Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, Snagg30 skrev:

Takk! Så da blir total prisen min 814.000kr på bilen jeg bygget om jeg har forstått riktig 

Totalpris på bil - mva, er bokført verdi av bilen i ditt regnskap. Det er denne sum som blir stående i balansen som er grunnlag for regnskapsmessig avskrivning. Ved salg av bil etter noe år, blir bokført verdi lagt til grunn om du har gevinst eller tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Snagg30 skrev:

Takk! Så da blir total prisen min 814.000kr på bilen jeg bygget om jeg har forstått riktig 

Etter at du har fått tilbake moms fra staten ja, men momsen må du betale ved innkjøp av bilen om jeg ikke er helt på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laffe skrev:

Etter at du har fått tilbake moms fra staten ja, men momsen må du betale ved innkjøp av bilen om jeg ikke er helt på bærtur.

Ja regner selv med det er slik, eller det må vær slik for mva meldingen sender regnskapskontoret hver 2 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg i denne tråden; 

Kartoppdatering og RTTI på i3 2021 med NBT2 EVO ID6, hvordan fungerer dette?

Var ikke så lett med lifetime FSC som på NBT visstnok.

Må jeg krype til korset og kjøpe fra BMW ConnectedDrive shop? Og inneholder Connected Booster kartoppdatering, eller må den kjøpes separat? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Prøver meg i denne tråden; 

Kartoppdatering og RTTI på i3 2021 med NBT2 EVO ID6, hvordan fungerer dette?

Var ikke så lett med lifetime FSC som på NBT visstnok.

Må jeg krype til korset og kjøpe fra BMW ConnectedDrive shop? Og inneholder Connected Booster kartoppdatering, eller må den kjøpes separat? 

Jeg har "lifetime" på EVO ID4, ikke fått med meg at det er noe annerledes med ID6.
Pirat RTTI er jeg litt mer usikker på, jeg har hatt betalt abonnement på det.

Connected Booster eksluderte kartoppdatering for 1-2 år siden, som var grunnen til at jeg gkk over på "lifetime".

Endret av Makky123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Makky123 said:

Jeg har "lifetime" på EVO ID4, ikke fått med meg at det er noe annerledes med ID6.
Pirat RTTI er jeg litt mer usikker på, jeg har hatt betalt abonnement på det.

Connected Booster eksluderte kartoppdatering for 1-2 år siden, som var grunnen til at jeg gkk over på "lifetime".

Dette var svaret jeg fikk fra guruen på bimmerpost: Your factory issued FSC Enabling code is NOT valid for the latest navigation map, so you need a new one, and for NBT2 EVO ID5/6 (EVO Map) Head Unit, it can't be generated like it can for older Map Types.  You need to patch the Head Unit and load a full set of custom FSC Codes.

Så tydeligvis ikke så rett frem.

Ser ut som map update er en egen pakke i connected drive store. RTTI har jeg som regel fornyet abonnement i black week, er da noe rabatt å hente, har ikke kjøpt dette utenfor kanalene til BMW. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå fikk jeg meg årets latterligste kjøretur. En bekjent er VAG fan (og følgelig lite begeistret for BMW), han fikk flere barn og måtte la sin nydelige Golf R gå i bytte mot en relativt ny og fin Skoda Superb med litt felger og senk men med samme motor som Golf R. En 2,0 TSI på 280 hester, ganske trimmevillig motor. Folk har sikkert fått med seg det firma i England som laget en ultimat sleeper ut av en sånn Superb og hentet ut hele 477 hk av den. Vel min venn fikk blod på tann og la en del tusenlapper ned i skikkelig tuning av familiebrakka si, med ett resultat på rundt 400 hester. I kveld ble jeg med enn tur og milde Jesus, den drar virkelig bra…skikkelig solid skyv. En skikkelig "BMW killer" som han sier…jeg bare "jada jada" 🙄 VAG og Volvo entusiaster ser alltid på BMW som en "trussel", det er alltid BMW det er viktig å være bedre enn. Ut på E18 og som bestilt ut av universet så kommer der en sølv E61 med alt for kraftige LED skiltlys og svære hjul. Min venn prøver seg opp på siden, og jaggu er ikke karen i femmeren lett å fyre opp. Denne Skodaen har nok sjans til å klå de fleste eldre BMWer på veien…det er bare det at akkurat den E61’en vi møtte der hadde en grisetrimma M57. I det han i BMWen girte ned så hørte jeg at dette kunne bli interessant, her var ikke mye i drivlinja originalt lenger. Og den BMWen bare dro rett i fra oss med ett voldsomt brøl…og jeg holdt på å le meg ihjæl i passasjersetet 😂 Min venn lo han også og lurte fælt på hva i granskauen det der kunne være. Jeg bare svarte at det var en snart 20 år gammel BMW diesel 🤣 Gjett om jeg kommer til å passe på at han aldri glemmer denne episoden, ikke bare yppa han seg på feil bil men han hadde så definnetivt feil passasjer med seg også 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M57 er virkelig noe for seg selv, helt fantastiske motorer. 

Selv i 2024 skal man ha litt motor for å holde følge med en M57 med tune.  Har selv kjørt i fra blant annet 3 stykk Tesla model S (elektronisk begrenset toppfart på ca 225), Audi A8 4.2 V8, to stykk Volvo T8 og diverse andre F10 med ukjent motor.  Veldig fin motor i en "sleeper" E60/E61 eller E90/E91.

 

 

Svensk elg ramponerer en E31 850CI:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

M57 er virkelig noe for seg selv, helt fantastiske motorer. 

Selv i 2024 skal man ha litt motor for å holde følge med en M57 med tune.  Har selv kjørt i fra blant annet 3 stykk Tesla model S (elektronisk begrenset toppfart på ca 225), Audi A8 4.2 V8, to stykk Volvo T8 og diverse andre F10 med ukjent motor.  Veldig fin motor i en "sleeper" E60/E61 eller E90/E91.

 

 

Svensk elg ramponerer en E31 850CI:

 

Ja M57 er en fantastisk motor, denne har mye potensiale for tuning og er relativt driftsikker.

Det er ganske fascinerende hvor mye power det er i BMW sine sekserdiesel motorer. Særlig sammenliknet med biler som på papiret har mye mer hester. Volvo T8 er vel kanskje den største skuffelsen, skal jo ha rundt 400 hester men føles som 250 hk. 

1 time siden, flobben skrev:

Mulig men fra 100 opp til 150 klarte ikke den e61 jeg møtte med 500hk dieselstuss å kjøre fra en e-tron 55.

Det var sikkert en pimpa 525d med 177 hester. Har kjørt E-tron 55 og jeg ble ikke veldig imponert over aksen sånn egentlig. Går godt nok men den er jo tung og elbiler flest dabber av en del jo fortere man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en xc60 t8 (2020)med polestar tuning, mens fattern har en orginal v90 t8(2018) og det er mye mer drag i xc60n. Den er betydelig raskere en e-tronen. E-tronen er som du sier fredik ikke verdens raskeste, men den gjør faktisk 0-100 på 6 sekunder. Som i elbilverden ikke er mye å skryte av, men i det daglige mer en nok.

stod 530 bak på e61n, men ikke vet jeg, men jeg dro litt i fra opp bakken der i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...