GtiGtr Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 18 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Gratulerer 😀 Men hvordan i allverden har den blitt så skitten? 😅 @Skulebollen elsker jo salta veger, og kjører land og strand rundt for å få den deilige suppen på bilene sine 😱🤣
Skulebollen Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden 27 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Gratulerer 😀 Men hvordan i allverden har den blitt så skitten? 😅 #winterbeater 🤙 Nei, først ble den hjulkjørt 1100km. fra Tromsø til Trondheim, der den ble fraktet videre hjem på biltralle bak en transporter i 7 timer.. Da blir det tydeligvis seende sånn ut🥴
Fredrik 90 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 2 minutter siden, Skulebollen skrev: #winterbeater 🤙 Nei, først ble den hjulkjørt 1100km. fra Tromsø til Trondheim, der den ble fraktet videre hjem på biltralle bak en transporter i 7 timer.. Da blir det tydeligvis seende sånn ut🥴 Aha, ja vinterveier med piggdekk støv og salt starter vel tidligere oppe i nord. Utrolig fet bil iallfall, dette er vel det nærmeste man kommer sportsbil og familiebil i samme pakka.
Kvasi Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Vurderer å omjustere bilparken og da sitte igjen med en hverdagsbil jeg ser for meg kan være en I3. Ser for meg at den skal koste ikke så veldig mye mer enn 75K men samtidig ikke kjede vettet av meg de ti minuttene det tar til/fra jobb. Forslag?
papertiger Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 7 hours ago, Kvasi said: Vurderer å omjustere bilparken og da sitte igjen med en hverdagsbil jeg ser for meg kan være en I3. Ser for meg at den skal koste ikke så veldig mye mer enn 75K men samtidig ikke kjede vettet av meg de ti minuttene det tar til/fra jobb. Forslag? Du får vel en i3 til denne summen av de tidligste årsmodellene, med knappest mulig margin. f.eks. denne her: https://www.finn.no/434157255 Kvasi reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden @Skulebollen Rått! Gratulerer med nåtidens kuleste BMW. 7 timer siden, Kvasi skrev: Vurderer å omjustere bilparken og da sitte igjen med en hverdagsbil jeg ser for meg kan være en I3. Ser for meg at den skal koste ikke så veldig mye mer enn 75K men samtidig ikke kjede vettet av meg de ti minuttene det tar til/fra jobb. Forslag? For denne summen ender man opp med de tidligste årgangene av 60Ah. Her kan det være litt ymse, spesielt biler med takluke som da også hadde carbontak. De fleste tilfellene er nok muligens utbedret (jeg opplevde dette da bilen var rundt 7-8 år på min tidligere i3 60Ah), men en svakhet er at taklukekassetten løsner fra karbontaket med påfølgende lekkasje inn i kupéen. Dette kan være et mareritt å fikse, og ikke minst kostbart. Foruten dette har det vel vært noen tilfeller av klimakompressorer og tannstenger, men foruten dette er bilen driftsikker. Personlig ville jeg nok sett om det var midler i budsjettet til å komme seg på rundt kr. 100-110 000,-. Da kan du få en i3 94Ah LCI, som først og fremst er en del mer moderne enn pre-LCI, man har NBT EVO (om bilen har navigasjonssystem professional) med 4G slik at app-funksjoner fortsatt fungerer, og et betydelig bedre lysbilde. Rent rekkeviddemessig bør du også gå for en 94Ah fremfor en 60Ah. 94Ah får du også som pre-LCI, disse er vel marginalt billigere enn en 94Ah LCI. Rent kjøremessig er det natt og dag mellom en i3 og en i3 med sportspakke og i3S, men da snakker man om et høyere budsjett igjen. På en vanlig i3 vil jeg i aller høyeste grad anbefale spacere og senk for å gi bilen en skikkelig BMWete kjæreopplevelse. Ron Jeremy, Marius2002, papertiger og 2 andre reagerte på dette 5
Snagg30 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Skulebollen sendte meg denne for noen dager siden, den gikk fort! Er mulig å gjøre seg gode kjøp nå https://www.finn.no/mobility/item/434444452 Saltkjelen reagerte på dette 1
papertiger Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Enig med @Saltkjelen over her, om du har budsjett til en LCI 94ah er det selvsagt å anbefale, spesielt muligheten for da å fremdeles beholde kobling mellom App og bil for klimatisering etc. har du derimot ganske faste avreisetider kan de selvsagt stilles inn i bilen. Jeg gleder meg ikke til den dagen BMW stenger ned 2G nettet og jeg må ut å springe med fjernkontrollen til Webastoen på 5-serien. i3 er en bil jeg blir mer og mer glad i, spesielt som A-B bil og som handlevogn. Utrolig smidig, lettkjørt og «herjevillig», både i urbane strøk men også på svingete småveier. Ron Jeremy reagerte på dette 1
papertiger Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 10 hours ago, Skulebollen said: Når vi først er i gang🤭 noen andre som har fått seg vinterbil? @Werther🤓? Gratulerer med ultimat winterbeater! Hva skal du nå med 5-serien? 😂
Skulebollen Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 1 minutt siden, papertiger skrev: Gratulerer med ultimat winterbeater! Hva skal du nå med 5-serien? 😂 Vet ikke🙈 Er litt for glad i interiøret, i tillegg må jeg ha bil med hengerfeste til våren.. Men planen var egentlig og selge den og kjøpe en i3 kona kan pendle med🤔 Men Herrens veier er uransaklige💁♀️ liffi reagerte på dette 1
papertiger Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Nå er det jo bare en bokstav i forskjell på i3 og M3, så skjønner godt Herren kan bli forvirra. Så er det jo tryggere med en FIREHJULSTREKKER på vestlandsk vinterføre. GtiGtr reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden (endret) 33 minutter siden, papertiger skrev: Nå er det jo bare en bokstav i forskjell på i3 og M3, så skjønner godt Herren kan bli forvirra. Så er det jo tryggere med en FIREHJULSTREKKER på vestlandsk vinterføre. Og jeg var sikker på jeg hadde kjøpt ny banebil, generer vist kun 2kg downforce fra spøk til alvor, noen som har handlet felger med han her? Har fått et svar av i løpet av hele uken tross jeg har sagt jeg ønsker å kjøpe felgene. Om noen har handlet har dere tilfeldigvis tlf nr? Han selger ganske mye BMW felger så prøver lykken https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388611666 Endret 10 timer siden av Snagg30
Saltkjelen Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 57 minutter siden, papertiger skrev: Jeg gleder meg ikke til den dagen BMW stenger ned 2G nettet og jeg må ut å springe med fjernkontrollen til Webastoen på 5-serien. Jeg gruer meg også. Blir innkjøp av en slik (med mindre det ikke blir G-serie med original remote start): https://www.eurostart.com/?srsltid=AfmBOoqqzFVL4BqQ2DnGXT-CLPqdpzct1oZAJgY1j46BcqdjKtTy5Ncw 18 minutter siden, Snagg30 skrev: fra spøk til alvor, noen som har handlet felger med han her? Har fått et svar av i løpet av hele uken tross jeg har sagt jeg ønsker å kjøpe felgene. Om noen har handlet har dere tilfeldigvis tlf nr? Han selger ganske mye BMW felger så prøver lykken https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388611666 Du vet hva jeg har sagt, og mener at han bør sitte med dekkene som "kun er brukt i 2-3 måneder" i de neste 3-4 årene også. Det virker som en selger med fantasipriser på alt han selger, dessverre.
sveigis Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden 11 timer siden, Skulebollen skrev: Når vi først er i gang🤭 noen andre som har fått seg vinterbil? @Werther🤓? Gratulerer med knallrå Touring 😊 Er denne twilight purple ? Gleder meg til å se den ren .
Fredrik 90 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 2 timer siden, Snagg30 skrev: fra spøk til alvor, noen som har handlet felger med han her? Har fått et svar av i løpet av hele uken tross jeg har sagt jeg ønsker å kjøpe felgene. Om noen har handlet har dere tilfeldigvis tlf nr? Han selger ganske mye BMW felger så prøver lykken https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388611666 Ikke overfør noe penger før du fysisk står og ser på felgene iallfall. Når en "privatperson" har så mye fine og originale felger liggende så lukter det tjuvgods lang vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå