Fredrik 90 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 1 time siden, Ingvaldsen skrev: Arti å se på eieroppltsninger på f01 760, 2 stk får du ikke info på som staten sikkert eier 2 har ukjent eier i 2 år før bmw fornebu har tatt over bilen å avregistrert den, sikkert vraka/destruert? og 1 har ukjent eier i 2 år men ble solgt på det offentlige markedet etter bmw. mulig en av disse er Cappelen sin bil ? Det jeg synes er merkelig og direkte vondt er at BMW skal ha tilbake disse bilene for å destruere dem. Jeg skjønner at det er teknologi i disse bilene man ønsker å holde hemmelig, men ærlig talt…hvis noen vil avdekke dette så får de sikkert tak i tilsvarene bil andre steder. Jeg nekter å tro at BMW har såpass kontroll at ingen av disse har havnet på bruktmarkedet. Veldig merkelig at i dag med så stort fokus på bærekraft at fult brukbare biler, de fleste sikkert med svært beskjeden kjørelengde skal skrotes. Særlig når det er snakk om biler som mest sannsynlig kommer til å ha ett veldig langt livsløp, er liksom ingen som bruker opp en 760i og kjører den til høggern når den er 18 år gammel. Særlig herfra og fremover så tror jeg dette kommer til å bli ansett som klassikere og etterhvert veteranbiler, dette konseptet med V12 i en stor sedan er jo noe som er ytterst spesielt i dag.
Lars89 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden E28 med S50 for drøyt 300k. Må jo være god deal? Ble fort solgt ihvertfall https://www.finn.no/416922403 sveigis reagerte på dette 1
Rune-K Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 54 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Det jeg synes er merkelig og direkte vondt er at BMW skal ha tilbake disse bilene for å destruere dem. Jeg skjønner at det er teknologi i disse bilene man ønsker å holde hemmelig, men ærlig talt…hvis noen vil avdekke dette så får de sikkert tak i tilsvarene bil andre steder. Jeg nekter å tro at BMW har såpass kontroll at ingen av disse har havnet på bruktmarkedet. Veldig merkelig at i dag med så stort fokus på bærekraft at fult brukbare biler, de fleste sikkert med svært beskjeden kjørelengde skal skrotes. Særlig når det er snakk om biler som mest sannsynlig kommer til å ha ett veldig langt livsløp, er liksom ingen som bruker opp en 760i og kjører den til høggern når den er 18 år gammel. Særlig herfra og fremover så tror jeg dette kommer til å bli ansett som klassikere og etterhvert veteranbiler, dette konseptet med V12 i en stor sedan er jo noe som er ytterst spesielt i dag. Er du sikker på at de blir destruert? Jeg mener jeg leste en artikkel for noen år siden at disse bilene blir sendt tilbake til BMW også blir de "nullstilt" før de blir solgt. Jeg er langt fra sikker men skulle tro at markedet for brukte pansrede biler er ganske stort så vil tro at BMW heller vil ha litt kontroll på hva disse bilene blir brukt til.
Gabz Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 9 minutter siden, Lars89 skrev: E28 med S50 for drøyt 300k. Sikla fælt på denne. Litt enkel opprydning og kanskje en annen stance, så er dette en 10/10 sommerbil i min bok.
Saltkjelen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Jeg tror heller ikke de pansrede bilene blir destruert, da det ofte ligger pansrede BMWer til salgs på Mobile. Har sett et titalls X5er, E38er, E65/E66, F03 og G11/G12 som har vært pansrede på bruktmarkedet.
Fredrik 90 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) 7 minutter siden, Saltkjelen skrev: Jeg tror heller ikke de pansrede bilene blir destruert, da det ofte ligger pansrede BMWer til salgs på Mobile. Har sett et titalls X5er, E38er, E65/E66, F03 og G11/G12 som har vært pansrede på bruktmarkedet. Da er det sikkert som @Rune-K sier at BMW tar dem tilbake og "nullstiller" dem. Jeg mente jeg hadde lest en vei at BMW skulle ha tilbake bilene fordi de ikke ønsket at det skulle bli kjent hvordan de pansrede bilene er bygget. Det ville jo gitt folk med uærlige hensikter ett fortrinn å vite hvordan bilene er bygget. Men jeg kan ha (og håper) misforstått 😀 Forøvrig litt ergerlig at de ikke kommer ut på bruktmarkedet her i Norge, ettersom det er snakk om en håndfull biler med norsk servicehistorikk. Endret 9 timer siden av Fredrik 90
sveigis Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 26 minutter siden, Lars89 skrev: E28 med S50 for drøyt 300k. Må jo være god deal? Ble fort solgt ihvertfall https://www.finn.no/416922403 Bilens opprinnelse altså før ombygning med den motoren ,så gikk den her i Arendal . En god venn av meg som bygde denne . Egentlig en 528 med Porsche farge . Så havnet den i Haugesund ,ble satt på luft og motor der . Fin bil 😊
Ingvaldsen Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden 31 minutter siden, Rune-K skrev: Er du sikker på at de blir destruert? Jeg mener jeg leste en artikkel for noen år siden at disse bilene blir sendt tilbake til BMW også blir de "nullstilt" før de blir solgt. Jeg er langt fra sikker men skulle tro at markedet for brukte pansrede biler er ganske stort så vil tro at BMW heller vil ha litt kontroll på hva disse bilene blir brukt til. står kun avregistrert, og begge ble overtatt av bmw fornebu i 2015. mulig det er pansret utgave, de kan vell ikke selges i norge så mulig eksportert eller brukt i øvelse ? har ikke sjekket vin iforhold til pansring da ingen vin decodere fungerer for meg idag, men her er vin om noen vil sjekke WBALK41040B974689
Saltkjelen Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 1 time siden, Ingvaldsen skrev: WBALK41040B974689 Dette er en F03 (pansret). Ingvaldsen reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå