Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Fikk man i det hele tatt ett alcantara alternativ på G05 X5? Jeg har heller aldri sett det.

Ifølge https://www.bmw.com/content/dam/bmw/marketAU/bmw_com/all-models/specification_guide_2021/August/BMW_X5_Specification_Guide-G05.pdf

Så fikk man ikke alcantara på G05 X5. IMG_4802.thumb.jpeg.6e078f1bb9de736d43daacfc8d704b13.jpegIMG_4801.thumb.jpeg.4db6e58360f6ab709c61cf9692ac9b51.jpegIMG_4800.thumb.jpeg.100292a2a6d20c4ae88fb1938ed247d8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Snagg30 skrev:

Noen som har prøvd disse? Er diesel hybrid en uting siden kun et merke kjører denne løsningen? Må jo vær genialt med tanke på forbruket ved lang turer IMG_7570.thumb.jpeg.46eeb237496988210236d1a5fdf4a376.jpeg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=366936080

Jeg har kjørt en god del mil i en, dog en coupe.

Sammenliknet med min e-tron så var der mer hjulstøy, som nok kom av 335 dekk vs 265. Den virker litt slapp, men holder sånn egentlig til vanlig bruk. I forhold til f11 3.0d jeg hadde så vil jeg si omtrent samme fartsopplevelse/følelse. Brabus leverer trimming også med garanti som øker effekt på diesel og el-motor btw. Forbruket er kjempe bra, spesielt hvis du gidder å lade. Multimedia delen med hud var helt rå på den jeg kjørte. Spesielt med Argumemtet reality navi i HUD. Så alt i alt en veldig positiv opplevelse jeg godt kunne ha byttet e-tronen til.

Hvordan det er med diesel og hybrid i lengden skal jeg ikke uttale meg noe om, men audi q7 med hybrid har jo solgt ganske godt i norge og har ikke hørt veldig mye om massive problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, flobben skrev:

Jeg har kjørt en god del mil i en, dog en coupe.

Sammenliknet med min e-tron så var der mer hjulstøy, som nok kom av 335 dekk vs 265. Den virker litt slapp, men holder sånn egentlig til vanlig bruk. I forhold til f11 3.0d jeg hadde så vil jeg si omtrent samme fartsopplevelse/følelse. Brabus leverer trimming også med garanti som øker effekt på diesel og el-motor btw. Forbruket er kjempe bra, spesielt hvis du gidder å lade. Multimedia delen med hud var helt rå på den jeg kjørte. Spesielt med Argumemtet reality navi i HUD. Så alt i alt en veldig positiv opplevelse jeg godt kunne ha byttet e-tronen til.

Hvordan det er med diesel og hybrid i lengden skal jeg ikke uttale meg noe om, men audi q7 med hybrid har jo solgt ganske godt i norge og har ikke hørt veldig mye om massive problemer.

Det som er bra med q7 hybrid er at dem fremdeles har bra ork med lavft forbruk etter at batteriet er tomt. 0,6-0,8 påstår de som kjøre rundt dem selv. 
v6 tdi har jo fungert bra i suv før , og med el hjelp går de vell helt ok også. 
sq7 er vell bare mild hybrid så den kan vell ikke kjøres som ren el. Men grom sak med V8 tdi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Peak skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=368658044&WT.synd_type=contact-advertiser

Gikk én uke før bilen kom ut igjen med store felger, leppe og sorte nyrer. En stor degradering til omtrent samme pris?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=372640946

På første annonsen en lekker og smakfull bil, helt perfekt i mine øyne. På neste annonse en stor skuffelse, ikke bare har bilen blitt degradert men den ser også billigere ut. Hvorfor….HVORFOR??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå kan den ikke kjøpes fordi man må bytte hjul og nyrer, og demontere en frontleppe 🤔? Antar originaldeler følger med, så fryktelig mange minutter er det vel ikke og gjøre bilen fra "en stor skuffelse" til en "lekker og smakfull" bil? 

Kanskje man til og med kan prute litt på og kjøpe bilen uten uoriginale deler, og la selger få disse, så sparer man seg jobb og penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2024 den 21.47, Snagg30 skrev:

Noen som har prøvd disse? Er diesel hybrid en uting siden kun et merke kjører denne løsningen? Må jo vær genialt med tanke på forbruket ved lang turer IMG_7570.thumb.jpeg.46eeb237496988210236d1a5fdf4a376.jpeg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=366936080

En kjenning av meg smalt motoren på en slik under ei forbikjøring i fjor vinter, motoren starta opp (sikkert kald) og på full gass kan man jo bare tenke seg til resultatet 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Skulebollen skrev:

Og nå kan den ikke kjøpes fordi man må bytte hjul og nyrer, og demontere en frontleppe 🤔? Antar originaldeler følger med, så fryktelig mange minutter er det vel ikke og gjøre bilen fra "en stor skuffelse" til en "lekker og smakfull" bil? 

Kanskje man til og med kan prute litt på og kjøpe bilen uten uoriginale deler, og la selger få disse, så sparer man seg jobb og penger.

Hehe, er det jeg finner litt pussig med annonsen. Legge den ut med alle disse «oppgraderingene» for så å legge den ut kun 10 000kr høyere i pris. Oppgraderingene har vel hatt en viss kostnad + annonse. 
Så han må ha fått bilen betraktelig billigere enn først annonsert for at dette skal lønne seg. Finner samtidig det rart da jeg var villig til å betale full pris.

Med mindre vedkommende har en annen F11 og flyttet over delene for å få sin original💁🏽‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mr.pingu skrev:

For den prisen hadde jeg heller kjøpt en 7er 

Får jo nesten to g11 730d for den prisen 😅 Eller en g05 x5 med 3.0 diesel. 

Når 18-19 modeller med lik km.stand nærmer seg 500k så er det hinsides og betale 350k ekstra for 2 år nyere bil 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...