Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, RNJ skrev:

-Land Cruiser-

 

Enig. Kanontøff. Minner meg om Defender. Men, de med runde lykter er First Edition som kun vil være i begrenset antall, videre produksjon vil kjipe litt ut og se slik ut:

IMG_2756.thumb.jpeg.8530b6b558d673ed13c695596485b715.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Marius2002 said:

Enig. Kanontøff. Minner meg om Defender. Men, de med runde lykter er First Edition som kun vil være i begrenset antall, videre produksjon vil kjipe litt ut og se slik ut:

 

Som jeg forstår det vil de runde lykte fortsatt være tilgjengelig på innstegsmodellen også etter at First Edition er solgt. Vil tro at responsen på de runde lyktene blir såpass positiv at de fort blir tilgjengelig på toppmodellene også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var det julemarked i sentrum og jeg gledet meg litt fordi dette var lagt ut i forkant

IMG_2720.thumb.jpeg.9c6994d3f12daa47df14e08dd22f1b13.jpeg

Toppmodeller fra BMW og Tesla som aldri har vært i Romsdal før. Vel, de har hatt M8 tidligere visning og ellers har alt jeg kan komme vært i Romsdal før foruten XM og M4 CSL som jeg vet. Dette måtte jeg få med meg. Og toppmodell fra Tesla? De bruker jo Model S Plaid som firmabil på Tesla i byen og Model X Plaid går det to jeg vet om. Hva kan en toppmodell som aldri har vært i Romsdal før være? Den gamle roadster, det gikk jo en i byen før, men kanskje vedkommende som skrev ikke visste det. Mulig en Cybertruck som skulle brukes til show, siden den ikke skulle kjøres? Jeg aner ikke. Tok med ungene for å vise de noe som kanskje det tar tid før de ser igjen.

 

Toppmodellene var:

Tesla Model 3 Highland bakhjulstrekk

MG 4 (Bavaria selger de)

 

Så her har jeg ofret tid i bilkø, stress og folkemengde for å se to middels biler som har vært i Romsdal til spott og spe i minst en måned hver(MG sikker lengre). Happy lørdag 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2023 den 19.48, RNJ skrev:

Ikke siden jeg for år tilbake hadde MR2 så fikk jeg lyst på Toyota. Er jeg den eneste som syns at nye Land Cruiser faktisk er ganske fin?

2072623216_Landcruiser.thumb.png.ede46e41fb75e202751077a6a4bbbeae.png

Jeg synes faktisk at den der er litt kul. Antar at den blir aktuell i Norge også med grønne skilt. Land Cruiser har som alle andre Japanske firehjulstrekkere alltid vært så trøtte og kjipe, men denne var ett lyspunkt. Jeg synes Toyota er inne i ett godt spor om dagen, GR Yaris er jo bare kjempetøff og nye Priusen ser faktisk flott ut (kommer ikke til Norge selvfølgelig). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Corsa-e? Søs myser på ny kånebil, og det virker som det står mellom en slik og Zoe. Hun har hatt Zoe tidligere med masse tull, men nyere modell som hun ser på er visst forbedret. Jeg er ville ikke tatt i en slik igjen med ildtang... 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331745207

207_2089111423.jpg

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331482601

601_572471323.jpg

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zoe ville jeg styrt unna basert på den gamle modellen, men ser de har fått CCS. Det er jo et pluss, var jo håpløst å finne ladeplasser med den gamle modellen. Ellers vil jeg tørre å påstå at forhjulsdrevne elbiler er mindre god på glatt føre. Før var jo det kjent at forhjulsdrevne biler hadde et snev av bedre fremkommelighet på glatt føre, det er på en måte snudd opp ned ved elbil. Nå har ikke jeg testet de to bilene du linker til(utenom gamle Zoe på sommerføre), men ser for meg at regenerering og framhjulstrekk ikke er helt heldig på glatta. Samtidig ser jeg det er gjerne e-Golf som spinner seg fast opp bakken hjem. :)  Nok engang kommer i3 opp som en suveren kandidat. En kan elske og hate de, men: de ruster ikke, de er veldig lett, de er kvikk, oversiktlig og de har svingradius som ingen andre har. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=329023519

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, StigJ skrev:

Noen som har erfaring med Corsa-e? Søs myser på ny kånebil, og det virker som det står mellom en slik og Zoe. Hun har hatt Zoe tidligere med masse tull, men nyere modell som hun ser på er visst forbedret. Jeg er ville ikke tatt i en slik igjen med ildtang... 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331745207

 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=331482601

 

 

Hva med en MG4 med god leasingdeal? 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=288287879

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for meninger  @Marius2002👍 Tror ikke hun har noe problemer med el-gnager siden hun har rattet første modell Zoe i mange år. Ja, den tiden den ikke stod på verksted da 😅 Og hun bor i Bergen, så det er vel normalt ikke totalt snøkaos der til vanlig. Ja fordel med CCS. Det var en plage for henne når hun skulle nedover til Stavanger. Elendig rekkevidde og få stasjoner å velge mellom. 

i3 er nok dessverre ikke et alternativ selv om jeg skulle ønske hun kunne fått seg en slik. Her går det på at hun ønsker så ny som mulig med god rekkevidde til lav pris. Altså over 300km og under 200k.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@StigJ skjønner. Vel, i3 holder seg godt i pris, men bedre bil i den klassen finner man ikke. God buffer på batteri over/under det som er vist også, så batteriet svekker seg lite. Men klart går det ikke så går det ikke :) Av de du linket så har jeg ingen videre formening. Leasingforslaget over var veldig bra. Det er jo tross alt en "toppmodell fra BMW som aldri har vært i Romsdal før".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...