Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, bricks skrev:

Men kan du ikke bruke signalet rett i en forsterker, dingsen har jo styresignal i tilegg for å slå på forsterker?

https://www.billyd.no/products/ground-zero-gzia-2135-iridium-2-kanaler-med-auto-onoff

Eller er jeg helt på jorde?(mange år siden jeg har holdt på med bilstereo :) )

Ja, nei. Du har jo forsåvidt rett i det. 

Derfor jeg spør etter en til dings for å sende høynivå, til en annen forsterker. 

Men den dingsen som det linkes til virker jo å gå rett i en forsterker. Men bare med lav pass. 

Skrevet
20 hours ago, Otis said:

Den så jo fiffig ut! 

Men den har jo bare lavnivå ut. Mao sub lyd. 

Må da finnes en til som er høy nivå? 

Lavnivå betyr at den sender ut ett svakt signal som må kobles gjennom en forsterker før det går videre til høyttalerene.

Det står i spesifikasjonene at den har:

• Frekvens respons: 20 – 20kHz ±1dB

Dvs at den sender ut hele frekvensspekteret.

I teorien kan denne kobles direkte til forsterker for å streame musikk fra telefonen, men høyttalere og hørsel vil leve farlig hvis volumet på telefonen står på max. Det kan være lurt å justere gain på forsterkeren slik at det spiller på ett behagelig nivå med volumet på max.

Skrevet

Da går jeg nok for en slik til raggarbilen med kasettspiller😬 

Over til noe helt annet: 

S843 power reduction på en 16 mod. 730d.. Får man kjøpt originalt "tilbakestillingskit" fra Bmw? For og få tilbake originaleffekt. 211hk blir veel tamt. 

Skrevet
2 minutter siden, laffe skrev:

@Skulebollen BMW "bruksbil" nummer 4 som skal handles? Slet litt med statistikken på Høgskolen, men det bør vel øke sannsynligheten for at du har en som fungerer til enhver tid? 😅

Da må nok g31 vike. Jævlig dumt og bytte ut en praktisk stv. Med en sedan med litt for smalt midtsete bak og alt for lite bagasjerom når man har 3 unger.. Meen jah, man er jo svak for en riktig 7er.. Håper jeg får sovet det av meg

Skrevet
13 minutter siden, Skulebollen skrev:

Da må nok g31 vike. Jævlig dumt og bytte ut en praktisk stv. Med en sedan med litt for smalt midtsete bak og alt for lite bagasjerom når man har 3 unger.. Meen jah, man er jo svak for en riktig 7er.. Håper jeg får sovet det av meg

Håper ikke du får sove inatt, du trenger både 7er og g31🥰

Skrevet

Er det bare meg eller er det flere av dere som blir irritert på elendig teksting av bilprogram på TVen. en klassiker er jo alle bilene som har frontvinger i stedet for framskjermer ,den har jeg gitt opp. Trodde jeg hadde hørt det dummeste for noen år siden da de påsto at den eneste svakheten med M30 motoren var drivakselen på toppen av motoren som mistet smøringen men i dag tok det virkelig kaka. De fant en sjelden AC Aceca, forløperen til AC Cobra, og det ble oversatt med en sjelden klimaanlegg Aceca. 🤣Tydelig at det er mye automatisk teksting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...