Snagg30 Skrevet i går, 10:00 Skrevet i går, 10:00 9 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Ikke overfør noe penger før du fysisk står og ser på felgene iallfall. Når en "privatperson" har så mye fine og originale felger liggende så lukter det tjuvgods lang vei. Ja har allerede hatt mine tanker og spurt han hvor de kommer fra, og svaret var vell Polen om jeg husker riktig. er en annen kar på Finn som selger mye ratt fra både Porsche og BMW osv og jeg la sammen alle annonsene han hadde og det var astronomiske summer han hadde for salg, virker veldig rart.
GreenE36Cab Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden (endret) Mulig det kan være greit å si at jeg sliter ganske kraftig med å forstå hva som er akseptert og ikke, når det gjelder å poste ting på forumer. Det er vanskelig når man ikke kan se ansiktene til dem man "snakker med", og kroppsspråk osv. Dette blir jo borte når man har samtaler/ diskusjoner via internett Det jeg sa om at dere ville fått et annet inntrykk av meg irl.. Jeg fungerer sosialt når jeg se og snakke med folk ansikt til ansikt. Det å kunne se ansiktsuttrykk, høre toneleie og disse tingene er viktige ting for meg for å kunne lese situasjoner eller hva folk mener om ting jeg sier Så på forumer kan jeg ende opp med (ender vel egentlig alltid opp med) å poste ting som irriterer, så prøver jeg å unnskylde og forklare, og evner ikke å skjønne før det er for sent, at oi, nå gjør jeg det bare verre for meg selv. Istedenfor å gjøre det bedre, fyrer jeg videre på ting Skriver vel ofte, eller formulerer meg som et barn (eller hva som er riktig beskrivelse, barn skriver vel mer voksent enn meg). Dette er mislykket humor, som jeg heller ikke tenker over før det er postet. Da er det nok allerede lest og for sent å redigere for å unngå at det blir lest av alle på forumet. Dette er heller ikke noe jeg er stolt av, men det er en av måtene jeg skriver på. Dette kan det nok være vanskelig å forandre, da jeg er 35 år Mulig det hadde vært greiest å la det ligge, men kan vel være verdt å få nevnt Endret 21 timer siden av GreenE36Cab
Fredrik 90 Skrevet 22 timer siden Skrevet 22 timer siden 2 timer siden, Snagg30 skrev: Ja har allerede hatt mine tanker og spurt han hvor de kommer fra, og svaret var vell Polen om jeg husker riktig. er en annen kar på Finn som selger mye ratt fra både Porsche og BMW osv og jeg la sammen alle annonsene han hadde og det var astronomiske summer han hadde for salg, virker veldig rart. Uten å være for kynisk her så kommer de vel fra Litauen før Polen. Stammer sikkert fra biler stjålet i Vest Europa. Vi lever litt i en skjermet boble her i Norge når det kommer til bil kriminalitet, mens i Europa er dette er stadig økende problem. Dette styres av mafia med ressurser og moderne biler stjeles som aldri før, og pilene peker som regel i retning av Litauen, Romania og Bulgaria. Men det er jo litt vanskelig å til en hver tid kunne vite opphavet til deler man kjøper på nett. De fleste velger vel å lukke øynene og ikke tenke så mye over det 😅 fupsaker, Ron Jeremy, Saltkjelen og 2 andre reagerte på dette 5
Snagg30 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Uten å være for kynisk her så kommer de vel fra Litauen før Polen. Stammer sikkert fra biler stjålet i Vest Europa. Vi lever litt i en skjermet boble her i Norge når det kommer til bil kriminalitet, mens i Europa er dette er stadig økende problem. Dette styres av mafia med ressurser og moderne biler stjeles som aldri før, og pilene peker som regel i retning av Litauen, Romania og Bulgaria. Men det er jo litt vanskelig å til en hver tid kunne vite opphavet til deler man kjøper på nett. De fleste velger vel å lukke øynene og ikke tenke så mye over det 😅 Fikk til slutt svar med tlf nr, sendte han melding og dette kom tilbake. Er ikke dette litt rart? Mulig jeg over tenker
Lars89 Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Østeuropeere er ofte flinke på logistikk. Har solgt noen sett med felger til Øst-Europeere via Finn og da kommer det gjerne en suspekt MB Sprinter full av båtmotorer og sykler med en sjåfør med lomma full av Cash og henter de. Dette er sikkert en selger som annonserer i flere land. Kan ikke tenke meg at markedet for så dyre felger er stort nok i lille Norge. Det kan selvfølgelig være tyvegods, men sånn er det bare med brukte bildeler. fupsaker og E.C. reagerte på dette 2
E.C. Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden @Lars89 Jepp, ganske vanlig at det blir arrangert biltur for å levere større deler til Norge også. Det du ikke må finne på å spørre er VIN fra bilen det kommer fra, da har du "No, no, no, - no VIN number, no". En del må nesten være stjålet, men jeg tror også at en del er biler fra f.eks. England. Ser man litt på FB så finnes det billige biler å oppdrive i ny og ne. Ikke uvanlig at nesten 100 % av bilen blir demontert og solgt, så når timeprisen for slikt jobb er noe annet enn hos høgger i Norge så går det trolig litt mer rundt.
papertiger Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden 13 minutes ago, Lars89 said: Østeuropeere er ofte flinke på logistikk. Har solgt noen sett med felger til Øst-Europeere via Finn og da kommer det gjerne en suspekt MB Sprinter full av båtmotorer og sykler med en sjåfør med lomma full av Cash og henter de. Samme her. 351-hjula som var skeive solgte jeg billig på Finn dagen etter jeg la de ut, de ble faktisk hentet av en fyr i en sprinter og skulle til Litauen for å bli fikset opp 😅
Fredrik 90 Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Litauere i Sprintere er ramme på å plukke med seg. For en del år siden så forsvant det en del europaller fra bedriften, paller som ble spart på for å gjenbrukes. Vi snakker hundrevis av Europaller, de veier jo litt og tar litt plass. Da viste det seg at det var Litauere i en sliten lang Sprinter som med gjevne mellomrom stakk innom og plukket med seg pallene. De ble da anholdt av en kollega som tilfeldigvis kom forbi på vei hjem fra byen av alle ting, og politiet kom og tok de. Viste seg at europaller kan man "pante" for 50 kr stykket, så da ble det en grei inntekt for disse gutta 😂 mr.pingu reagerte på dette 1
Fredrik Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden @Fredrik 90 Det er vanskelig å forestille seg hvor stor forskjell det er på inntektsnivået/levestandarden i Skandiniavia og f.eks Romania, men også enkelte andre østeuropeiske land. Her i Danmark er folk fra Romania (ikke nødvndigvis romaer) en fast del av gatebildet der de selger gateavisen "Hus forbi" (tilsvarer f.eks "Folk er folk" i Oslo). De pendler mellom Romania og Danmark samt tjener tilsynelatende nok til å livnære seg resten av året i Romania. Opprinnelig var det sosialt utsatte (f.eks hjemløse og narkomane) som solgte avisen, men i dag er det stort sett kun folk fra Romania som selger den. Hvordan akkurat dét skjedde vet jeg ikke, men jeg antar at dette muligens reduserer antall innbrudd i biler og hus og at det derfor er politisk motivert. Jeg har observert at de kommer med privatbiler med skilter fra Romania og parkerer på baksiden av vår lokale brugsforening (lokal kolonialforretning) før de stiller seg opp foran inngangen på den andre siden for å selge avisen. Dette er nok ganske bevisst iom. at bildet mange dansker har av disse menneskene er at de er fattigere enn som så. Den sterke danske kronen gjør det åpenbart attraktivt å kjøre hele veien til Danmark for å selge aviser på gaten. Den koster 20 DKR der selgeren typisk beholder 50% (avisen er ikke momsbelagt). Mon ikke de tjener mer på "bigeskjefter" mens de er i Danmark.
GreenE36Cab Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden Jeg begynner å kjenne på et veldig ønske om å få skaffet meg E36 cab igjen.. Men ser ut til at verdi/ pris på en er på 150K+ nå, om man skal ha en i grei stand Den grønne jeg hadde, som jekken tok en tur opp i kanalen på, skulle jo aldri solgt den.. Jeg angrer
Marius2002 Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden @GreenE36Cab kjør på! Jeg har vært i samme bobla og vært innom både E36/7 og E85 på veien. Jeg kom vel fram til at en E46 ville være mest bil for pengene og hadde egentlig landet på å gå for en halvfin E46 320i. Men vi kjøpte vogn, så da blir det heller å se på BMW som hovedbil istedenfor. Finn.no | E46 320i cabriolet laffe reagerte på dette 1
GreenE36Cab Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden @Marius2002 Jeg så en periode på E36/7 (Z3), bla en mørk grønn med beige interiør. Det var en 1.8 (M43B18) med 116 ville hester, men fant ut da at Z3 ikke var noe for meg.. Men skjønner hvorfor andre liker dem Når det gjelder E46, jeg får ikke samme "wow" av dem som E36.. Jeg så en gang en fin sølvfarget E46 cab, men har aldri hatt lyst på en selv. Som med Z3, skjønner jeg hvorfor andre liker dem Nei, skal jeg ha BMW igjen, er en E36 cab på toppen av lista over biler jeg kunne hatt. Med riktig fargekombinasjon og motor og gir osv Nei, jeg er ikke sær på hva jeg liker av biler
Fredrik 90 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 2 timer siden, Fredrik skrev: @Fredrik 90 Det er vanskelig å forestille seg hvor stor forskjell det er på inntektsnivået/levestandarden i Skandiniavia og f.eks Romania, men også enkelte andre østeuropeiske land. Her i Danmark er folk fra Romania (ikke nødvndigvis romaer) en fast del av gatebildet der de selger gateavisen "Hus forbi" (tilsvarer f.eks "Folk er folk" i Oslo). De pendler mellom Romania og Danmark samt tjener tilsynelatende nok til å livnære seg resten av året i Romania. Opprinnelig var det sosialt utsatte (f.eks hjemløse og narkomane) som solgte avisen, men i dag er det stort sett kun folk fra Romania som selger den. Hvordan akkurat dét skjedde vet jeg ikke, men jeg antar at dette muligens reduserer antall innbrudd i biler og hus og at det derfor er politisk motivert. Jeg har observert at de kommer med privatbiler med skilter fra Romania og parkerer på baksiden av vår lokale brugsforening (lokal kolonialforretning) før de stiller seg opp foran inngangen på den andre siden for å selge avisen. Dette er nok ganske bevisst iom. at bildet mange dansker har av disse menneskene er at de er fattigere enn som så. Den sterke danske kronen gjør det åpenbart attraktivt å kjøre hele veien til Danmark for å selge aviser på gaten. Den koster 20 DKR der selgeren typisk beholder 50% (avisen er ikke momsbelagt). Mon ikke de tjener mer på "bigeskjefter" mens de er i Danmark. Her i Arendal har vi også fått ganske mange bladselgere og etter hvert også tiggere fra Romania. De har også flyttet seg ut fra sentrum og ut i tettbygde strøk der de tar oppstilling utenfor matbutikkene. De ankommer gjerne i en VW Sharan eller gammel Mercedes Vito som de parkerer skjult. Og får de noe i koppen så stikker de dette fort i lommen for at koppen til en hver tid skal være tom. Men jeg har sjeldent opplevd dem som aggressive, de forholder seg smilende og nikker til deg når du passerer dem. Jeg må ærlig innrømme at jeg tar for gitt hvor heldige vi er som slipper en slik nød, men jeg synes også det er litt ubehagelig at denne nøden nesten er flyttet til vår dørterskel. For en som er oppvokst i Arendal på 90 tallet så var man ikke vant til å se tiggere i gatebildet for å si det sånn. Vi så dem jo i Oslo men de var jo tross alt "narkomane" og hadde valgt det selv som min religiøse mor fortalte 😅 Når det gjelder bladselgere fra Romania så hadde vi en type som rasa rundt i byen her dag og natt. Han ble nesten litt sånn lokalkjent, iallfall etter at Agderposten bestemte seg for å ta en nærmere titt på fyren. De fant frem til hans virkelige navn og kunne for byens innbyggere presentere bilder fra mannens Facebook profil. Først var det ett bilde av ett bord fylt med bunker og stabler av pengesedler. Så var det ett bilde av vår "venn" ikledd Gucciklær poserende foran en en sort F10. Så var det ett bilde til av fyren bak rattet i samme F10 fleksende med en feit gullklokke. Videre noe feriebilder som så ut som Dubai der de herja rundt på noen vannscootere og spiste flotte middager på toppen av en skyskraper. Det hele passet dårlig med den litt lurvete fyren i nedslitte joggesko som trava rundt i byen med bladbunken under armen. Derfor gir jeg dessverre ikke penger til disse folkene. Yngvejos og mr.pingu reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Vinteren kommer og jeg koser meg med å gjøre scooteren klar, og tenker at det fins svært få ting i verden som er like tøff. fupsaker og Otis reagerte på dette 2
Otis Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Jeg skifte setetrekk på min egen sal i dag. Salen jeg kjøpte passet ikke, men setetrekket passet. Så da ble det det. Skal se over tri-huben senere og skifte sleider. Håper det blir mer snø denne sesongen! Marius2002 og Kvasi reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå