Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

På 13.5.2020 den 12.45, LoKi skrev:

Når jeg skal kose meg med lyd og uten teknologi, så er det denne som gjelder. Er svært få biler som kan måle seg med lyden, og enda færre som kan måle seg med fart og egenskaper :D

 

Det er to helt forskjellige opplevelser å kjøre en bil uten teknologisk-fjas enn enn en MC, kanskje spesielt plast-ræsere.

Det kan ikke sammenliknes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, stalfa said:

Det er to helt forskjellige opplevelser å kjøre en bil uten teknologisk-fjas enn enn en MC, kanskje spesielt plast-ræsere.

Det kan ikke sammenliknes.

Smaken er som baken, poenget er jo kjøreglede. Det er ikke behov for sammenligning, fordi det er 100% subjektivt.
Lurer dog fælt på hva denne generelt nedlatende termen "plast-ræser" egentlig betyr - er det en referanse til de aerodynamiske kåpene som er designet for fart og spenning? Plast-ræser slår i hvert fall gammel brom-donge i min bok - hver gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, LoKi skrev:

Lurer dog fælt på hva denne generelt nedlatende termen "plast-ræser" egentlig betyr

Du kan bytte ut "plast-ræser" med "R-sykkel" dersom du oppfatter det som mindre nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ingvaldsen skrev:

bør kunne kjøre bekymringfritt ivertfall i 50k km til :P

  

«Moderne diesel» som sliter med åndenød og som har noen år på baken...

Solgte nettopp vår 12’ X3 med (N47) og 161k på telleren.

Måtte gjennom registerbytte, div lykter og annet div som en siste bonus. Med en regning pålydende nesten 50k.
Kjenner motivasjonen til noe fossilt sitter langt inne, hvertfall brukt. Det grønne skiftet kveler fossilbilen sakte men sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

912_2066841079.jpg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=179346912

Elegant. Vrøvl på fremmedspråk skriblet ned på panseret får meg alltid til å åpne lommeboka og handle bil. Skjønner virkelig ikke folk at de har sånn ca. 95% større sjanse for salg om de fjerner slik idioti før de legger ut bilen for salg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

912_2066841079.jpg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=179346912

Elegant. Vrøvl på fremmedspråk skriblet ned på panseret får meg alltid til å åpne lommeboka og handle bil. Skjønner virkelig ikke folk at de har sånn ca. 95% større sjanse for salg om de fjerner slik idioti før de legger ut bilen for salg?

Lekkert emblem også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2020 den 16.07, Kolstad Jr. skrev:

Det som er så fint med E46, E39 og E38 er at man relativt enkelt og rimelig kan få tilsvarende multimedia løsninger som i nye BMWer. 

AVIN spillerne tilbyr nyeste programvare for Android osv. Og gjør at du lett kan se Netflix i fergekøen eller streame musikk direkte fra Spotify appen 😊 

Alt dette oppnår du også uten at du trenger å modifisere interiøret, stort sett plug&play. Ikke ser disse spillerne feil ut, de har jo akkurat det samme designet som de originale 16:9 enhetene 😎

Og ja, interiørdesignet i disse bilene er like tidløst som eksteriør, går egentlig aldri av moten..

Jeg har en E38 750iL 1999-modell med S677A DSP, MkIV-navigasjon,16:9 widescreen, ULF bluetooth samt nyeste versjon BM54 radio med støtte for mp3 audiotext. Har montert c.Logic interface, Kufatec HY-100 Dab+, usbLINK3 audio-/video-spiller samt ryggekamera. CD-skiferen er byttet ut med CP600BMW mp3-veksler som bruker 32GB SD-kort. Får ID-tags på skjermen.

usbLINK3’en har tilkoblet en 2TB harddisk med mp3, filmer og foto. Kufatec’en er tilkoblet en Funke ADSC710 aktiv dab-antenne. Denne har jeg montert i bakruten.

Er særdeles fornøyd med denne løsningen. Virker utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.5.2020 den 11.46, Ron Jeremy skrev:

Det grønne skiftet kveler fossilbilen sakte men sikkert.

Det er ikke noe dyrere å eie/kjøre fossilbil nå kontra for 10 år siden, såfremt man ikke bor og jobber innenfor Ring 3. "Dårlige biler" med masse feil og påkost har alltid eksistert, har ingen ting med grønt skifte å gjøre. Vent til elbilen din er 8 år gammal og har gått 160 000 km, vent til drivuniter, batteri, styringsenheter osv skal byttes...

Kjører E34 nå på åttende året, nærmer seg 300 000 km og har ennå ikke bikka det jeg ga for bilen i sin tid i påkost og reparasjoner. Men når man kjøper en BMW med N47 motor så bør man være klar over risikoen, særlig når man kjører den langt over 100 000 km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...