Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

…fordi han har gjort en dårlig jobb som ikke kommer til å holde lenge da eller? 😉

Sosiale medier har virkelig gjort en jobb med å trekke BMW sitt gode rykte for driftsikkerhet ned i søla med memes som dette. Tusenvis av memes som lages av folk som aldri en gang har eid en BMW. Det er synd, fordi BMW har virkelig vært utrolig driftsikre biler for meg. Jeg har hatt mange nå, opp til flere samtidig (eier 4 stk i skrivende stund) og jeg kunne ikke hatt bedre biler om jeg drev med Toyota. 

Du står helt fritt til tolke bildet just som du vil. Jeg syntes det var morsomt😁😁

Skrevet

Synes det er svært mange F11er som tar fyr for tiden. Noen som vet eksakt grunn? Noe man kan gjøre preventativt for å unngå sankthansbål?

Skrevet (endret)
1 time siden, Eystein Ose skrev:

Synes det er svært mange F11er som tar fyr for tiden. Noen som vet eksakt grunn? Noe man kan gjøre preventativt for å unngå sankthansbål?

Ryktes om at det er EGR kjølere, men ingenting er bekreftet såvidt jeg vet. En av de som brant sist, hadde faktisk den nyeste EGR kjøleren montert (ref bruker på FB) Siden det ikke er bekreftet at det er den faktiske årsaken, så kan det nesten like gjerne være oljedrypp fra toppdeksel rett på eksos for alt vi vet

Endret av ///M-ini95
Skrevet
På 23.6.2025 den 21.22, liffi skrev:

Jatakk til flere slike Lørdager

godt man kan koble litt ut fra denne Bmw sykdommen til tider 

Enig 👍 Men oss båtfolk vet at prisnivået på BMW syken ofte er en brøkdel av båt syken 😂 

Synes det er fascinerende at komplette OEM reimhjul til N62B44 koster 2100,- mens komplette OEM reimhjul til en Volvo Penta D4-260 koster 7700,-

Skrevet
På 23.6.2025 den 16.04, Eystein Ose skrev:

fikk gleden av å inspisere en slik skadebil engang, der var det tett partikkelfilter som startet det hele. 

Skrevet

Hvordan gjør man det med vignetter i Europa/EU? Jeg forsøker å forstå det helt, men det står mye rart der ute.

Skrevet

Jeg fant tolls.eu som jeg tror er fin å bruke, så kjøper jeg bare vignette eller bompenger etterhvert som jeg kommer i nye land.

Skrevet
2 timer siden, Ingvaldsen skrev:

fikk gleden av å inspisere en slik skadebil engang, der var det tett partikkelfilter som startet det hele. 

Husker for 10-15 år siden når Arendal Kommune kjøpte 50 stk Toyota Urban Cruiser med dieselmotorer til hjemmesykepleien. Biler som bare hadde småkjøring, etter ganske mange problemer og branner så ble hele leasingavtalen terminert. Kosta Kommunen titalls millioner å være miljøvennlige, var ikke billig å si opp leasingavtalen på 50 biler. Dette var jo når dieselbiler var like inn som elbiler er i dag. Derfor ble dieselversjonen av Urban Cruiser valgt. Etter dette så har de holdt seg til Ford Fiesta med bensinmotor (ikke Ecoboost, men en sugemotor på 1,1 liter med 85 hester), noe som har funket i alle år siden Urban Cruiser fadesen. Men nå har de igjen latt politikere styre og Fiesta har blitt byttet ut med iD3…nå var det på tide å være miljøvennlige igjen. Så nå går de tomme for strøm fordi ingen setter dem på lading, bilene kondemneres over en lav sko fordi de bulker batteriene og de kommer rett og slett ikke frem på vinteren. Nok en gang sitter Norges kanskje dummeste kommune med skjegget i postkassa.

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Husker for 10-15 år siden når Arendal Kommune kjøpte 50 stk Toyota Urban Cruiser med dieselmotorer til hjemmesykepleien. Biler som bare hadde småkjøring, etter ganske mange problemer og branner så ble hele leasingavtalen terminert. Kosta Kommunen titalls millioner å være miljøvennlige, var ikke billig å si opp leasingavtalen på 50 biler. Dette var jo når dieselbiler var like inn som elbiler er i dag. Derfor ble dieselversjonen av Urban Cruiser valgt. Etter dette så har de holdt seg til Ford Fiesta med bensinmotor (ikke Ecoboost, men en sugemotor på 1,1 liter med 85 hester), noe som har funket i alle år siden Urban Cruiser fadesen. Men nå har de igjen latt politikere styre og Fiesta har blitt byttet ut med iD3…nå var det på tide å være miljøvennlige igjen. Så nå går de tomme for strøm fordi ingen setter dem på lading, bilene kondemneres over en lav sko fordi de bulker batteriene og de kommer rett og slett ikke frem på vinteren. Nok en gang sitter Norges kanskje dummeste kommune med skjegget i postkassa.

Det var vel flere kommuner som prøvde seg på dette. I Oslo så måtte de lage egne turnuser for hjemmesykepleierne som inkluderte kjøring på motorvei for å rengjøre partikkelfiltrene. Det var ingen som hadde fortalt innkjøperne i kommunene at diesel var uegnet for kun småkjøring. Jeg vil vel si at bilselgerne var like mye skyld i dette som de som regnet på anbudene. Man kan ikke forlange at de som står for innkjøpene skal kunne alt men jeg synes at den profesjonelle parten som i dette tilfellet bør være selger har en opplysningsplikt.

Skrevet
13 timer siden, Otis skrev:

Hvordan gjør man det med vignetter i Europa/EU? Jeg forsøker å forstå det helt, men det står mye rart der ute.

Egne regler overalt.

Sveits må man kjøpe vignett for hele året, Østerrike kjøper man for noen dager. Begge deler kjøpes på grensen. I Tyskland må man ha oblat om man skal inn i enkelte byer.

Skrevet
36 minutter siden, awt skrev:

I Tyskland må man ha oblat om man skal inn i enkelte byer.

hvilket oblat? tenker du må det grønne klisteret for å vise euro klasse ? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...