiere.  BMWer i slik alder/tilstand pleier sjelden å ha hatt mer enn 4-5 eiere, og historikk er jo ekstra viktig/hele poenget på en slik bil.  Personlig er jeg ikke så nøye på slitasje og km-stand så lenge bilen og selger fremstår som ærlige.  men hvis den mangler BÅDE servicehefte og kvitteringer på vedlikehold, da er det vel en bil til 90-115k? 

Edit: @Snagg30 Min Z3 ser også sabla bra ut de fleste steder, men det skyldes jo at den har fått en del ny lakk og fiks opp gjennom årene.  Den ser jo bra ut og er sikkert bra, men det er greit å være litt kynisk da det kryr av gamle nedkjørte BMWer som har blitt skrudd tilbake og fått ny lakk.  Og når man mangler alt av dokumentasjon for å følge bilens reise siden den ble solgt ny i Tyskland/import til Spania, så blir det jo litt bingolotto. 200k er for mye for en bil som kan være plukk & mix. 

Men igjen, skal man ha en annen avusblå E34 må man nesten finne en E34 M5 3.8 til 350-400k. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

serviceheftet på den spania e34 525i jeg kjøpte gikk fra 1991 til 2001. Etter dette så har jeg historikk på at bilen var inne på noe form for eu kontroll ish hvert år? Hvert fall slik jeg tydet det som lå vedlagt. Dog så ser jeg ikke like mye på historikk, man får en følelse hvordan bilen er vedlikeholdt. Selger virket også ærlig. e46en jeg kjøpte i 2015 sjekka jeg vel ikke servicehefte på, men når man finner en rustfri 13 år gammel BMW i Norge som har stått hos Pettersen autoimport blant annet og selger jobbet i militæret så virket hele prosessen der ærlig også. 

Jeg har kjørt på bra med km på den jeg kjøpte i slutten av mars. Den har bruksslitasjen som gjør at man ikke er redd for å bruke den på veien. Om bilen har gått 233k km eller 237k km etter året er endt for min del tenker jeg ikke over i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Marius2002 skrev:

Istedenfor å plage meg så kan du dra å hente denne (og så kan forøvrig du hente meg)…

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=303086384
 

IMG_3933.thumb.jpeg.614bc8e8a97020302efad4d650eeabb7.jpeg

Der har vi en godbit man aldri skulle solgt.. Jeg kjøpte den for 180k for ganske eksakt 10 år siden.. Da med en km.stand på rundt 115 om jeg husker riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående e34 så har han jo satt prisen ned noe og var rundt 250 elns den stod i ?

Det er alt for mye da og jeg mener den er for høyt priset nå og .

For det første en bil med lite utstyr og detaljer som blinklysene på sidene er irritasjonsmoment for meg .

Denne har jo vært for salg før og ,og ble kommentert her .

Han skriver jo at han ikke stresser med å selge her og godt er det .

For en e34 kjenner generelt så får han ikke det han priser den til .

Edit gjør han det så så bør jo vi e34 eiere prise herren isåfall.

Jeg drar standardklisjeen her ,markedet bestemmer hvor mye han skal få for denne bilen om han vil bli kvitt den .

Fin ?Ja selvsagt men ikke 200+ fin .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å kjøpe den blå E34’n. Jeg bet meg merke i at heftelset ved kjøp var på 240.000kr og spurte han direkte om bilen var prissatt utifra restlånet, og jeg fikk vell ikke et direkte ja «er ikke sikker på hva som gjenstår men det kan stemme» så jeg tipper at jeg egentlig traff der. Blir feil å prissette utifra restlån, men skjønner hvorfor han gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Jeg kommer ikke til å kjøpe den blå E34’n. Jeg bet meg merke i at heftelset ved kjøp var på 240.000kr og spurte han direkte om bilen var prissatt utifra restlånet, og jeg fikk vell ikke et direkte ja «er ikke sikker på hva som gjenstår men det kan stemme» så jeg tipper at jeg egentlig traff der. Blir feil å prissette utifra restlån, men skjønner hvorfor han gjør det. 

Og skal du ha en sånn bil ,så se deg ikke blind på km stand .

Altså du kan være svineheldig å finne flotte eksemplarer med masse koslig utstyr til en langt mer fair pris enn denne Snagg 😊.

Det er ikke lett men det finnes en vei .

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...