Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

6 hours ago, humpfy said:

Det var jeg som snappa opp denne. Ikke sen i vendingen når jeg har klaget på dårlig utvalg av G31. 
 

Flott bil med én eier, tjukk perm med kvitteringer og fint utstyrt. Litt lang km, men med én eier så er det ok.

«Reddet» meg med nød å neppe fra en X5 45e. Prisen var for god…

Gratulerer med lekker G31! Håper du lager tråd og oppdaterer oss på livet med den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Snagg30 skrev:

Nå må det jo snart skje noe med prisene på F80/82 når en slik utstyrt G80 går under millionen 

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=363254613

jeg er redd for at de står seg i pris likevel, eneste tekniske fremskrittet på g80 er vell xdrive om du på død å liv vil ha det. ellers er den jo plaget av mye unyttig dilldall og mer tilpasset for å redde jordkloden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er sjelden kost i Norge :) 

Bruktbil til salgs: Volkswagen Touareg - 2005 - Svart - 450 Hk - SUV/Offroad | FINN.no

Men herregud for en idiotisk annonsetekst fra forhandleren. Det avsnittet der de fabler om at du skal kappkjøre med naboen i Cayenne osv osv....kleint og uprofesjonelt

" Hvis naboen har Porsche Cayenne Turbo vil du kunne følge henne hakk i hæl med din Touareg W12. Den inntil nylig sprekeste Cayenne gjør 0-100 på 5,6 sekunder (Bullshit!! Red amn), tre tideler raskere enn Touaregen men med Turboer hvor du ikke får samme lyd osv. Cayenne Turbo stiller med like mange hestekrefter som Touareg, men har 20 Nm ekstra i maksimalt dreiemoment fra den 4,5-liters V8-motoren med turbo"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutes ago, Fredrik 90 said:

Dette er sjelden kost i Norge :) 

Bruktbil til salgs: Volkswagen Touareg - 2005 - Svart - 450 Hk - SUV/Offroad | FINN.no

Men herregud for en idiotisk annonsetekst fra forhandleren. Det avsnittet der de fabler om at du skal kappkjøre med naboen i Cayenne osv osv....kleint og uprofesjonelt

" Hvis naboen har Porsche Cayenne Turbo vil du kunne følge henne hakk i hæl med din Touareg W12. Den inntil nylig sprekeste Cayenne gjør 0-100 på 5,6 sekunder (Bullshit!! Red amn), tre tideler raskere enn Touaregen men med Turboer hvor du ikke får samme lyd osv. Cayenne Turbo stiller med like mange hestekrefter som Touareg, men har 20 Nm ekstra i maksimalt dreiemoment fra den 4,5-liters V8-motoren med turbo"

Skriver mer om andre biler enn bilen selv ...

"Med en ny bensinmotor som sørger for at den kun har selskap av Porsche og den meget spesielle Mercedes-Benz G55 AMG blant SUVer som ligger på femtallet i akselerasjonsøvelsen, er Touareg blant de råeste SUVene i klassen." 

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, mr.pingu skrev:

Skriver mer om andre biler enn bilen selv ...

"Med en ny bensinmotor som sørger for at den kun har selskap av Porsche og den meget spesielle Mercedes-Benz G55 AMG blant SUVer som ligger på femtallet i akselerasjonsøvelsen, er Touareg blant de råeste SUVene i klassen." 

Ja det er helt tåpelig, veldig opptatt av andre biler og akselerasjons tider. Jeg tror de som er i markedet for en Touareg W12 gir en god bolle i hva andre biler greier og har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Fredrik 90 said:

Dette er sjelden kost i Norge :) 

Bruktbil til salgs: Volkswagen Touareg - 2005 - Svart - 450 Hk - SUV/Offroad | FINN.no

Men herregud for en idiotisk annonsetekst fra forhandleren. Det avsnittet der de fabler om at du skal kappkjøre med naboen i Cayenne osv osv....kleint og uprofesjonelt

" Hvis naboen har Porsche Cayenne Turbo vil du kunne følge henne hakk i hæl med din Touareg W12. Den inntil nylig sprekeste Cayenne gjør 0-100 på 5,6 sekunder (Bullshit!! Red amn), tre tideler raskere enn Touaregen men med Turboer hvor du ikke får samme lyd osv. Cayenne Turbo stiller med like mange hestekrefter som Touareg, men har 20 Nm ekstra i maksimalt dreiemoment fra den 4,5-liters V8-motoren med turbo"

Jeg blir stadig forbauset over hvor mange uprofesjonelle aktører det er i bilbransjen, både i forhold til annonsering og salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, BrokeBoi skrev:

Jeg blir stadig forbauset over hvor mange uprofesjonelle aktører det er i bilbransjen, både i forhold til annonsering og salg.

Jeg også, det burde helt klart vært ryddet kraftig opp i denne bransjen. Skulle tro stadig bedre rettigheter for kjøpere skulle få mange til å skjerpe seg men slik ser det ikke ut. Det stilles liksom ikke noe krav til å starte opp bruktbil sjappe, hvem som helst kan liksom bare begynne med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det hele tanken med markedskrefter og kapitalismen at hvis sjappen er for dårlig så forsvinner den av seg selv? Hva skal ryddes opp? En EU-godkjent bil skal ikke være trafikkfarlig, så en selger som har skrevet hele annonseteksten sin med chat GPT og tatt bilder gjennom en plastpose tilfører da ikke noe som skal kreve regulering? Så lenge folk betaler skatt så bør det vel være greit? Ikke ulovlig å drive dårlig butikk.

Reklamasjon på 5 år blir fort forvekslet med nybilgaranti av en del kjøpere, dessuten varierer det mye når man skal prate om hva som er "forventet" på en bil. Egentlig ikke forhandlere som er problemet her, men at slike tvister tar årevis å løse gjennom nemnda eller rettssystemet. Hadde det vært raskere behandling og vedtak så ville man nok sluppet unna en del av useriøsiteten fra forhandlersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...