danskiii Skrevet Tirsdag kl. 09:57 Skrevet Tirsdag kl. 09:57 20 hours ago, Snagg30 said: Vil ikke si dessverre, kunde servicen hos Porsche har vært i øverste klasse på alle 3 bilene vi har eid. Faktisk helt sykt hvor mye gehør vi har fått vi kjøpte nesten Macan selv tidligere i år og leste meg bra opp og det virker som folk er veldig fornøyd med både 2l og 3l Sier kun dessverre på grunn av kost, ellers så er det jo bra Hvilken Macan har dere kjøpt?
Snagg30 Skrevet Onsdag kl. 09:29 Skrevet Onsdag kl. 09:29 23 timer siden, danskiii skrev: Sier kun dessverre på grunn av kost, ellers så er det jo bra Hvilken Macan har dere kjøpt? Vi kjøpte egentlig en Macan S men forhandler klarte å rote bort servicehefte slik at det ble umulig å få den levert med PAW så vi fikk hevet kontrakten. Vi endte dermed opp med ei 2019 cayenne, tipper en Macan er mye morsommere
danskiii Skrevet Onsdag kl. 10:02 Skrevet Onsdag kl. 10:02 29 minutes ago, Snagg30 said: Vi kjøpte egentlig en Macan S men forhandler klarte å rote bort servicehefte slik at det ble umulig å få den levert med PAW så vi fikk hevet kontrakten. Vi endte dermed opp med ei 2019 cayenne, tipper en Macan er mye morsommere Såpass. Ja det hadde jeg også gjort tenker jeg. Kan se for meg cayenne er mer komfortabel. 2019 er deilig, da får en jo "nye" typen. Skulle gjerne hatt 2019 cayenne eller macan, men prishoppet er for stort for meg per idag. Har du 18veis? Hva synes du? Prøvde dem i bil jeg prøvekjørte og lurer på om 14veis er veien å gå. Litt junk in the trunk gjør at 18veis fort blir en tight fit merka jeg
Snagg30 Skrevet Onsdag kl. 10:07 Skrevet Onsdag kl. 10:07 1 minutt siden, danskiii skrev: Såpass. Ja det hadde jeg også gjort tenker jeg. Kan se for meg cayenne er mer komfortabel. 2019 er deilig, da får en jo "nye" typen. Skulle gjerne hatt 2019 cayenne eller macan, men prishoppet er for stort for meg per idag. Har du 18veis? Hva synes du? Prøvde dem i bil jeg prøvekjørte og lurer på om 14veis er veien å gå. Litt junk in the trunk gjør at 18veis fort blir en tight fit merka jeg Bilen er flott den! Men synes den er litt sportslig satt opp, merker den prøver å være litt sporty og jeg kunne heller tenkt meg den hadde all fokus på komfort slik som 7-serien, understellet der er det beste som finnes. har 18 veis og passer meg bra, men nå har jeg fjernet 40kg fra min personlige frunk som hjelper på å passe inn i setet. Men igjen, det kunne gjerne vært komfort setene fra G seieren til BMW. På cayenne tror jeg det er viktig å ha 18 veis for å få solgt, Macan tror jeg det går helt fint med 14 veis uten å stresse over dette. fikk tilsendt en video snutt fra forhandler av at de startet opp bilen inne, dette var uten sports eksos men ordentlig pen lyd fra v6 man får i de bilene. danskiii, Ingvaldsen og fupsaker reagerte på dette 3
tennbrikket Skrevet Onsdag kl. 11:32 Skrevet Onsdag kl. 11:32 https://e24.no/norsk-oekonomi/i/xmGjJp/elbiler-over-300000-faar-moms-fra-neste-aar-grensen-er-altfor-lav?fbclid=IwdGRjcANcZQ5leHRuA2FlbQIxMQABHmrsxaGUQaalOBypQ6CHy7-FzsZ7a3ESVbP3GN9PxjkDUjn6FZjo5SFQNJzX_aem_VLEskFooxvaI3-lKArVTfQ noen som klarer å spekulere om dette er bra for de som skal kjøpe i år ? 😅 driver fortsatt og jakter på i4, men ser nå at jeg burde prøve å lande en handel i år. Er det logisk å tenke at forhandlere ønsker å skilte regge biler for årsslutt, og at det kanskje hjelper for å lande ett OK kjøp ?
Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 20:20 Skrevet Onsdag kl. 20:20 Dette må jo sies å være en liten gladsak, Cirkle K innfører 98 oktan på sine stasjoner 😀 Fra før har det kun vært Esso og Shell av de betydelige aktørene som har tilbydd dette edle drivstoff. https://www.tv2.no/broom/gladnyhet-gjor-comeback/18196841/ Med stadig økende salg av elbiler så har også stadig flere gått til anskaffelse av entusiastbiler og veteranbiler. Noe som har har ført til at etterspørselen etter 98 oktan har mangedoblet seg, særlig etter innføringen av E10 i 95. Selv tanker jeg 98 oktan på mine tre biler. På E34en fordi den er så gammel at jeg er usikker på slanger og bensinsystemet tåler etanolen, på Alpina fordi Alpina sier den skal ha 98 (Super Plus) og på X5en fordi det er en ladbar hybrid hvor bensinen fort kan stå tre måneder på tanken. fupsaker og laffe reagerte på dette 2
E.C. Skrevet Onsdag kl. 20:50 Skrevet Onsdag kl. 20:50 Ikke dumt det, billigere å helle 98 på tanken i snøfreseren enn akrylat. Maxmek reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Torsdag kl. 20:55 Skrevet Torsdag kl. 20:55 (endret) På 15.10.2025 den 22.50, E.C. skrev: Ikke dumt det, billigere å helle 98 på tanken i snøfreseren enn akrylat. Absolutt, alt går bedre på 98 føler jeg. Har kjørt 98 på snøfresen nå i flere år, synes den går så mye finere. Har også en 5 hester påhenger til lettjolla, den er skikkelig motvillig på 95 bensin. Mens med 98 er det en helt annen motor føles det som. Endret 22 timer siden av Fredrik 90 Saltkjelen, fupsaker og E.C. reagerte på dette 3
E.C. Skrevet Torsdag kl. 21:14 Skrevet Torsdag kl. 21:14 Blir nok fortsatt akrylat til lagring, men spennende å se om det blir noe forskjell i gange på 98, akrylaten er nok nærmere 95 oktan, så det er ikke utenkelig at det kanskje blir litt annerledes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå