Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har greie på Chevrolet P30?

Om den settes i park og man drar ut den gule knappen til håndbrekket (bilde) så triller bilen om det ikke er flatt. 

Noen idé om hva feilen kan være?
 

IMG_5959.thumb.jpeg.3dc324a24344da2c7192a4e7e3db873e.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

På turen min til Hønefoss i dag så koster det meg 350kr for en vei minus mva fradrag - da må det nesten være like dyrt med hurtiglading snart?

Ved en pris på 6kr pr kWh og et forbruk på 2 kWh/mil får vi en kostnad på 12 kr/mil.

For 12 kr får man 0,72l diesel ved en pris på 16,59.

En normal dieselbil vil med disse prisene være billigere å fylle opp enn en elbil på langtur. 

Er vel mulig med noe lavere priser og forbruk, men det er absolutt ikke gratis å hurtiglade.

UNO X har riktignok solgt strøm for 1-3kr/kWh i perioder, men det er et unntak. 

Man kan selvfølgelig planlegge, men jeg er litt der at jeg bare vil videre hvis jeg er i farta. Da får bensinen heller koste 29kr/liter av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de fleste bare vil videre når man er på farta. Koste hva det koster. Forøvrig lå hurtigladingen i sommer mellom 3 og 4,50 la jeg merke til, men aner ikke hva jeg har betalt samlet for kun hurtiglading. Spiller ingen rolle. :) I Juli: ferietur 180 mil + hjemmelading og daglig bruk(lagt inn pris på hjemmelading med GOD margin) så har jeg samlet brukt 1064,- og kun ladet på Tesla ifølge appen, som forøvrig selv har styr på prisene på hurtiglading. Som sagt: hvor mye av dette som er hurtiglading eller hjemmelading orker jeg ikke studere :lol: Dyrt er det iallefall ikke og hvis dieselprisene er omtrent samme så er jo det kanonbra :) 

Edit: rett skal være rett, jeg glemte av at jeg ladet på Cirkle K ved Sørlandsparken siden Tesla var under vedlikehold, der lå prisen til 6,50 og jeg betalte 298,48 for den økten. Da er vi på 1363,- for hele Juli i drivstoff :) Men som sagt, når man er på farta vil man bare videre. 🤷‍♂️

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla meg en elektrisk nærmiljøbil i sommer. Liker'n. 

 

Bruker lite, artig å kjøre. Disponert mye kult elektrisk de siste åra, men jeg liker E-up best. Liten, lett og så billig at selv en tamp fra de dype skoger slipper å dele foreldreretten med Santander. 🙂

IMG_20240817_213111.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Markus E30 skrev:

Kollega har en sånn en, og har lyst å kjøre den i Glomma😂 Den går 30km på vinteren og han har 33km på jobb. 

Da er'n ikke frisk! Bilen altså! Han kan heller kjøre den til meg! Eller, 3 mil i min retning da! 😃

 

Rekorden i min er 15mil. Ser for meg halvparten i vinter. Det går fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte en sånn ny i 2014, helt genial liten småbil som kona var veldig glad i. Den gang så var jo elbil nesten gratis å kjøre med, nesten ikke årsavgift, gratis bompasseringer og gratis parkering. Sinnsykt lettkjørt og manøvrerbar på trange steder, lite avtrykk på veien så den tar jo ikke noe plass. Likevel kunne man sitte fire vokse i den. Motorveien var den ikke noe glad i, da gikk batteriet tomt fort med mindre man la seg på 90 km/t. 

Vi solgte den rett før nybilgarantien gikk ut fordi å eie VAG utenfor garanti var ikke noe vi tok sjansen på 😅

Vi hadde frodig og variert bilpark i husholdningen, dette bildet er fra ca 2017 tenker jeg. E-Up’en til kona og mine to, en F10 530d og "The Beast" som var min Ford Excursion V10 😀👍

IMG_0326.thumb.jpeg.5114b7b82960b56af418bdb08db7a078.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Nytern skrev:

Da er'n ikke frisk! Bilen altså! Han kan heller kjøre den til meg! Eller, 3 mil i min retning da! 😃

 

Rekorden i min er 15mil. Ser for meg halvparten i vinter. Det går fint! 

Det er den helt sikkert ikke😂 Han får 11-12 mil på sommeren mener jeg. 

Men nå selger han begge Elbilene for å kjøpe RS6 fordi han er dritt lei😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lambo vs Hardangervidda 0-1…

Hadde en leverandør innom fra Danmark, som hadde vært med på dette rallyet (Eurorally Norway 2024)

Så han fortalte historien om Alfa’n og Lamboen og hvorfor sistnevnte stod ute på vidda.
Kjipt og vil jeg tro.. dyrt etter de bildene jeg fikk presentert.

Mye gromme biler med da.

Noen her som var med?!

IMG_1398.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2024 den 22.15, turbojugen skrev:

Nærmer seg klar for støyp! Gledes til rensligere gårdsplass, garasjegulv og vaskeplass😃

IMG_3636.jpeg

Denne følges opp, kunne idag parkere x5’n på ferdig støypa plate. Deilig følelse! Ble også mye mer renslig inne i garasjen, da sko og bildekk ikke drar med seg grus inn😄 nå er det bare og begynne på ny trapp.

IMG_3699.thumb.jpeg.7553ff221da1de680987be6b05e68306.jpeg
IMG_3700.thumb.jpeg.0103456a48d3fce3033cc2c710579791.jpeg

IMG_3701.thumb.jpeg.b6fd2631617f806484acd83ad1a1dc5f.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2024 den 15.46, Ron Jeremy skrev:

Lambo vs Hardangervidda 0-1…

Hadde en leverandør innom fra Danmark, som hadde vært med på dette rallyet (Eurorally Norway 2024)

Så han fortalte historien om Alfa’n og Lamboen og hvorfor sistnevnte stod ute på vidda.
Kjipt og vil jeg tro.. dyrt etter de bildene jeg fikk presentert.

Mye gromme biler med da.

Noen her som var med?!

IMG_1398.jpeg

Har vært med før. Var fin bil det der. 
 

IMG_5983.thumb.jpeg.ef3a430692c60f0f9094c0b6a809e9e0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...