Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Tja, jeg vil jo tro (og håpe) at de fleste biljournalistene kan såpass at det ikke kjører bånn drite på kald motor. Og når jeg var på f.eks. M-Town on ice med BMW så hadde alle bilene blitt varmet opp lenge før, så jeg vil tro man må være bra uheldig for å få noe med senskader fra noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

Tja, jeg vil jo tro (og håpe) at de fleste biljournalistene kan såpass at det ikke kjører bånn drite på kald motor. Og når jeg var på f.eks. M-Town on ice med BMW så hadde alle bilene blitt varmet opp lenge før, så jeg vil tro man må være bra uheldig for å få noe med senskader fra noe sånt.

Tror dette er litt 50/50, for erfaringen jeg sitter igjen med fra Audi sin winter experience er at de bilene blir virkelig skamp*lt av de som er interresert i bil 😅

Da jeg dro med jobben ble instruktørene drittlei av å påminne oss om at vi ikke behøver å ligge på turtallsperren konstant, men de skjønte til slutt at det var nytteløst. Jeg personlig har mer enn nok mekanisk sympati for biler jeg kjører, spesielt andre sine. Dog på sånne events, skal jeg være brutalt ærlig og si at noe av denne sympatien forsvinner. Her skal det nytes maks på fabrikkens bekostning. Det vet også arrangørene godt, for ingen drar på noe sånt og behandler de bilene som om de skulle kjøre til den lokale Kiwi :P

Som en sidenote, så ble det fraktet en slik RS3 til verkstedet jeg jobber med knappe 1500 km på seg fra dette driving experience greiene. Her var det rådebank deluxe... Kan være tilfeldig, men man får jo noen tanker om hvorfor slikt skjer, når det er en bil som blir brukt som et felleshøl. Dette til tross for at bilene er parkert i oppvarmet garasje og driftsvarme innen de blir slengt på isen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://auksjonen.no/auksjon/bruktbil/2002_BMW_X5_30_DIESEL_184HK_AUTOMAT_REPOBJEKT_/440349

Tenker @sveigisfår lyst på x5 igjen nå. Min gamle ligger til salgs fra en forhandler i Østfold nå. Da jeg hadde den hadde den gått rundt 330 så har ikke stått stille i 2 1/2 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Shattered skrev:

https://auksjonen.no/auksjon/bruktbil/2002_BMW_X5_30_DIESEL_184HK_AUTOMAT_REPOBJEKT_/440349

Tenker @sveigisfår lyst på x5 igjen nå. Min gamle ligger til salgs fra en forhandler i Østfold nå. Da jeg hadde den hadde den gått rundt 330 så har ikke stått stille i 2 1/2 år. 

Nei takk 😊

Aldri x5 igjen med mindre de er omtrent gratis og kan selge videre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Markus E30 skrev:

Pen, men dyr 520 med bruksforbud🤪

Er noe litt snodig der, bilen var EU godkjent i juni i år, men det ser ikke ut som den er godkjent med motoren, mulig det er der bruksforbudet har kommet inn, da er den i så fall ikke i nærheten av å være verdt 300000,-. Hadde den vært godkjent med motoren og ting virket ryddig ellers er ikke prisen så ille, om det stemmer at den er "plukket i molekyler" og bygd opp igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaandref skrev:

Er noe litt snodig der, bilen var EU godkjent i juni i år, men det ser ikke ut som den er godkjent med motoren, mulig det er der bruksforbudet har kommet inn, da er den i så fall ikke i nærheten av å være verdt 300000,-. Hadde den vært godkjent med motoren og ting virket ryddig ellers er ikke prisen så ille, om det stemmer at den er "plukket i molekyler" og bygd opp igjen. 

Den er dyrere enn en original M5 3.6 så hadde aldri handlet en ombygd til den prisen 😆 

Vognkortmerknader

#1 Typegodkjenningsmerknad

Tilhengervekt u/brems er 700 kg når bilen har abs-bremser

Står ikke noe om godkjenning nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Markus E30 skrev:

Den er dyrere enn en original M5 3.6 så hadde aldri handlet en ombygd til den prisen 😆 

Vognkortmerknader

#1 Typegodkjenningsmerknad

Tilhengervekt u/brems er 700 kg når bilen har abs-bremser

Står ikke noe om godkjenning nei..

Nei, 300 er mye, enig med deg der, men det jeg mener er at med de prisene som er, og kommer til å bli er det ikke sikkert 300 er så galt for en bil som er 100%, dersom man ikke er så nøye på om det er ombygd eller originalt, og om planen er å ha den et par år. Med forbehold om at den er totalrenovert, da mener jeg for min del at det kan forsvare seg mot en originalbil med rust og skjulte mangler. Men for den der er det heftig.  🙂
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2024 den 15.09, ///M-ini95 skrev:

Tror dette er litt 50/50, for erfaringen jeg sitter igjen med fra Audi sin winter experience er at de bilene blir virkelig skamp*lt av de som er interresert i bil 😅

Da jeg dro med jobben ble instruktørene drittlei av å påminne oss om at vi ikke behøver å ligge på turtallsperren konstant, men de skjønte til slutt at det var nytteløst. Jeg personlig har mer enn nok mekanisk sympati for biler jeg kjører, spesielt andre sine. Dog på sånne events, skal jeg være brutalt ærlig og si at noe av denne sympatien forsvinner. Her skal det nytes maks på fabrikkens bekostning. Det vet også arrangørene godt, for ingen drar på noe sånt og behandler de bilene som om de skulle kjøre til den lokale Kiwi :P

Som en sidenote, så ble det fraktet en slik RS3 til verkstedet jeg jobber med knappe 1500 km på seg fra dette driving experience greiene. Her var det rådebank deluxe... Kan være tilfeldig, men man får jo noen tanker om hvorfor slikt skjer, når det er en bil som blir brukt som et felleshøl. Dette til tross for at bilene er parkert i oppvarmet garasje og driftsvarme innen de blir slengt på isen. 

 

Ja har samme erfaring som deg her. Jeg har vært med på noen billanseringer og da har det ofte vært journalister til stede, og at bilene får smake pisk er det liten tvil om. Mest uforglemmelig var lansering av Ford Focus RS på Vålerbanen, da stilte importøren med ett lite knipe biler som ikke engang hadde gått 100 mil. De ble så svinekjørt at det stadig måtte skiftes dekk. Er jo drift mode på denne og det ble testet av samtlige. Men hvis vi tar for oss bilene til BMW Norge så er det jo ikke bare journalister som tester disse. De brukes til sånne Experience opplegg og ikke minst på sånne karavaner rundt hos forhandlerne. Så de første mila disse bilene går er nok stort sett tøffe mil og derfor er jeg automatisk skeptisk til slike biler. 

Jeg er født med store mengder mekanisk sympati, at selv biler jeg har kjørt til skroten har jeg slitt litt med å plage. Jeg tok en Saab 93 i bytte på en bil jeg solgte, ga vrakpant for den og tenkte at den skulle jeg plage dritten ut av i helgen før jeg skulle kjøre den på høggern Mandag. Joda jeg kjørte litt i Autovernet og sladda innover en skogsvei, burna med brekket på osv…men så syns jeg jo litt synd på den her Saaben også. De har jo liksom slutta å lage dem å greier, for hver Saab som vrakes så kommer det jo ikke ut en ny sånn som med andre biler. Denne har liksom noen polert og stelt med en gang, tatt servicer på og brydd seg om. Så jeg endte bare opp med å cruise rundt for å bruke opp bensinen. Satte den til og med i garasjen siste natta for at den skulle ha en siste kveld i litt trivelige omgivelser 😂 Jeg er snål…🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...