Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Det er mange ting både å like og å ikke like med iX. Jeg liker ikke lyktedesignet foran, et av de største kjennetegnene til BMW, Coronaringene, er borte i sin helhet. Liker heller ikke at setene ikke har uttrekkbar lårstøtte. Det er vel i hovedsak det jeg ikke liker. Ellers synes jeg interiøret ser fantastisk friskt ut sammenlignet med mye av det trauste på markedet i dag. Og ikke minst at iDrive-hjulet er bevart i form av tidenes lekreste design og innramming. 

Så får vi håpe at kjøreegenskapene er en BMW verdig - det håper og tror jeg, og at prisnivået gjør den oppnåelig og i klasse med e-tron og EQC og Tesla og hva det nå måtte være i den klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iX er jeg også spent på selv, kjører jo e-Tron 50 i dag og er passelig fornøyd. Men den gir meg ikke kjørefølelsen jeg er ute etter, da bruker jeg heller kona sin i3. Har ikke prøvd Taycan, dessverre, men kona er så opptatt av plass at jeg ikke får lov å vurdere den eller e-Tron GT. iX kan bli et godt alternativ, tror jeg. Men prisen jeg har blitt forespeilet av Bavaria er nord for 800 antakelig. Bagasjeplass er noe mindre enn X5 mener jeg å huske. Jeg vil så gjerne ha noe givende å kjøre, selv om det kanskje primært må bli elektrisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@fupsaker E-tron er komfortabel på langtur 😁 men som du sier, kjørefølelsen er ikke BMW.

Taycan bør du prøve bare for moro. Jeg prøvekjørte kun for moro. Hadde absolutt ingen planer om å kjøpe. Endte med at jeg prøvekjørte både 1, 2 og 3 ganger... også en 4. gang 🙈...

Jeg håper at iX blir en verdig konkurrent til f.eks Tesla på rekkevidde og innovasjon. Kvalitet og kjørefølelse har jo iX’en nesten garantert 😎.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, KireS said:

Jeg tror iX for en skikkelig god pakke i forhold til konkurrentene. 

 

Jeg så avataren din her, og apropos i3 har jeg både lest og hørt om flere nå som går på en smell utenfor garantitiden med denne høyspentkabelen som ligger ved bakakselen såvidt jeg har forstått. Denne kabelen ruster, og jeg leste at en kar på elbilforum hadde fått "tilbud" på rep på 146 000kr.  En kollega fortalte om et par bekjente som begge hadde gått på samme rust-smellen med sine i3er og fått pris på 147 000kr hos forhandler. 

Man begynner å skjønne hvorfor elbiler går tidlig på høggern med såpass heftige rep kostander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lifeasiknowit_bmw skrev:

@fupsaker E-tron er komfortabel på langtur 😁 men som du sier, kjørefølelsen er ikke BMW.

Taycan bør du prøve bare for moro. Jeg prøvekjørte kun for moro. Hadde absolutt ingen planer om å kjøpe. Endte med at jeg prøvekjørte både 1, 2 og 3 ganger... også en 4. gang 🙈...

Jeg håper at iX blir en verdig konkurrent til f.eks Tesla på rekkevidde og innovasjon. Kvalitet og kjørefølelse har jo iX’en nesten garantert 😎.

Du får la meg prøve den i Elverum. 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ren elbil er nok iX en bra bil, god rekkevidde, masse plass, hengervekt og greit med motor. Men dette blir jo totalt overskygget av hvordan BMW har valgt at bilen skal se ut. Jeg skal ikke gå videre inn på bilens design da dette sier seg selv. Videre så blir dette en dyr bil, en veldig dyr bil...særlig ute i Europa hvor den konkurrerer direkte med X5, GLE og Q7 på pris. Jeg synes ikke fravær av skinn, lårstøtte er en premiumbil verdig. Det at interiøret også skal bestå delvis av resirkulert avfall...i en premiumbil? Hvis man synes det er greit å bruke så mye penger på slikt så har man mer penger enn forstand, man er ekstremt lite kvalitets bevist. Hvor fordømt vanskelig skal det være å lage en stor SUV med veldig god rekkevidde som er en helt vanlig premiumbil? Også er den jo fortsatt alt for dyr for folk flest, hvor vanskelig er det å lage en elbil med fossilbil rekkevidde som alle kan kjøpe? Ford har fått det til med Mustang Mach-e, der får du elbil med 610 km rekkevidde fra 470 000 kr.

Det er bare å innse det faktum at BMW er ikke gode på elbil, det blir alltid fugel eller fisk. Hvor aktuell hadde ikke IX vært om de designet den som en X5? Bare navnet..iX...for meg er det E30 325iX eller E34 525iX. De kommer med en bra teknologi, også klarer de faen meg å fucke det til på design nok en gang. BMW bygger verdens beste fossilbiler, en av verdens beste ladbare hybrider...elbiler får de bare ikke til. De går på trynet, enten på design eller teknologi. Sorry altså, men skulle jeg hatt elbil nå måtte det bli Taycan..rett og slett 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

 

Jeg så avataren din her, og apropos i3 har jeg både lest og hørt om flere nå som går på en smell utenfor garantitiden med denne høyspentkabelen som ligger ved bakakselen såvidt jeg har forstått. Denne kabelen ruster, og jeg leste at en kar på elbilforum hadde fått "tilbud" på rep på 146 000kr.  En kollega fortalte om et par bekjente som begge hadde gått på samme rust-smellen med sine i3er og fått pris på 147 000kr hos forhandler. 

Man begynner å skjønne hvorfor elbiler går tidlig på høggern med såpass heftige rep kostander.

Ja har sett noen skrekkelige eksempler på reparasjoner på i3. Det virker ikke som den er konstruert for å være billig å fikse. En filleting som ryker, så må du bytte noe til 60k fordi det henger sammen med noe annet. Helt latterlig og uaktuelt å beholde utenom garanti.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at jeg trenger en sånn til neste Opel treff .😎

Forøvrig og bare til å kjøre rundt i på sommeren :

B00A1EFC-5E70-4AA6-942A-404271E4B5FE.thumb.png.dc6e729785c239e94e5698ef3e125ad7.png

Snadder :

1F3F64E9-E52C-4D7A-B9A3-98665A44EDEB.thumb.png.867905e436079c989b65b9343758a06a.png

Disse har jeg fulgt med på prismessig i alle år og rundt 2005,kunne man få sånn en under 200000,nå er prisene på disse eksplodert noe som skulle bare mangle .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg ville bare si at jeg trenger en sånn til neste Opel treff .😎

Forøvrig og bare til å kjøre rundt i på sommeren :

B00A1EFC-5E70-4AA6-942A-404271E4B5FE.thumb.png.dc6e729785c239e94e5698ef3e125ad7.png

Snadder :

1F3F64E9-E52C-4D7A-B9A3-98665A44EDEB.thumb.png.867905e436079c989b65b9343758a06a.png

Disse har jeg fulgt med på prismessig i alle år og rundt 2005,kunne man få sånn en under 200000,nå er prisene på disse eksplodert noe som skulle bare mangle .

 

Her finnes en. Jeg følger også med på disse. 
disse hadde jeg på 90 tallet.

OPEL OMEGA 3000  JC-82015

OPEL OMEGA 3000 24V.  JC-96253

 

 

I found this offer at 𝗺𝗼𝗯𝗶𝗹𝗲.𝗱𝗲:

Opel Lotus Omega | SAMMLERZUSTAND |
First Registration: 08/1992
Mileage: 95.500 km
Fuel Type: Petrol

Price: € 79 000

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=280593966&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Omega 3000 var vel  topputgaven av vanlig Omega? Er ikke hele inne i dette med Opel.

Lotus Omega er helt klart en veldig imponerende bil. Men jeg synes den prisen der var ganske rå, men av de 950 stk som ble laget så er det overraskede få igjen. Det er vel derfor prisen er så høy som den er. 

Men, man kan ikke nevne Lotus Omega på ett BMW forum uten å nevne Alpina B10 Bi-Turbo...Den evige diskusjonen om hvem av de som var verdens raskeste sedan på begynnelsen av 90 tallet. Fasiten er vel at Omegaen hadde litt raskere 0-100 tid (5,3 sek) mens B10 Bi-Turbo hadde høyere toppfart. Alpina oppga bare "over" 290 km/t, Tyske Auto Motor und sport logget 314 km/t på Nardo i 1989. En Ferrari Testarossa som også var med i testen hadde ikke en sjans mot å ta familiebilen. 

Uansett begge disse sedanene er utrolig imponerende, selv dagens biler skal ha seriøs motorisering for å hamle opp med dem. Disse bilene er helt i toppen av hva som var teknisk mulig på slutten av 80 tallet. Det må vi beundre dem for i dag 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene skal ha det til at det står en Lotus Omega i garasjen til barndomshjemmet mitt. Om det stemmer er det rart for resten av eiendommen ser ikke ut pga et titalls drittbiler som jeg må si jeg syns er litt skammelig på tross av at det er mange år siden foreldrene mine solgte.

Se streetweiw for riktig inntrykk.
https://goo.gl/maps/cYUAFy3ptCbJ1GZBA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ampera skrev:

Her finnes en. Jeg følger også med på disse. 
disse hadde jeg på 90 tallet.

OPEL OMEGA 3000  JC-82015

OPEL OMEGA 3000 24V.  JC-96253

 

 

I found this offer at 𝗺𝗼𝗯𝗶𝗹𝗲.𝗱𝗲:

Opel Lotus Omega | SAMMLERZUSTAND |
First Registration: 08/1992
Mileage: 95.500 km
Fuel Type: Petrol

Price: € 79 000

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=280593966&utm_source=com.apple.UIKit.activity.CopyToPasteboard&utm_medium=ios

Da har du hatt biler jeg drømte om før og kunne lett hatt nå og Ampera.😊

Jeg liker Lotus Omega fryktelig godt og for meg en drømmebil på lik linje som en B10 Bi turbo .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Opel Omega 3000 var vel  topputgaven av vanlig Omega? Er ikke hele inne i dette med Opel.

Lotus Omega er helt klart en veldig imponerende bil. Men jeg synes den prisen der var ganske rå, men av de 950 stk som ble laget så er det overraskede få igjen. Det er vel derfor prisen er så høy som den er. 

Men, man kan ikke nevne Lotus Omega på ett BMW forum uten å nevne Alpina B10 Bi-Turbo...Den evige diskusjonen om hvem av de som var verdens raskeste sedan på begynnelsen av 90 tallet. Fasiten er vel at Omegaen hadde litt raskere 0-100 tid (5,3 sek) mens B10 Bi-Turbo hadde høyere toppfart. Alpina oppga bare "over" 290 km/t, Tyske Auto Motor und sport logget 314 km/t på Nardo i 1989. En Ferrari Testarossa som også var med i testen hadde ikke en sjans mot å ta familiebilen. 

Uansett begge disse sedanene er utrolig imponerende, selv dagens biler skal ha seriøs motorisering for å hamle opp med dem. Disse bilene er helt i toppen av hva som var teknisk mulig på slutten av 80 tallet. Det må vi beundre dem for i dag 👍

Ja stemmer det du nevner og skriver her Fredrik 😀

En Omega 3000 24 v var jo selve rosinen i pølsa fra Opel i sin tid .

De hadde jo Omega 500 Evolution og med 230 hk og den mer skjeldne 4 literen på 272 hk ,disse var Irmcher basert .

Tror nok disse bilene idag ja ,lett holder følge med mye av bilene i dagens trafikk ,altså normale biler 😅

Flotte er de hvertfall .

Glemmer ikke når jeg var i Tønsberg i 2001 og trilte rundt med Mini i barnevogn da der passerte en Lotus i godt driv forbi meg ..Uff for en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...