Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

jeg som tidligere koed patriot fikk min første pakke fra autodoc forrige uke ! skal man ha oe deler med vekkslipt bmw logo har koed priset seg helt ut, mens gs sjeldent har originale delene uten logo og heller selger billig drit som alternativ vare som feks febi bilstein osv.

skal jeg ha deler med bmw logo på så blir gs billigst med ccn rabatt. men man skal ikke 2 år tilbake engang til da jeg fikk nye originale bremser til 550d billigst hos koed, nå betalte jeg halve prisen av koed på å få ny lemførder forstilling fra autodoc

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet ut lokale Sulland da jeg ønsket å få delen forhåpentligvis raskere enn fra nett. Etter 2-3 mailer og et par telefoner i løpet av over 1 uke hadde de endelig bestilt. Jeg hadde oppgitt delenummer per e-post, men det var ikke nok. Jeg MÅTTE oppgi regnr for å få riktig del, det måtte de bare ha. Det oppga jeg, men det brukte de til å gjøre oppslag på bilen og bestille delen de mente jeg egentlig ville ha. Så etter nesten 2 uker fikk jeg lov til å møte opp og bli presentert med feil del, med et annet delenummer enn det jeg bestilte, for det var jo den delen jeg egentlig ønsket å bestille. Jeg kan vel ikke ha ment det delenummeret jeg oppga, for det er jo bare "en sånn en" og du vil sikkert ha "denne her". Etter å ha forklart at jeg faktisk ønsket det jeg skrev gikk det enda noen dager før jeg fikk riktig del. Så totalt 3 uker. Never again.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt deler noen få ganger hos Bavaria og har da blitt møtt med "Jøss så bra. Nå gjorde jo du jobben for meg" hvis jeg kommer med originalt delenumner. 

På jobb pleier vi å få oversendt sprengskisse for å unngå forvirring.

Så det er jo personavhengig som det meste annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

X2 på personavhengig.

Jeg hadde min F48 på service hos et BMW-verksted i desember, fikk da beskjed om at jeg burde ta en hjulstillingskontroll da et hjul var noe utenfor. Ok, tenkte jeg og bet på det siden jeg har dyre dekk på begge hjulsett. Det endte med at rattet stod skjevt da jeg hentet bilen når jeg kjørte rett frem. Ringte i bilen på vei hjemover og fikk ny time. Noen uker etterpå skulle de fikse dette, jeg hentet bilen og rattet stod fortsatt skjevt. For å ikke bruke så mye tid på dette surret ble vi enige om at jeg leverte bilen på et annet BMW verksted nærmere meg. Leverte den der, fikk beskjed om at den var klar. Dro og hentet den, og ja rattet stod like skjevt. Nå holdt jeg på å klikke, så tok kontakt med en kompis som jobber hos BMW men egentlig ikke skrur mer. Han er superdyktig, og fikset det - på totalt 4. de forsøk. I tillegg til å bytte noen deler de andre hadde herpet underveis😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melding angående treff på Sulland Sarpsborg i morgen:

"Hei,vi ser oss desverre nødt til å avlyse vårt 1Mai treff på Sulland Sarpsborg imorgen grunnet meldt meget dårlig vær.
Styret."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Hallgrim86 said:

Noen som tips til dette? Ikke sett så ille før. Rattet føles klissete selv etter 2x skinnrens. Er som å ta på en håndball med klister.

F096D01F-EEBE-4C54-8C6D-1D7B7EC3AE46.thumb.jpeg.93ae93d9f3bd552ce22374d03958ca54.jpeg

 

 

God BMW’sk skinnkvalitet dette. Bare å farge opp igjen eller bytte hele kransen. Garanti igjen? Så er det bare å melde inn krav om nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok gjøre som papertiger sier her, slaget tapt dessverre... Som han sier så er det mulig å farge opp igjen skinnet med div. leather kit/restoration kits, men av erfraring holder ikke disse lenge. Skal du ha en langvarig løsning er nok omtrekk av ratt eneste utvei.

Endret av HakonLimseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig at dette er litt for dårlig av BMW, men jeg tror nok det henger litt sammen med bruk også. Mitt ratt ser ikke sånn ut og min har nå kjørt 123 000 km. Men jeg unngår å bruke håndkrem, håndsprit osv før kjøring, jeg pleier også skinnet to til tre ganger i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Fredrik 90 said:

Jeg er enig at dette er litt for dårlig av BMW, men jeg tror nok det henger litt sammen med bruk også. Mitt ratt ser ikke sånn ut og min har nå kjørt 123 000 km. Men jeg unngår å bruke håndkrem, håndsprit osv før kjøring, jeg pleier også skinnet to til tre ganger i året. 

Hva pleier du det med? Jeg brukte Swissvax cleaner forte på F36’en, det var den som tok fargen på det rattet. Mild skinnrens og deretter beskyttelse som Colourlock Shield tror jeg kan være en god kombo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, papertiger skrev:

Hva pleier du det med? Jeg brukte Swissvax cleaner forte på F36’en, det var den som tok fargen på det rattet. Mild skinnrens og deretter beskyttelse som Colourlock Shield tror jeg kan være en god kombo.

Samme her også. Mitt kliss nye ratt i F10n gikk fra matt til dritt etter å ha brukt div rense/pleiemiddel for skinn. Mulig jeg var for ivrig med rens/pleiemiddel, men synes nå ikke fargen skal bli sånn av det der. 

 

Som tilleggsinfo:

Gamle rattet i F10n var blank, mest sannsynlig aldri pleiet med noe middel. Den var i bil til c.a 85 000 km. Ingen tegn til misfarging. Blank ja, misfarging nei. 

Nesten så jeg blir skeptisk til hva slags skinnrens man skal bruke på ratt for å ikke gjøre vondt verre.

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, papertiger skrev:

Hva pleier du det med? Jeg brukte Swissvax cleaner forte på F36’en, det var den som tok fargen på det rattet. Mild skinnrens og deretter beskyttelse som Colourlock Shield tror jeg kan være en god kombo.

Jeg går ganske forsiktig til verks med Swissvax Leather Cleaner i en microfiber clut. Så går jeg over noen ganger med moderat kraft. Er bare dritten jeg skal ha vekk, går man på for hard så ryker fargen etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er enig at dette er litt for dårlig av BMW, men jeg tror nok det henger litt sammen med bruk også. Mitt ratt ser ikke sånn ut og min har nå kjørt 123 000 km. Men jeg unngår å bruke håndkrem, håndsprit osv før kjøring, jeg pleier også skinnet to til tre ganger i året. 

Uten tvil, dette gjelder bruk også. En firmabil som skal selges, gått 140k. Dette er nok aldri gjort noe med utover bruk.
 

Takk for svar, jeg løste ikke dette så det blir neste eiers oppgave. Det er slitt av det ytterste laget, det bak er det merkelig feel på. Ikke noen skinn-spesialist akkurat.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...