Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med mindre du har avtalt at de skal se over eller smøre opp takluka vil jeg tro at det ikke har noe å si. Du kan alltid spørre de på forhånd, men vil tro at de hadde opplyst særskilt at det burde leveres uten skiboks. om de skulle ha tilgang til takluka.

Skrevet
1 time siden, flobben skrev:

Lurer på en ting, har en bil med panoramaluke som skal på service som det står skiboks på. Bør man ta av skiboksen før man leverer bilen? Gjør det ting enklere eller er det shit the same?

Jeg personlig synes det er hyggelig at den ikke blir levert med det. Jeg forventer det ikke, men noe av det verste jeg vet om, er å måtte rote rundt i kundens eiendom på let etter nøkkel til ting som skiboks. 

Slike servicer har ofte en fastsatt tid, og det beregnes ikke tid for å måtte ta av/på skiboks. Igjen, det forventes ikke at bilen leveres skinnende ren, ryddig eller klargjort for enklest mulig arbeid - men akk så mye mer hyggeligere det er for den som skal holde på :)

Btw det er ikke tilfeldigvis E-tron som skal ha denne servicen?

Skrevet
6 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Jeg personlig synes det er hyggelig at den ikke blir levert med det. Jeg forventer det ikke, men noe av det verste jeg vet om, er å måtte rote rundt i kundens eiendom på let etter nøkkel til ting som skiboks. 

Slike servicer har ofte en fastsatt tid, og det beregnes ikke tid for å måtte ta av/på skiboks. Igjen, det forventes ikke at bilen leveres skinnende ren, ryddig eller klargjort for enklest mulig arbeid - men akk så mye mer hyggeligere det er for den som skal holde på :)

Btw det er ikke tilfeldigvis E-tron som skal ha denne servicen?

Nei, e-tronen ble hentet i går, så var nok den du skrudde hjulstilling på. Dette er volvoen min.

da får jeg plukke den av, koster ikke mange minuttene å gjøre det. Takk for svar

Skrevet

Toto konsert i går :) drøye 20år siden sist jeg var på konsert med dem. ( følte meg litt gammal nå… ) men det er jeg ikke ! 

Christopher Cross varmet opp.

liten finale var det ble spilt "solo" på gitaren til Jeff beck. Var vist også fler som har hatt den ?! Little wings. Nydelig gitarspill. Personlig liker jeg versjonen til Stevie R Vaughan godt. 

uansett bra konsert.. 👍🏻

IMG_3367.thumb.jpeg.5ad6ab9db6f81e411133741a0ddf826e.jpegIMG_3373.thumb.jpeg.3ded4643f8917dc29f15ec3ad22d5a44.jpeg

Skrevet (endret)

@liffi Jeg kan huske da låten "Africa" var helt ny og ble en landeplage i 1983. Det var sommerferie og jeg hørten låten for første gang i NRK radioprogrammet "Ti i skuddet". Jeg hadde en Walkman klone (altså ikke en dyr Sony) som også hadde radio og lyden var fantastisk (for tiden). Jeg antar at jeg ikke er helt ung lenger, men Toto var og er et fantastisk band. 

Endret av Fredrik
Skrevet
1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Så dette er faktisk noe mekanikere setter pris på 😀

Jeg har alltid hatt en greie med at jeg leverer bilen nyvasket utvendig og ren innvendig, uten eiendeler som ligger å slenger. Da tror jeg i mitt hode at han som jobber med bilen synes dette er mye hyggeligere enn å jobbe på en rotete og møkkete bil, og sånn sett kanskje gjør en bedre jobb. Jeg har også bitt meg merke i at jeg da stort sett alltid får bilen tilbake like ren som da jeg leverte den. Iallfall fra Bavaria, de trykker til og med på minneknappen slik at setet og ratt går tilbake til min innstilling. Det synes jeg er bra 😀

Skrevet
1 time siden, flobben skrev:

Nei, e-tronen ble hentet i går, så var nok den du skrudde hjulstilling på. Dette er volvoen min.

da får jeg plukke den av, koster ikke mange minuttene å gjøre det. Takk for svar

Er ikkje servicepunkt på panoramatak på Volvo, så om ikkje det er noko gale med taket som dei skal sjå på så er det ikkje noke poeng å ta av boksen 🙋

Skrevet
13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Så dette er faktisk noe mekanikere setter pris på 😀

Uten tvil :)

Har vært borti tilfeller hvor det ligger IKEA pakker stablet inn i bilen, tiltross for at kunden vet man skal utføre arbeid på innsiden av bilen. Man kan liksom ikke si noe, for da blir det dårlig stemning :P

En bil jeg aldri glemmer, må være den hvor det lå halvspiste tyggegummi klistret fast på interiørlisten fremme. Resten av bilen så også ut som den behøvde et "BioHazard" skilt. 

Men som sagt, det verste jeg vet er å måtte rote i kundens eiendeler på let etter ting. Plutselig får man skylden for at det mangler noe der, siden man åpenbart har vært i midtkonsoll/hanskerom, dørlommer osv... 

Skrevet
5 minutes ago, ///M-ini95 said:

Har vært borti tilfeller hvor det ligger IKEA pakker stablet inn i bilen, tiltross for at kunden vet man skal utføre arbeid på innsiden av bilen. Man kan liksom ikke si noe, for da blir det dårlig stemning :P

Hadde bare fakturert 15-30 min ekstra der ass.

Skrevet
15 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Men som sagt, det verste jeg vet er å måtte rote i kundens eiendeler på let etter ting. Plutselig får man skylden for at det mangler noe der, siden man åpenbart har vært i midtkonsoll/hanskerom, dørlommer osv... 

Plutselig kan man finne noe man ikke ønsker å finne også 😅 Jeg har hørt noen historier for å si det sånn 😂

Skrevet

Noen av bilene jeg får inn på jobb er ikke vaska på årevis hverken utvendig eller innvendig. 

Fulle av mugg og halvspist takeaway. 

Gjerne full av hundehår, høy, jord osv

Forsåvidt greit nok. 

Men når bilen i tillegg er seig innvendig, det lukter rart, det henger terninger i speilet og bjelle med "call for sex" i hanskerommet får man jævli lyst på ny jobb! 

Skrevet
56 minutter siden, Lars89 skrev:

Noen av bilene jeg får inn på jobb er ikke vaska på årevis hverken utvendig eller innvendig. 

Fulle av mugg og halvspist takeaway. 

Gjerne full av hundehår, høy, jord osv

Forsåvidt greit nok. 

Men når bilen i tillegg er seig innvendig, det lukter rart, det henger terninger i speilet og bjelle med "call for sex" i hanskerommet får man jævli lyst på ny jobb! 

Du er heldig som ikke jobber som høgger. Flesteparten av bilene du får inn er vel noenlunde rene. Det hendte vi fikk inn biler når jeg var høgger som akkurat hadde vært å handlet før man krasjet. Når de først har stått 4 uker på verksted for og vente på takstmann også ytterlige 2 måneder på tomta hos oss. Da kommer den handleposen omtrent krypende mot deg.

Skrevet
22 minutter siden, Rune-K skrev:

Du er heldig som ikke jobber som høgger. Flesteparten av bilene du får inn er vel noenlunde rene. Det hendte vi fikk inn biler når jeg var høgger som akkurat hadde vært å handlet før man krasjet. Når de først har stått 4 uker på verksted for og vente på takstmann også ytterlige 2 måneder på tomta hos oss. Da kommer den handleposen omtrent krypende mot deg.

Far til en kamerat pleide før i tiden å kjøpe skadebiler på sånne forsikrings auksjoner. Der kunne man være heldig eller uheldig hvis man kjøpte en bil som var tilsynelatende uskadd og som virket fint. En gang kjøpte han en E39 Touring hvor en sjalu ex hadde hadde plassert fiskeavfall i alle interiørets kriker og kroker. Vedkommende hadde gått skikkelig til verks og den bilen ble faktisk aldri bra…lukt messig iallfall. Værste jeg husker var en Jeep Cherokee hvor en kar hadde blåst av seg huet med hagle sittende i førersetet. Den var selvsagt rengjort men det var fortatt ganske tydelige "spor" i taktrekk og interiøret bak i bilen. Når han reiv ut interiøret for å bytte til nytt så fant han rester av hår bak ett panel i bagasjerommet. Fysj det var grimme greier 🤮

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...