Werther Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Det eneste jeg vet om Porsche Taycan er at det er ikke en bil for entusiaster. De to jeg kjenner som kjører slike kom fra V70 og Mondeo, og er ikke interessert i bil og bilkjøring. Har kjørt 30 000 km med 911en, og ikke en eneste gang har en Taycan-sjåfør hilst på meg. Ikke en gang! Og det sier litt mtp hvor mange det går på veiene her på Østlandet. Selv folk i Cayenne, Panamera og Audi E-tron har hilst, så det sier noe om de som kjører Taycan. Men sikkert kjekke bruksbiler.
Skulebollen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) V70 og Mondeo har jo som regel dieselmotor, ofte med manuell gir! Så disse var nok tidligere bilentusiaster, men mistet all entusiasme når dem kjøpte Porsche Jeg hilser ikke på 911 eiere som ikke kjører GT2/3. Da jeg velger og se ned på vanlige 911eiere, blir liksom ikke skjikkelig entusiast uten at bilen er hardcore. Uansett, er jo en kjent sak at Porsche eiere ikke hilser på 4 dørs Porscher. Jeg hilser selvsagt aldri først, og jeg blir Aldri hilst på i min Taycan når jeg møter en miljøfiendtlig klyse i sin fossile 911 💁 Endret 6 timer siden av Skulebollen teerex, Saltkjelen, papertiger og 2 andre reagerte på dette 1 4
Werther Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 6 minutes ago, Skulebollen said: Jeg hilser ikke på 911 eiere som ikke kjører GT2/3. Da jeg velger og se ned på vanlige 911eiere, blir liksom ikke skjikkelig entusiast uten at bilen er hardcore. Tøffe ord fra en som hadde en 911 som sto mye stille pga motorhavari.... Fredrik 90 og Skulebollen reagerte på dette 1 1
Peak Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Det er vel ikke til å stikke under en stol at det primært er en poseringsbil for majoriteten. Folk fikk Porsche for godt under millionen på et tidspunkt. Men som nevnt skal jeg ikke stikke alle under en kam, for dersom jeg må over på Elbil igjen er vel Taycan den som stiller sterkest fra en bilinteressert synspunkt, hva gjelder understell og materialkvalitet. Det samme gjaldt vel for Tesla i startfasen for ca. 10-15 år siden og noen henger fremdeles igjen der å tenker at Tesla er premium kvalitet og at det betyr mye hva naboene ser dem kjøre rundt i. Flere lite bilinteresserte venner av meg tror nettopp det at, kjører du Tesla har du penger. Hvordan det fremdeles er mulig er veldig underlig spør du meg. Endret 6 timer siden av Peak Skulebollen reagerte på dette 1
Skulebollen Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) 8 minutter siden, Werther skrev: Tøffe ord fra en som hadde en 911 som sto mye stille pga motorhavari.... Den sto stille i 3 uker grunnet motorhavari🤔 kjørte den over 30.000km🤔 1200km bare på Nurburgring, Hadde vel kanskje 20-30 ish banedager med den? Edit: Beklager! Ikke mer OT fra meg. Endret 6 timer siden av Skulebollen Werther reagerte på dette 1
Werther Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 2 minutes ago, Skulebollen said: Den sto stille i 3 uker grunnet motorhavari🤔 kjørte den over 30.000km🤔 1200km bare på Nurburgring, Hadde vel kanskje 20-30 ish banedager med den? Skulebollen reagerte på dette 1
laffe Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 time siden, Peak skrev: Samtidig er det nærmest helt nødvendig å kjøre med (adaptiv)cruise control til en hver tid ettersom bilen kun har "ett" gear og hvert minste utslag på pedalen gir en stor fartsendring / regenerering i motsetning til en bil med stempelmotor og flere gir hvor mer pedal kan gi utslag i kraftigere moment i høyt gir og lav fart men ikke nødvendigvis en enorm endring i hastighet. Med andre ord føles pedalen i en elektrisk bil veldig enkel, sensitiv og noe nervøs etter min mening. Det der er kanskje det som plager meg mest med elbil, liker egentlig best å kjøre uten cruisecontrol, men på elbil føler jeg at det veldig vanskelig å havne i flyten på farten, enten akselererer man eller så bremser man litt. Der treffer man litt lettere på en vanlig bil der man til en viss grad har mer følelse med turtall og en ikke like flat momentkurve. Kanskje "falske" girskift og momentkurver slik som Ioniq 5N har kan bøte på dette i fremtidens elbiler. Marius2002 reagerte på dette 1
GtiGtr Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 14 minutter siden, LP760 skrev: Da tar jeg kvelden! Ser ikkje bilde, men ser på "oppskriften" at det sikkert er morsomt 😛
Fredrik 90 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 time siden, Werther skrev: Det eneste jeg vet om Porsche Taycan er at det er ikke en bil for entusiaster. De to jeg kjenner som kjører slike kom fra V70 og Mondeo, og er ikke interessert i bil og bilkjøring. Haha, du aner ikke hvor nærme du er å treffe spikeren her…eller om det bare er tilfeldig. Jeg kjenner to som har Taycan, den ene en kollega og den andre en god bekjent. Min kollega kjøpte ny Taycan 4S…og fra før kjørte han Ford Kuga. Min bekjente kjøpte Taycan, den der litt høye statsjonsvogn greia og han kom fra….Ford Mondeo. Han hadde hatt 7 stk Mondeo over en periode på 20 år før han kjøpte Porsche stasjonsvogn. 1 time siden, Peak skrev: Men som nevnt skal jeg ikke stikke alle under en kam, for dersom jeg må over på Elbil igjen er vel Taycan den som stiller sterkest fra en bilinteressert synspunkt, hva gjelder understell og materialkvalitet. Der er du inne på ett godt poeng som jeg også har tenkt på. Hvis det var slik at det skulle bli forbudt med fossile biler, så er det bra at det finnes elbiler som Taycan og i4 M50. For ikke å snakke om min favoritt elbil som er F150 Lightning, den minst elbil aktige elbilen som finnes. Eneste elbil jeg faktisk hadde valgt foran fossilvarianten, og jeg har kjørt begge to. 3,5 V6 Ecoboost er ikke mye å skrive hjem om på noen som helst måte. Men ellers så er en Panamera hundre ganger mer bil enn en Taycan, og en hver nyere seks eller åttesylindret BMW trumfer i4 M50 any day. Utenfor Norge så må man jo være lobotomert for å velge en i4 M50 fremfor en M440i når den koster det samme, men i Norge er det stikk motsatt 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå