Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

 

Lesson learned, nye originale motorfester montert på. For biler uten vakuumstyring, så leverer BMW motorfester på høyre side med plugg for vakuumstyring. Denne er væskefylt, noe de uten vakuumplugg ikke er. Vet ikke hvorfor BMW sier man nå skal bruke den på biler uten vakuumstyring, men den fungerte perfekt. 

Btw, dette er bare etter 5 år/ 60 000 km 😶

Dett har sikkert med logistikk å gjøre. Hvorfor skal BMW lagerføre to forskjellige motorfester når det holder med en.

Det er noe av det samme med den gamle syvern min. Originalt ble det levert minst 4 forskjellige radiatorer men nå er det kun 2 også har de bare satt inn blindplugger der hvor det skal monteres diverse følere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rune-K skrev:

Dett har sikkert med logistikk å gjøre. Hvorfor skal BMW lagerføre to forskjellige motorfester når det holder med en.

Det er noe av det samme med den gamle syvern min. Originalt ble det levert minst 4 forskjellige radiatorer men nå er det kun 2 også har de bare satt inn blindplugger der hvor det skal monteres diverse følere.

Joa ser den, men hele poenget med vakuumstyrte motorfester er jo at de skal endre karakteristikk. De fant vel ut at det sikkert ikke utgjorde noen særlig forskjell og dermed kan monteres på biler uten slik justering. 

Venstre side finnes fortsatt som med og uten vakuumstyring, til tross for at det kom et nytt delenummer på den i 2017.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Kjedelig med deler som ikke holder mål, uansett hva slags merke det er. Febi ("Bilstein") er dessverre ikke spesielt bra og duger ikke til noe annet enn kullfiltre, spør du meg. Blir godt å få byttet ut dette med originalt. :) 

Absolutt. Sitter med inntrykk over at alt som har lager eller gummi i seg, er best å holde seg unna om den står stemplet med Febi Bilstein merke. 

Ser det på Primeran min, der er nesten hele forstillingen skiftet ut i Febi Bilstein komponenter. 4-5 år etter er de straks modne for utskiftning igjen grunnet slakk i kuler eller foringer som gir etter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Absolutt. Sitter med inntrykk over at alt som har lager eller gummi i seg, er best å holde seg unna om den står stemplet med Febi Bilstein merke. 

Ser det på Primeran min, der er nesten hele forstillingen skiftet ut i Febi Bilstein komponenter. 4-5 år etter er de straks modne for utskiftning igjen grunnet slakk i kuler eller foringer som gir etter. 

 

Jeg følger med på flere garasje/mekke kanaler på Youtube og de forbanner alle sammen moderne gummi. Noen delemerker er bedre enn andre, men gummi i dag holder ikke på samme måte som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Panel gap ala Tesla i nyere Volvo XC40. Dette er at på til en Inscription utgave…men uten el bakluke 😅 Det er som jeg har sagt..Volvo er ikke premium på lik linje med BMW. 

 

IMG_9494.jpeg

Si det til Volvo eiere, de har et hysterisk og overvurdert forhold til Kina svensken sin.

Nesten religiøse som Wok’ere og andre.

Volvo er helt ok, men syns de er noe overpriset og de driver å hyper opp tallene verre enn Audi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående Febi sine produkter så er vel ikke jeg helt fornøyd jeg heller .

Kjøpte bremseklosser bak til x5 og de varte søren meg ikke lenge ,det samme med casterstag .

Ble noe annet med originale klosser og Lemførder stag .

Så det lønner seg nok og legge til det ekstra det koster for å få ting til å vare ,hvertfall på tyngre biler .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Daniel. said:

Jammen ikke rart at mange F-serie ratt blir stjålet hvis de bare trenger å dra de av med litt makt 🤔

https://www.instagram.com/p/CpycM_BKmJL/

Hvordan i alle dager skulle det gått an med den bolten som står gjennom rattet? Klarer ikke å se for meg at jeg skulle klart det de gangene jeg har tatt av rattet på 4’eren. Den bolten er saftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, papertiger skrev:

Hvordan i alle dager skulle det gått an med den bolten som står gjennom rattet? Klarer ikke å se for meg at jeg skulle klart det de gangene jeg har tatt av rattet på 4’eren. Den bolten er saftig. 

Er nok mer enn bare rattet som blir med her. For meg ser det ut som om ratt + noe av rattstammen blir med. 

Virker som de løsner den justeringsspaken for å regulere posisjon på ratt før de røsker den ut. Mulig svakheten ligger der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da tapte jeg leiebil ruletten igjen. Bestillte medium SUV Audi Q5 eller tilsvarende. Damen bak disken kunne fortelle meg at de oppgraderte meg pga noe dobbelbukking. Konge, da får jeg X5, GLE eller noe i den duren…

…. men neida…iX50 🤮

IMG_9435.thumb.jpeg.e7bb8024cf791e3c69233d2bd841e36c.jpeg

Ho så litt brydd ut at jeg spurte om de hadde noe i klassene under. Alternativet var VW T-Roc eller Toyota Corolla…ble nesten ett dilemma. God å kjøre og kjapp var iXen iallfall 😀 Men igjen, at noen betaler 1,2 mill for dette her kan jeg ikke forstå…føles som en i3 på anabole steroider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har peiling på varmepumpe her inne? Står mellom Mitsubishi Kaiteki 6300 og Panasonic CS-HZ25XKE-H. Viktigste for meg er lavt strømforbruk slik at kostnaden holdes lavest mulig. Skal stå i en 79kvm fordelt på to etasjer, enebolig fra 2019. Bor på vestlandet om det har noe å si.

Noen som har formening hvilken av disse to som gir mest for pengene iforhold til minst mulig utgifter på strømfakturaen? :) takk på forhånd. 

Skulle spurt selger men ingen av de lokale montørene selger begge, så de vil vel gjerne prøve selge meg den de lagerfører. 😅

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Kaiteki 6600, fin pumpe. Det eneste som er "dårlig" på den er grensesnittet i appen og at motoren (innedel) lager klikkelyder når den går sakte. Blant fordelene er designet, stille utedel og integrasjon mot Tibber.

Den pumpa som har høyest COP/SCOP (typisk et tall på 3-6) er den som gir mest varme i forhold til input. For Vestlandet er det kanskje mest viktig hva den leverer ved -5 til + 10 (COP, høyest tall bedre), men der er alle pumpene ganske gode, så et nytt hus på 79 kvm vil koste peanuts i oppvarming med en sånn pumpe. Vår innedel varmer i praksis 1. og 2. etasje på ca. 90-100 kvm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...