Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Markedet som bestemmer, så det gjenstår å se hva de blir solgt for.
Flotte original-biler med lav km. alle tre, god BMW historie.
Det som trykkes ut fra München i dag gjør bare at prisen på tidligere generasjoner stiger ytterligere i hurtig tempo.

Dersom vi skal diskutere temaet "overpriset" tror jeg vi skal se nærmere på 525d, 530d R6 fra 2011 med over 250 000km. Kun ett eksempel av en lang rekke.
https://www.finn.no/mobility/item/413250759

Skrevet (endret)
På 27.7.2025 den 15.35, Werther skrev:

Litt drøye serviceintervaller på den der.  Gått henholdsvis 36000km og 27000km mellom et par av servicene.  Nesten 6 år siden sist service.  Skinnsetene ser også litt slitne ut?   Får ikke inntrykket av at eier har vært veldig på ballen mtp vedlikehold.  

Synes også det er litt sløvt/kynisk av selger å ikke ta service før salg når han vil ha over 170k for den. 

Siste stempel i serviceheftet er for snart 10 år siden.

Riktignok bare kjørt 18.000 km siden da, men håper jo at noe service er utført innimellom.... :shock:

Men kun kjørt 3.000 km siden 2018, det var sannelig ikke mye. Kanskje stått på utstilling hos Bruktbil.no i alle disse årene ☺️

Endret av teerex
Skrevet
13 timer siden, Peak skrev:

Flotte biler. Stive priser, men slik har jo markedet blitt. Jeg angrer veldig på salg av e46 m3’n, og har lyst på en slik igjen, iallefall nå som jeg faktisk har råd til og eie en. Men har og lyst på mtech 2 e30, den 320is’n var jo tøff. Men igjen får man en e46 m3 for samme pris som er mye mer bil for pengene, e30’n vinner kun på utseendet der.

noen fornuftige innspill? Om rett bil dukker opp blir nok begge 7erne solgt til fordel for ny bil😬

Skrevet
47 minutter siden, ehaugsnes skrev:

Flotte biler. Stive priser, men slik har jo markedet blitt. Jeg angrer veldig på salg av e46 m3’n, og har lyst på en slik igjen, iallefall nå som jeg faktisk har råd til og eie en. Men har og lyst på mtech 2 e30, den 320is’n var jo tøff. Men igjen får man en e46 m3 for samme pris som er mye mer bil for pengene, e30’n vinner kun på utseendet der.

noen fornuftige innspill? Om rett bil dukker opp blir nok begge 7erne solgt til fordel for ny bil😬

Tenker likt som deg.

Har et fond med navn Z.. men E46 er mye bil for pengene.

E46 M3 er vel på mange måter peak M fra den gyldne generasjonen, så prisene på fine eksemplarer vil nok holde seg bra.

Skrevet

E46 M3 er helt klart en kommende klassiker ettersom den klassifiseres som den aller beste M3 produsert.
På en annen side ble det produsert svært mange kontra f.eks. E30 M3 som gjør bilen mindre sjelden enn sistnevnte. Spesialutgaver derimot, som CS og CSL vil derfor være langt mer ettertraktet, noe som har vist seg i senere tid. Alternativt kan en original e46 M3 med lav. km og en noe unik men appellerende farge være et svært godt kjøp nå.

320IS er derimot virkelig en sjelden perle ettersom den kun ble produsert for Portugal og Italia pga. motorvolum restriksjoner. Men igjen disse skiller seg fint lite ut utseendemessig fra den langt mer produserte e30 325i M-tech II og dermed skal du være noe kunnskapsrik innenfor BMW for å faktisk vite forskjellen, dette minimerer kjøpegruppen og etterspørselen, dermed også potensialet for ellevill prisvekst, men rent teknisk burde disse hatt en langt høyere markedsverdi, rett og slett pga. fåtallet produsert. -Det kan derimot skje når den "klassiske" E30 M3'en blir for dyr for majoriteten av markedet.

E30 M3 ser jeg ingen ende på prisveksten, ordet "M3" i seg selv står svært godt hos de aller fleste menn og dette var første generasjon, DTM historie, klassisk BMW design, relativt få produsert, tøff styling uten å bli vulgært og kjørte enormt bra for sin tid. Selvom den ikke ble levert med den typiske rekke 6'eren og har litt å gå på hva gjelder kjøreferdigheter etter dagens standard, har denne bilen steget såpass mye primært pga. historisk verdi og utseende.

Skrevet
55 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Nå kommer dere sikkert til å le men jeg har en Guilty pleasure for disse.. Skulle helst vært mørk blå metallic med lysegrått interiør da.

Bruktbil til salgs: Ford Mondeo - 2003 - Grå - 226 hk - Stasjonsvogn | FINN.no

Vi har alle vårt… jeg synes disse er sjarmerende, men er i tvil om jeg faktisk ville hatt en «fix it again Tony» 😁https://www.finn.no/mobility/item/417162831

image.thumb.jpeg.32a7fe91f5e83523c4bc38a0aaa61fd9.jpeg

Skrevet
1 hour ago, Fredrik 90 said:

Nå kommer dere sikkert til å le men jeg har en Guilty pleasure for disse.. Skulle helst vært mørk blå metallic med lysegrått interiør da.

Ingenting å le av dette. Kjøremessig er vel Mondeo fra denne tiden på høyde med mye dyrere biler. Jeg på min side har en greie for diverse japsebiler, bl.a. Galant (som jeg hadde som min første bil) - spesielt VR4 med 4x4 og 4WS og 3L V6 twinturbo hentet fra 3000GT. Ser de dukker opp på Finn iblant, import fra Japan. «Umulig» å registrere her da. 

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Hvorfor skulle man le her ?

Er jo kjempegøy med sånne biler og fra en tid da andre merker og hadde litt å by på i utvalget sitt.

Knalltøff og hadde lett hatt en sånn selv 😊😊

Skrevet (endret)
På 29.7.2025 den 11.56, Peak skrev:

320IS er derimot virkelig en sjelden perle ettersom den kun ble produsert for Portugal og Italia pga. motorvolum restriksjoner. Men igjen disse skiller seg fint lite ut utseendemessig fra den langt mer produserte e30 325i M-tech II og dermed skal du være noe kunnskapsrik innenfor BMW for å faktisk vite forskjellen, dette minimerer kjøpegruppen og etterspørselen, dermed også potensialet for ellevill prisvekst, men rent teknisk burde disse hatt en langt høyere markedsverdi, rett og slett pga. fåtallet produsert. -Det kan derimot skje når den "klassiske" E30 M3'en blir for dyr for majoriteten av markedet.

E30 M3 ser jeg ingen ende på prisveksten, ordet "M3" i seg selv står svært godt hos de aller fleste menn og dette var første generasjon, DTM historie, klassisk BMW design, relativt få produsert, tøff styling uten å bli vulgært og kjørte enormt bra for sin tid. Selvom den ikke ble levert med den typiske rekke 6'eren og har litt å gå på hva gjelder kjøreferdigheter etter dagens standard, har denne bilen steget såpass mye primært pga. historisk verdi og utseende.

Og der var den solgt gitt!  Kan ikkje ha vært så veldig overprisa når den blir solgt "på dagen" :) 
Skulle ønske det var eg som kjøpte den, flott bil! 

Bruktbil til salgs: BMW 3-serie - 1990 - Svart - 192 hk - Coupe | FINN.no

Endret av GtiGtr
Skrevet
15 minutter siden, GtiGtr skrev:

Og der var den solgt gitt!  Kan ikkje ha vært så veldig overprisa når den blir solgt "på dagen" :) 
Skulle ønske det var eg som kjøpte den, flott bil! 

Bruktbil til salgs: BMW 3-serie - 1990 - Svart - 192 hk - Coupe | FINN.no

Det har du nok helt rett i, betviler at den ble solgt for noe under prisantydning da den gikk på under 48 timer.
En fantastisk velholdt bil med bra historie, artig er det også at selger selv er portugisisk og importert den til Norge.
-Slikt hjelper nevneverdig på verdien og troverdigheten til bilen.

Skrevet (endret)
6 hours ago, Orjan said:

Jeg er i tvil om denne ble levert med M-pakke fra fabrikk. Den har ikke shadowline og mørkt taktrekk. Ser heller ikke ut som den har grønne ruter.

Jeg kan heller ikke huske at M-Tech 2 plasten var gul på innsiden som på denne. Her lukter det glassfiber.

Edit: mulig at jeg husker feil når jeg fant bilder av "genuine" M-tech 2 deler...

Endret av Yngvejos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...