Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
17 minutes ago, Skulebollen said:

https://www.finn.no/mobility/item/412635342?ci=1

Billigere enn en tilsvarende x5. Helt utrolig at noen da velger x5. 

Naboen min har en identisk som denne, både utvendig og innvendig og motorisering. En mektig bil på så mange måter, den har en tilstedeværelse som få kan måle seg med.

Men har ingen problemer med å skjønne hvorfor noen velger X5, bagasjeplass. Naboen valgte Pajeroen når de skulle hjem til Litauen på campingferie med 3 barn 😬

Skrevet

Skal ikke undervurdere hva man blir vant til. Har dytta en Hazet verktøyvogn på 70 kg i E61, har også kjørt bakfanger/sideskjørt i samme bil. Det er uendelig mye enklere å kunne (spontan)dytte ting inn i bilen om man plutselig kjøper noe enn å styre med henger. Spesielt om man har begrenset mulighet til antall biler/hengere/parkeringsplasser. Da hjelper det lite å ha kjempetilbud på en bil som ikke dekker behovet. Skal man derimot ha mest bil for penga, som bil nr. 2/3/4 blir det fort noe annet.

Skrevet

Jeg har skikkelig sansen for G11 745e, synes det er en bøs bil med en drivlinje som kler en sober luksusbil. Men jeg kan servere flere årsaker til hvorfor man skal velge X5 fremfor denne.

* Bagasjeplass 

* Hengervekt

* Praktikalitet

* Andrehåndsverdi

* Elektrisk rekkevidde for hybrid

* Bakkeklaring 

Men egentlig så føler jeg det blir helt feil å sammenlikne X5 mot 7-serie. Jeg skjønner at det er ett stikk i en viss retning, men selv da så må man ha innsikt nok til å skjønne at dette er to helt forskjellige biler med forskjellige bruksområder. Selv er jeg ingen X5 entusiast, bortsett fra at bilen er helt super til sitt bruk så er det den av mine bruksbiler jeg har hatt minst følelser for. Men gitt den livssituasjonen man befinner seg i og med det bruksmønsteret man har så finnes det få andre totalpakker som er bedre. Er vel derfor X5 utselger 7-serie ni av ti ganger 😀

Skrevet
42 minutes ago, Haug530D said:

Lekre biler det der 🙂

Enig. Var en grunn til at jeg gikk inn på den. F13 640i tror jeg kan være en bra investering i dag. Flotte linjer, flott motor, og overkommelig å eie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...