Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Noen erfaringer med nettbil eller rebil her? Faren min ble fratatt førerkortet pga syn så han trenger ikke lenger sin 2016 225xe. Lurer litt på om jeg skal ta jobben med å selge privat for han eller bare dumpe den ut på en av de tjenestene. Gått 18.600km og har litt gammelmannsriper men bør vel være greit nok å bli kvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi solgte en 2015 P85D på nettbil, gikk i løpet av 2 dager for 135k. Helt ok, bilens alder tatt i betraktning. Men de stipulerte først 180k for bilen, til tross for at jeg skrev litt om lakkskader og slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sluquet skrev:

Noen erfaringer med nettbil eller rebil her? Faren min ble fratatt førerkortet pga syn så han trenger ikke lenger sin 2016 225xe. Lurer litt på om jeg skal ta jobben med å selge privat for han eller bare dumpe den ut på en av de tjenestene. Gått 18.600km og har litt gammelmannsriper men bør vel være greit nok å bli kvitt. 

Har brukt begge. Nettbil så er det budrunde fra oppkjøpere, så man kan ende med å få langt lavere enn forventet. Mens Rebil så var det som en innbytte pris. 30-40k under salgsverdi på finn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
8 hours ago, sluquet said:

Noen erfaringer med nettbil eller rebil her? Faren min ble fratatt førerkortet pga syn så han trenger ikke lenger sin 2016 225xe. Lurer litt på om jeg skal ta jobben med å selge privat for han eller bare dumpe den ut på en av de tjenestene. Gått 18.600km og har litt gammelmannsriper men bør vel være greit nok å bli kvitt. 

Har ikke solgt via rebil, men kjenner flere som har gjort det og har vært fornøyd. Men jeg kontaktet rebil for å få en pris på kjøp av 4-serien. Fikk et tilbud som lå ca 50k under hva jeg ville lagt ut bilen for, korrigert for hva som måtte gjøres (dekk og bremser). Litt for lavt i forhold til hva jeg tenkte var akseptabelt. Tror det spørs mye hvilken bil det er snakk om. 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde nettbil med i3’en. Fikk bud på 130, så takket nei og hentet bilen. Seriøst opplegg å greit å prøve siden det er helt kostnadsfritt om man ikke selger. Jeg la den på finn og den ble solgt ei uke etter for 170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2024 at 1:17 PM, sluquet said:

Gått 18.600km og har litt gammelmannsriper men bør vel være greit nok å bli kvitt. 

 

Du kan ikke forholde deg til listepris hvis bilen har blitt kjørt av en pensjonist. Gammelmannsriper betyr oftest hellakkering av hele bilen utenom tak. Oftest er frontfanger/forskjerm og dør bulkete/ripete, samme med bakfanger/bakre hjulbuer.  Problemet med en eiers-biler er at eieren ofte kjørte bilen helt til vedkommende døde i en alder av 90, så bilen ser ikke ut i motvind, fylt opp av bulker og riper rundbaut.  

Det er jo litt kjipt siden det er slik mange oppegående mannfolk ender opp, som en litt virrete pensjonist som bulker hver bidige gang han skal handle på Meny.  Men sånn er livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som kjører på bane, nærmere bestemt førerutvikling på Rudskogen, neste er vel 18-19. Mai (?) 

Er det noe vitsi melde seg på med treg familiebil? Vurderer kjøre et par runder (3-5) for moro og p.d.d har eg kun familievogna disponibel. En 1600kg familievogn med firehjulstrekk og usle 184hk... 

Den har dog eibach b12, og m sport bremser med rustfrie slanger med bremsevæske med tørrkokepunkt på 325c. Så den skal nok tåle et par runder, men det eg frykter er å bli satt i heat med de grommeste bilene, å bli kjeppjaget av gt3er mens eg kjører hest å kjerre er sikkert ikke det kjekkeste 😅. Blir det delt opp i heat for trege biler og nye sjåfører eller er det kun grombiler som møter opp på disse dagene?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Til dere som kjører på bane, nærmere bestemt førerutvikling på Rudskogen, neste er vel 18-19. Mai (?) 

Er det noe vitsi melde seg på med treg familiebil? Vurderer kjøre et par runder (3-5) for moro og p.d.d har eg kun familievogna disponibel. En 1600kg familievogn med firehjulstrekk og usle 184hk... 

Den har dog eibach b12, og m sport bremser med rustfrie slanger med bremsevæske med tørrkokepunkt på 325c. Så den skal nok tåle et par runder, men det eg frykter er å bli satt i heat med de grommeste bilene, å bli kjeppjaget av gt3er mens eg kjører hest å kjerre er sikkert ikke det kjekkeste 😅. Blir det delt opp i heat for trege biler og nye sjåfører eller er det kun grombiler som møter opp på disse dagene?

 

 

Blir delt opp i heat med urutinerte og rutinerte ( vertfall tidligere ). Uansett kor rutinert du er passer sikkert bilen best i U 😅 Men det er ingen problem 😁 Der er også begrenset med deltakere så skal vere god plass. Spesielt litt utpå dag er det som regel lite biler igjen og nesten fritt fram 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Skulebollen skrev:

Blir delt opp i heat med urutinerte og rutinerte ( vertfall tidligere ). Uansett kor rutinert du er passer sikkert bilen best i U 😅 Men det er ingen problem 😁 Der er også begrenset med deltakere så skal vere god plass. Spesielt litt utpå dag er det som regel lite biler igjen og nesten fritt fram 👍

Glemte og føre det på, men er ingenting og lure på😅 hiv deg på😁 Eg og @Snagg30skal ned🥳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

@BMWE39turbo Om det er noen trøst var jeg på min første banekjøring for noen år siden med rask familie bil (X3M) og ble definitivt kjørt i fra av alle med Porsche :) 

 

Men jeg hadde ikke vært bekymret for dette, meld deg på så blir vi en god gjeng nå. @Dusy klager på et øye men jeg kommer ikke til å godta den unnskyldningen så han må nok møte opp. @Ampera kommer og for å kjøre :) om du ønsker noen runder rundt Rudskogen for å få hørt karbon innsug har jeg ledig plass. 

 

Når det er sagt så er det litt missvisende den "rutinert" gruppa, de som har noen til flere banekjøringer melder seg inn der. Men det betyr ikke at de er noe spesielt rask rundt en bane, på sesong starten for noen uker siden kom det en sunnmøring med 20 år gammel M3 susende forbi veldig mange gromme Porscher kjørt av eldre menn. Jeg er helt sikker på at mange rutinerte kunne kjørt i urutinert gruppe.
 

Samt synes jeg at folkene som dukker opp på kjøringen til Øyvind er særdeles hyggelige, feks kom det bort en med ny innkjøp GT3 og var nysgjerrig på min bil - nevnte ikke et ord om sitt ny innkjøpte glis det fant jeg ut ved tilfeldighet når jeg pekte på bilen hans og sa jeg skulle heller hatt en slik. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjekt å høre. Er uansett ikke redd for å bli frakjørt, og har lært god vikeplikt skikk fra de få rundene eg har hatt på nurburgring for endel år siden. Bilen og fører forsåvidt passer seg best i urutinert også er det litt småkleint å kun kommet til første sving når resten av gjengen har kjørt tre runder allerede 😅 ikke at eg er redd for å dumme meg ut men ja, det ser nok teit ut når det kommer en 320i på langstrekka i det som ser ut som sakte film haha..

Men så er det eneste bilen vi har om dagen og det er såpass lenge siden eg har vore på bane at moro for meg blir det nok uansett. 

Om det blir tar eg gjerne deg opp på det tilbudet @Snagg30. Har fulgt med i tråden din og den bilen er grisegrom, hadde vore helt rått få sitte på en runde 👍

Endret av BMWE39turbo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Werther skrev:

 

Du kan ikke forholde deg til listepris hvis bilen har blitt kjørt av en pensjonist. Gammelmannsriper betyr oftest hellakkering av hele bilen utenom tak. Oftest er frontfanger/forskjerm og dør bulkete/ripete, samme med bakfanger/bakre hjulbuer.  Problemet med en eiers-biler er at eieren ofte kjørte bilen helt til vedkommende døde i en alder av 90, så bilen ser ikke ut i motvind, fylt opp av bulker og riper rundbaut.  

Det er jo litt kjipt siden det er slik mange oppegående mannfolk ender opp, som en litt virrete pensjonist som bulker hver bidige gang han skal handle på Meny.  Men sånn er livet. 

Jeg har jo sett bilen. Den trenger ikke hellakkering og er ikke bulkete. Litt skraper i to hjørner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adv.1 og Rohana er gjerne i en litt annen prisklasse enn f.eks. JR. Spørsmålet er vel om du må kjøpe akkurat der og hva budsjettet ditt evt. er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...